پوست, سلامت مو, صابون

فواید استفاده از صابون های گیاهی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

از فواید صابون های گیاهی چه می دانید؟

تاکنون صابون گیاهی مصرف کرده اید؟

صابون های گیاهی متنوع و زیاد هستند و هر کدام از صابون های گیاهی فواید زیادی دارند و مانند صابون های شیمیایی عوارض ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد فواید استفاده از صابون های گیاهی بیشتر بدانید.

چگونگی تهیه صابون های گیاهی

برای درست کردن صابون های گیاهی باید اول ماده اولیه صابون را تهیه کرد. بعد از ذوب شدن ترکیب گیاهی ای که برای پوست مناسب است را اضافه کنید و کامل ترکیب نمایید. در قالب بریزید و صبر کنید خنک شود. حال صابون شما آماده است.

چگونگی انتخاب صابون

برای انتخاب صابون باید به نوع پوست و مو خود دقت کنید. پوست های خشک نیازمند صابون های ملایم، تر و چرب هستند. همچنین پوست های چرب نیازمند صابون های سخت و خشک احتیاج دارند.

پوست شامل پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط، پوست معمولی و پوست حساس می باشد و همچنین مو نیز انواع مختلفی چون موهای خشک، موهای چرب، موهای معمولی و موهای مختلط دارد.

در سال های اخیر صابون های طبیعی و گیاهی جایگاه ویژه پیدا کرده اند و به دلیل تنوع بالایی که دارند برای هر پوست و مو مناسب می باشند.

صابونچی ارائه کننده صابون های طبیعی و ارگانیک می باشد و تمامی محصولات بر پایه روغن های طبیعی و گیاهی ساخته شده اند و ضرری برای پوست و مو ندارند.

فواید استفاده از صابون های گیاهی

صابون های گیاهی دارای خواص بسیاری هستند و باید توجه داشت که در ترکیب آن از عصاره چه گیاهانی استفاده شده است. در ادامه به چند نمونه از این صابون ها اشاره خواهیم کرد.

صابون سدر

صابون سدر خواص ضد قارچی و ضد شوره دارند و همچنین به تقویت موی سر کمک شایانی می کند و برای ضدعفونی کردن پوست و مو مفید می باشد.

صابون حنا

صابون حنا ضد شوره، ضد قارچ و ضد باکتری می باشد. همچنین برای تقویت و نرم شدن موها مناسب است.

صابون بابونه

صابون بابونه ضد خارشهاب پوستی است. ضدعفونی کننده و ضد التهاب است و از بروز جوش جلوگیری می کند.

صابون رزماری

صابون رزماری به رفع خارش پوست کمک خواهند کرد‌. از ریزش موها جلوگیری می نماید و ریشه مو را تحریک می کند.

صابون گل ختمی

صابون گل ختمی ضد حساسیت می باشد و به رفع خارش پوستی کمک خواهد کرد و نرم کننده پوست نیز می باشد.

صابون رازیانه

فواید استفاده از صابون های گیاهی زیاد است مثلا صابون رازیانه از بین برنده لک است و از رشد موهای زائد جلوگیری می نماید.

صابون زیتون

صابون زیتون باعث نرم شدن و لطیف شدن مو می شود‌ و به بهبود آفتاب سوختگی کمک خواهد کرد.

صابون جوانه گندم

صابون جوانه گندم ویتامین های پوست را تامین می کند و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. همچنین لک و جوش های پوستی را برطرف می نماید.

صابون کتیرا

صابون کتیرا برای رفع موخوره مفید است و بافت مو را مستحکم خواهد کرد.

صابون آلوئه ورا

صابون آلوئه ورا برای التیام بخشی و ترمیم کنندگی مفید است و پوست های آسیب دیده را ترمیم خواهد کرد.

تفاوت صابون های گیاهی و غیر گیاهی

صابون های گیاهی و غیر گیاهی وجه تمایزشان در ترکیبات اضافه ای است که در هنگام درست کردن مخلوط می شود و این ترکیبات خواص تازه ای به صابون خواهد داد. با خواندن این مطلب به فواید استفاده از صابون های گیاهی پی خواهید برد.

نتیجه نهایی در مورد فواید استفاده از صابون های گیاهی

همانطور که گفته شد اکثر گیاهان دارویی حاوی خواص هستند و صابون های بدست آمده از آنها نیز فواید زیادی دارند و برای پوست و مو مفید می باشند.

صابون های طبیعی فروشگاه صابونچی به صورت دستساز آماده می شوند و زیر نظر متخصصین بدون هیچ افزودنی مضر ساخته و روانه بازار خواهند شد.

شما می توانید این صابون ها را با قیمتی مناسب از این فروشگاه خریداری نمایید. فروشگاه صابونچی دارای سیب سلامت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *