مراقبت و سلامتی

چگونه حرارت بدن را کاهش دهیم و متعادل سازیم؟

حرارت بدن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

یکی از فصل هایی که باعث گرم شدن شدید ما می شود فصل تابستان است. در تابستان، بسیاری از ما احساس کم آبی و کمبود انرژی می کنیم، که این نشانه دیگری از گرما زدگی است. در تابستان باید از بدن خود مراقبت کنیم. از درست غذا خوردن گرفته تا تغییر سبک زندگی، با این ترفند می توانیم بر اثرات مضر تابستان همچون افزایش حرارت بدن غلبه کنیم و از بدن خود محافظت نماییم.

اگر شما هم از این موضوع رنج می برید و به راحتی حرارت بدنتان را نمی توانید کاهش دهید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

درک علائمی که بیانگر وضعیت ناخوشایند بدن هستند بسیار مهم است، این موارد شامل: احساس سوزش در چشم، زخم، سو هاضمه، یبوست، بی خوابی، اسیدیته یا حتی ممکن است برخی از آنها ضربان قلب سریع را مشاهده کنند.

حرارت بدن

کاهش حرارت بدن با مواد طبیعی

آب نارگیل

بهترین نوشیدنی در تابستان ها، آب نارگیل به طور طبیعی دارای خاصیت خنک کنندگی است که می تواند به شما در مقابله با تابستان سوزان امسال کمک کند. نارگیل می تواند بدن شما را آبرسانی کند و بنابراین الکترولیت های تولید کننده دما را به طور طبیعی متعادل سازد.

دوغ

این نوشیدنی سالم حاوی پروبیوتیک ها، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است تا بدن ما را حتی در گرمای شدید خنک نگاه دارد. نوشیدن دوغ روزانه یا شاید ۲ بار در روز می تواند به خنک شدن بدن کمک کند. سعی کنید یک لیوان دوغ سرد بنوشید تا انرژی شما بازیابی شود و بدن شما به طور طبیعی خنک گردد.

آلوئه ورا

عامل خنک کننده طبیعی است. وقتی صحبت از کاهش حرارت داخلی و خارجی بدن می شود، یک اثر قابل توجه ایی دارد. این ژل را می توان روی پوست قرار داد و در کمترین زمان اثر خنک کنندگی را تجربه نمود. یا می توانید عصاره ژل آلوئه ورا را با خیار یا نعنا مخلوط کرده تا مخلوط صافی ایجاد شود.

سپس آن را بنوشید و خنکی داخل بدن خود را احساس کنید. همچنین می توانید از روغن آلوئه ورا به منظور کاهش حرارت بدن نیز استفاده نمایید. شما می توانید این روغن را از فروشگاه اینترنتی دکتر اویل نیز خریداری نمایید.

هندوانه

هندوانه

علاوه بر انبه، هندوانه میوه دیگری است که اغلب در هند در فصل تابستان برداشت و استفاده می شود. معمولاً آب موجود در هندوانه تا ۹۲٪ می رسد که به جلوگیری از کمبود آب بدن کمک کرده و بدن را خنک نگه می دارد. اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند به کنترل حرارت بدن کمک کند.

نعناع و کاهش حرارت بدن

یکی از گیاهان پر مصرف در هند نعناع می باشد. این ماده معمولاً به غذا یا نوشیدنی اضافه می شود تا اثر گرما از بدن خنثی گردد. این نه تنها دمای بدن شما را کنترل می کند بلکه یک اثر خنک کننده فوق العاده را نیز فراهم می سازد. افزودن نعنا به: کشک، دوغ و آب لیمو می تواند فواید بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.

 کاهش حرارت بدن با خیار

درست مثل هندوانه، خیار نیز مقدار زیادی آب دارد. همچنین دارای فیبر است، و می تواند به رفع یبوست، که یکی از مشکلات رایج در تابستان ها یا افزایش گرمای بدن است کمک کند. از خیار نه تنها معمولاً در سالاد استفاده می شود، بلکه در درمان های شدید صورت برای تسکین چشم نیز استفاده می گردد. از آنجا که حاوی ۹۵٪ آب است، به کاهش کالری اضافی در بدن نیز کمک می کند.

حرارت بدن

کاهش حرارت بدن با پیاز

جای تعجب است که بدانید حتی پیاز نیز اثر خنک کنندگی دارد. خوب، غنی از کورستین است، که به عنوان ضد حساسیت عمل می کند. همچنین از شما در برابر آفتاب زدگی محافظت می کند. می توانید پیاز و انبه را به شکل خام با افزودن لیمو و کمی نمک تهیه کرده و یا در سالاد، ریتا یا ساندویچ و غیره اضافه کنید.

آب لیمو

تحقیقات نشان داده است که لیمو سرشار از ویتامین C بوده و به کاهش دمای بدن کمک بسزایی می کند. همچنین می تواند باعث مرطوب سازی و اکسیژن رسانی به بدن شود و به بهبود انرژی و احساس طراوت در تابستان کمک کند. برای تهیه آب لیمو، آب نصف لیمو را فشرده، کمی نمک و یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید (بستگی به ذائقه شما دارد) و آن را با آب سرد مخلوط کنید. به این ترتیب، شما تمام موادی را که می توانند به عنوان یک الکترولیت طبیعی برای بدن خود داشته باشید را اینگونه دریافت می کنید.

کرفس

کرفس حاوی ۹۰٪ آب و حاوی مواد مغذی مهمی است که می تواند شما را در تابستان خنک نگه دارد. همچنین کرفس سرشار از: سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، کلسیم و روی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *