مراقبت و سلامتی

از خواص کلم برای سلامتی بدن چه می دانید؟

خواص درمانی کلم
این پست چقدر براتون مفید بود؟

کلم از خانواده چلیپایی ها است و خواص بی شماری برای سلامتی و حتی زیبایی دارد. یک گیاه گرد مملو از لایه های برگ پوشانده شده است. انواع زیادی از کلم در بازار وجود دارد مانند: کلم قرمز، کلم چینی و معمولاً کلم سفید یا سبز. کلم های رایج موجود انواع سبز آن است. ما در این مقاله سعی داریم به خواص درمانی کلم برای بدن بپردازیم اگر شما هم به دنبال خواص قابل قبول برای خوردن این سبزی فوق العاده می گردید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

کلم منبع غنی از مواد مغذی مانند: ویتامین C و فیبر است. این یک سبزی کم کالری و منبع عالی از ویتامین: K ،B1 ،B2، کلسیم، آهن، ید، پتاسیم و فولات می باشد.

خواص درمانی کلم برای بدن

خواص درمانی کلم

کاهش وزن

۱ فنجان کلم خرد شده فقط ۱۸ کالری تأمین می کند. اگر کلم را در سالاد خود بگنجانید یا سرخ کنید، ممکن است بدون افزودن کالری زیادی احساس سیری کنید. همچنین دارای چربی کم و فیبر زیادی است که به طور کلی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

سم زدایی بدن

کلم سبز یک ویتامین C و یک سبزی غنی از گوگرد است. هر دوی این مواد مغذی برای کمک به دفع سموم از بدن مهم هستند. این امر همچنین می تواند باعث دفع اسید اوریک و رادیکال های آزاد از بدن شوند. آب کلم یا کلم بخارپز ترکیبی به نام آنتی اکسیدان “indole-3 carbinol” آزاد می کند که می تواند به سم زدایی کبد و ارگانهای اصلی بدن ما کمک نماید.

خواص درمانی کلم

ویتامین K خواص درمانی کلم

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است. یکی از عملکردهای اصلی آن این است که به عنوان یک فاکتور برای آنزیم هایی که مسئول لخته شدن خون هستند، عمل می کند. بدون وجود مقدار مناسب ویتامین K در بدن، توانایی لخته شدن صحیح خود را از دست می دهد بنابراین احتمال خونریزی بیش از حد را افزایش می دهد. کلم منبع عالی ویتامین K1 است که در هر ۱۰۰ گرم کلم ۱۱۳ میکروگرم تحویل می دهد.

سلامت پوست

کلم حاوی ویتامین C و K و آنتی اکسیدان های کمی است که می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک کند. گوگرد موجود در کلم می تواند مسئول اسمز خوب باشد. اسمز چیزی نیست جز جذب تغذیه و دفع مواد زائد از سلول. بنابراین، گوگرد موجود در هر سلول ممکن است مسئول درمان آکنه و اگزما باشد.

کلم یکی از سبزیجات متنوع است که ماندگاری آن در یخچال بیش از هر سبزیجات دیگری است. می توانید از آن به هر شکلی خام یا پخته استفاده کنید. آن را به صورت سوپ یا سالاد برش دهید، یا آن را سرخ کنید. مهم نیست که چگونه این سبزی ترد را به بشقاب خود اضافه کنید، مهم این است که یک روش خوشمزه تر برای سلامتی شما است.

خواص درمانی کلم

نتیجه گیری خواص درمانی کلم

کلم از خانواده چلیپا ها است و انواع مختلفی دارد. کلم سبز یکی از سبزیجات است که معمولاً در در بیشتر مناطق مصرف می شود. غنی از ویتامین: C ،K، آهن، ید، فیبر، پتاسیم و … است. عملکرد منحصر به فرد کلم شامل: کمک به کاهش وزن، سم زدایی، می تواند از لخته شدن خون طبیعی در هنگام آسیب دیدگی جلوگیری کند. همچنین می تواند از پوست محافظت نماید. این سبزیجات همه کاره را می توان به صورت خام یا به صورت پخته مصرف کرد. مقداری کلم را در ظرف خود بریزید و هر روز از فواید آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *