پوست, صابون های ویژه

بهترین صابون های طبیعی پوست

این پست چقدر براتون مفید بود؟

پوست اندام بسیار مهمی است و باید از محصولات آرایشی و مراقبتی خاصی استفاده کرد تا دچار آسیب نشود. برای شناختن بهترین صابون های طبیعی برای پوست ابتدا باید پوست خود را بشناسیم و ببینیم پوستمان چرب، مختلط، حساس و … است و بنا به جنس پوستمان یک صابون طبیعی خوب را انتخاب کنیم. صابون ها در دسته محصولات بهداشتی پرمصرف قرار دارند خصوصاً صابون های طبیعی نسبت به صابون های شیمیایی مزیت های بالایی دارند. با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد صابون های طبیعی برایتان سخن بگوییم.

صابون های طبیعی

در سال های اخیر صابون های طبیعی و گیاهی جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند و همچنین دارای تنوع بالایی هستند و به هر نوع پوستی سازگاری دارند و خواص بی نظیری نیز دارا می باشند. صابون های گیاهی با روش طبیعی تولید می شود و در آن هیچ گونه مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده است و کاملا طبیعی است و برای پاکسازی و درمان مشکلات پوستی می توان استفاده نمود.

صابونچی عرضه کننده بهترین صابون های طبیعی برای پوست می باشد و در تهیه آن از هیچ مواد مضر و افزودنی استفاده نشده است و محصولاتی کاملاً ارگانیک را ارائه می دهد. تمامی صابون های فروشگاه صابونچی بر پایه روغن های طبیعی و گیاهی ساخته می شود و هیچ ضرری برای پوست نخواهد داشت.

بهترین صابون های طبیعی پوست

انواع صابون های طبیعی مناسب پوست های مختلف

همانطور که گفته شد صابون های گیاهی و طبیعی انواع مختلفی دارند و بنا به نیاز و پوستی که دارید از آنها باید استفاده کنید و در انتخاب صابون دقت داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از صابون های طبیعی که با انواع پوست ها سازگار هستند خواهیم پرداخت.

بهترین صابون های طبیعی برای پوست خشک

پوست خشک نوعی از پوست می باشد که حالت کششی دارد و بعد از شستشو حالت کششی پوست افزایش می یابد. همچنین خشکی بیش از حد پوست منجر به پوسته پوسته شدن پوست می شود که همه اینها به دلیل کاهش تولید چربی پوست است که بنا به دلایل ژنتیکی، عدم توازن هورمونی، سبک زندگی، آب و هوا و … ایجاد می شود. برای این نوع پوست ها از صابون های طبیعی چون صابون قهوه، صابون گل ختمی، صابون آلوئه ورا، صابون عسل و … می توان استفاده نمود. توصیه ما به افرادی که پوست خشکی دارند این است که به هیچ وجه از صابون های شیمیایی استفاده نکنند. زیرا چربی کم پوست را نیز از بین می برد و پوست را آسیب پذیر خواهد کرد.

بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب

افرادی که پوست چربی دارند عمدتاً صورت براق و چرب دارند و این چربی پوست ممکن است در اثر ژنتیک، تغییرات هورمونی، وضعیت آب و هوا و … باشد. آکنه، جوش، لک و … از مشکلات شایع پوست چرب می باشد و باید توجه داشت فردی که پوست چرب دارد نباید از مواد آرایشی شیمیایی، صابون های شیمیایی و محصولات حاوی الکل استفاده کند. زیرا منجر به خشکی پوست می شود و دچار مشکلات و بیماری های پوستی دیگری خواهند شد.

صابون های طبیعی مفید برای پوست های چرب عبارتند از صابون بابونه، صابون جوانه گندم، صابون لیمو، صابون گلیسیرین و …

بهترین صابون های طبیعی برای پوست مختلط

پوست مختلط هم چرب است و هم خشک. ناحیه (T) صورت که شامل پیشانی، بینی و چانه است چرب می باشد و پوست گونه ها و فک خشک یا معمولی است. پوست مختلط بستگی به ژنتیک، شرایط جغرافیایی و هورمون ها دارد. در این نوع پوست باید بین قسمت چرب و قسمت خشک تعادل ایجاد کرد که کار بسی دشواری است.

صابون گل سرخ، صابون سدر، صابون آرگان و … از صابون مناسب پوست مختلط می باشند. فقط باید توجه داشته باشید افرادی که پوست مختلط دارند از صابون های شیمیایی، مواد الکلی و دخانیات نباید استفاده کنند و محصولات کنترل کننده چربی پوست و آبرسان نیز برای آنها مناسب نیست.

بهترین صابون های طبیعی برای پوست معمولی

پوست معمولی بهترین نوع پوست است و چربی و خشکی در سطح پوست متعادل است. افرادی که پوست معمولی دارند می توانند از انواع صابون های طبیعی استفاده کنند. ولی باید به این نکته توجه داشته باشند که علایم پیری پوست در افراد با پوست معمولی زودتر نمایان می شود.

صابون های طبیعی مناسب برای پوست معمولی شامل صابون رزماری، صابون سفیداب، صابون زردچوبه، صابون ذغال، صابون گل سرخ، صابون آلوئه ورا و … می باشد.

بهترین صابون های گیاهی برای پوست حساس

همانطور که از نام آن نیز پیداست پوست های حساس به محصولات مراقبتی و آرایشی واکنش نشان می دهند. در نتیجه مشکلاتی مثل التهاب، خارش ، جوش و … بر روی پوست ایجاد می شود. استفاده از صابون های شیمیایی منجر به تحریک پوست های حساس می شود و بهتر است از آنها استفاده نشود. صابون های مناسب برای پوست های حساس شامل صابون عسل، صابون زیتون، صابون لیمو، صابون زردچوبه و … می باشد.

نتیجه گیری

در چند سال اخیر صابون های گیاهی بسیار مورد مصرف قرار می گیرند و بر روی پوست تاثیر بسزایی دارند و برای هر نوع پوستی صابون مخصوص وجود دارد.

صابون های طبیعی و گیاهی فروشگاه صابونچی دستساز می باشد و زیر نظر متخصصان بدون هیچ افزودنی مضر ساخته و روانه بازار می شود.

شما می توانید این صابون ها را با قیمتی مناسب از این فروشگاه خریداری کنید. فروشگاه صابونچی دارای سیب سلامت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد. با خیالی آسوده می توانید بهتریت صابون های طبیعی را برای پوستتان تهیه نمایید‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *