تناسب اندام و تغذیه

تهیه یک سالاد رژیمی در منزل

سالاد رژیمی در منزل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

رژیم و کاهش وزن به غیر از اینکه اندام را زیبا و متناسب می کند سلامت بدن را نیز در پی دارد. برخی از بیماری ها همچون: ناراحتی قلبی، دیابت و … از چاقی و اضافه وزن نشات می گیرد. به همین دلیل است که بسیاری از پزشکان بر این عقیده هستند برای سلامت خود یک رژیم غذایی درست و مناسب داشته باشیم و از پرخوری و ریزه خواری پرهیز نماییم. در اینجا ما یک نمونه از سالاد رزیمی را که مناسب هر فردی می باشد و منبع غنی از تمام ویتامین ها و مواد ضروری بدن هستند را به شما آموزش می دهیم.پس اگر می خواهید یک سالاد رژیمی مناسب و تمام کمال داشته باشید با عطاری آنلاین در ادامه همراه بمانید.

تهیه سالاد رژیمی در منزل این امکان را فراهم می کند تا از مواد غذایی سالمی که در منزل دارید استفاده کنید و از نظر بهداشتی نیز خیالتان راحت باشد که هیچ گونه بیماری را به شما منتقل نمی نماید. این سالادی که ما در نظر گرفته ایم که به شما آموزش دهیم یک سالاد کاملا ساده و مقوی می باشد و طعم بی نظیر و خوشمزه ایی را به همراه دارد. شما این سالاد را می توانید به عنوان شام نیز سرو نمایید.

سالاد رژیمی در منزل

مواد مورد نیاز سالاد رژیمی در منزل

سالاد رژیمی در منزل

طرز تهیه سالاد

شما می توانید بسته به نیاز خود این سالاد را به اندازه خود تهیه و استفاده نمایید. تمام موادی که در این سالاد وجود دارند برای سلامت بدن و کاهش وزن مناسب می باشند. به عنوان مثال خیار به دلیل مقدار آبی که دارد باعث تامین آب بدن می گردد. یا روغن کنجد که به درمان زخم معده کمک می نماید و به کاهش فشار خون و تقویت قلب کمک شایانی می نماید.

همچنین وجود مس، روی و کلسیم در این روغن باعث تقویت استخوان و کاهش قند خون کمک بسزایی می نماید.

سرکه سیب هم به کاهش اشتها کمک نموده و باعث تنظیم سیستم گوارشی می شود. به همین دلیل برای کاهش وزن مناسب بوده و یک طعم دهنده عالی برای این سالاد رژیمی می باشد.

  1. ابتدا خیار را به خوبی بشویید و خرد کنید. ( برای زیبایی سالاد خود می توانید خیار را به صورت برشی یا هر شکلی که دوست داشتید برش بزنید.)
  2. پیاز را پوست کنده و بشویید. سپس به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید.
  3. خیار و پیاز را درون یک ظرف مناسب بریزید و با سس سویا، عسل، کنجد، ادویه فلفل قرمز، روغن کنجد، دانه کنجد و سرکه سیب مخلوط کنید و در صورت مایل بودن به اندازه مورد نیاز نمک به آن اضافه نمایید. سپس همگی را با هم مخلوط کنید.
  4. حال ظرف آماده رژیم خانگی خود را چند ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود یا در صورت مایل بودن بدون خنک کردن آن را سرو نمایید.

نکته

  • شما می توانید از هر نوع سرکه بسته به سلیقه خود برای تهیه این سالاد استفاده نمایید.
  • می توانید به جای عسل و شکر نارگیل از شربت افرا و هر نوع شربت مقوی دیگر نیز استفاده نمایید.
  • به جای سس سویا نیز می توان از سایر سس هایی که مد نظر دارید نیز استفاده کنید.
  • البته شما می توانید این سالاد را به همراه غذا میل کنید.
  • می توانید هویج یا هر سبزیجات دیگری را نیز به این سالاد اضافه نمایید.

می بینید که تهیه یک سالاد رژیمی در منزل کار دشواری نبوده و هر فردی می تواند هر نوع سالادی که مایل بود در خانه تهیه و استفاده نماید. امروزه لا پیشرفنت تکنولوژی و وارد شدن اینترنت به منازل می توان هر غذایی را که دوست داشته باشید از این شبکه مجازی آموزش دیده و در آشپزخانه خود تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *