تناسب اندام و تغذیه, غذاها

طرز پخت توفو

طرز تهیه توفو
3.3/5 - (3 امتیاز)

احنمالا بارها چندین بار اسم غذای توفو را در رژیم غذایی، کاهش وزن و گیاهخواران شنیده باشید. اما هنوز نمی دانید چیست یا طرز پخت آن چگونه است ما در این مطلب به سراغ طرز پخت توفو رفته ایم. اگر شما هم مایل هستید طرز پخت این غذای رژیمی را یاد و آماده کنید پیشنهاد می کنیم با عطاری آنلاین همراه باشید.

آماده سازی توفو کاری بسیار آسان بوده و آنگونه که فکر میکنید دلهره آور نمی باشد. در ادامه نکات و ترفندهای پخت توفو را به شما آمووزش می دهیم تا شما هم بتوانید آن ر ا تهیه کنید.

طرز تهیه توفو

توفو چیست؟

توفو یک غذای مبتنی بر سویا می باشد که از دلمه کردن شیر سویا و تبدیل آن به یک بلوک جامد تهیه می‌شود. سویا منبع خوبی از پروتئین می باشد و می توان به روش های مختلف از آن استفاده نمود.

یک مکمل عالی برای رژیم های گیاهخواری و وگان می باشد. حتی اگر گوشت خوار هم باشید می توانید از این غذای فوق العاده استفاده و نهایت لذت و بهره را از آن ببرید.

طرز تهیه

طرز تهیه

توفو در واقع یک ماده فوق العاده همه کاره است. وقتی مخلوط می‌شود، بافت خامه‌ای عالی به خود می گیرد. همچنین می‌توانید از آن در یک موس یا پودینگ گیاهی نیز استفاده نمایید.

مرحله اول طرز تهیه توفو

قبل از هر کاری سویا را به مدت ۱۲ ساعت در ۸ پیمانه آب خیس نمایید. در این مدت زمان پوسته لوبیا جدا می شود. حال که آن زمان تمام شد پوسته را جدا کرده و به همراه ۶ پیمانه آب به مخلوط کن اضافه کرده و خوب آن را له کنید. . پس از آنکه دانه ها را خئوب له کردید از صافی حریر آن را گذر دهید. (می توانید از پارچه که دارای بافت منسجم است برای صاف کردن لوبیا استفاده کنید.) با اینکار شیری زلال بدست خواهید آورد.

مرحله دوم

حال شیر سویا را به مدت حدود ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار و اجازه بدهید با شعله کم شروع به جوشیدن کند تا روی آن شروع به بستن کند. پس از آنکه مشاهده کردید در حال بستن است رویه را جدا کرده و از صافی رد کنید.

آبلیمو یا نمک اپسوم در صورت دسترس بودن به یک استکان اضافه کرده و در سه مرحله به شیر سویا اضافه و مخلوط نمایید. پس از اضافه کردن آبلیمو در مرحله ۳ درب ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. با اینکار و زمانی که به آن می دهید شیر کامل دلمه می شود.

پس از دلمه شدن آن را در سبدی تنظیف ریخته و جسم سنگینی روی آن بگذارید تا کامل آب آن گرفته شود. بعد از گذشت حدود یک ساعت که اجازه دادید تا آبش از آن خارج شود توفو شما آماده است.

طرز تهیه توفو

نکات طرز تهیه توفو

  • بهتر است از تهیه توفو آن را در ظرفی درب دار در یخچال نگداری کنید.
  • نگهداری از توفو در یخچال تا ۳ روز امکان پذیر می باشد.
  • توفو را می توانید بسته به سلیقه و نوع غذایی که میپزید به صورت: کبابی، سرخ یا بخار پز نمایید.
  • در زمانی که توفو را فشار می دهید تا آب اضافه آن خارج شود. دقت کنید که زیاد فشار ندهید، در غیر این صورت خرد می شود.
  • برای مزه دار کردن توفو می توانید آن را در روغن زیتون فرابکر بابو یا روغن زیتون بی بو، سس سویا بپزید. البته از نشاسته ذرت نیز می توانید استفاده نمایید.
  • در فر نیز می توانید آن را در دمای ۴۲۵ درجه قرار دهید تا اطرافش قهوهایی و کمی برشته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *