زیبایی و بهداشتی, صابون

صابون دست ساز زغال چیست؟ خواص صابون زغال!

زیره سبز
این پست چقدر براتون مفید بود؟

داشتن پوستی زیبا و سالم با هر روشی امکان پذیر نیست. درست است که شاید اثر بخشی بالایی داشته باشد اما خوب در درازمدت پوست را دچار مشکل و بیماری می کند. استفاده از مواد طبیعی همچون صابون های دست ساز به دلیل ترکیبات طبیعی که دارد متناسب با پوست و موی هر فردی می باشد و در دراز مدت اثر بخشی بهتر و با دوام‌تری را دارد. یکی از صابون هایی که از نظر ترکیبات بسیار موفق عمل می کند صابون دست ساز زغال می باشد. اگر مایل هستند بیشتر راجب این صابون بدانید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

خواص صابون دست ساز زغال

زغال از دیر باز تاکنون به عنوان یک ماده طبیعی و پاک کننده به حساب می آید. حتی امروزه انواع ماسک ها و خمیر دندان با ترکیب زغال در بازار موجود هستند که بسیار نیز باعث سلامت فرد می گردند.

از خواص بی نظیر این صابون سیاه هر چه گفته شود کم است. اما خوب به دلیل وجود زغال فعال در ترکیبات صابونی باعث شده که به عنوان یک پاک کننده عالی برای پوست به شمار بیاید. همچنین استفاده مرتب از صابون دست ساز زغال باعث می شود تا پوست تقویت یابد.

این صابون را می توان برای پوست های چرب مناسب دانست. به طوری که چربی های اضافه پوست را می زداید و آلودگی ها را از روی پوست پاک می نماید.

برای جلوگیری و برطرف نمودن مشکلات پوستی مثل: جوش فوق العاده عمل می کند. و جای جوش را ازبین می برد، یک سفید کننده عالی نیز برای پوست به حساب می آید.

از خواص دیکر این صابون معجزه گر می توان به:

_ تنظیم چربی پوست

_ کاهش قرمزی و التهاب پوست

_ هیچگونه ماده شیمیایی درون این صابون وجود ندارد و کاملٱ طبیعی می باشد.

صابون دست ساز زغال چیست؟ خواص صابون زغال!

ترکیبات صابون دست ساز زغال

از ترکیباتی که در این صابون وجود دارد می توان به ترکیب مواد صابونی به همراه زغال فعال اشاره نمود. گاهی هم می توان ترکیبات گیاهی نیز همچون صندل یا روغن های طبیعی را برای اثر بخشی بیشتر در این ترکیب استفاده نمود.

چه نوع زغالی برای تولید صابون زغال مناسب است؟

هر زغالی برای تهیه صابون دست ساز زغال مناسب نمی باشد. استفاده از زغالی که از مواد طبیعی همچون: چوب، زغال سنگ معمولی، زغال سنگ نارس یا پوست نارگیل، می تواند بهترین گزینه برای ساخت صابون به حساب بیاید.

چرا ذغال مناسب ساخت صابونهای دست ساز است؟

زغال به دلیل قدرت جذب بالایی که دارد می تواند هر آلودگی را جذب نماید و باعث تمیزی گردد. از خاصیت دیگر زغال می توان به خاصیت ضد باکتری آن اشاره نمود که به راحتی و با استفاده درست می توان باعث التیام زخم ها شد. همانطور که در قسمت های بالا هم گفتیم به عنوان یک دارو در زمان های قدیم توانسته بسیاری از بیماریها را بهبود ببخشد. و حتی امروزه در بسیاری از دارو ها و مکمل های دارویی کاربد بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *