تغذیه, غذا و مواد مغذی, کودکان

غذاهای چاق کننده کودک | برای افزایش وزن کودکان چه غذاهایی مفید هستند؟

بذر سیاه دانه
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه غذاهای چاق کننده مناسب کودک را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عدس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%af%d8%b3-%d8%b1%db%8c%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بیشتر کودکان برای اضافه کردن وزن هیچ مشکلی ندارند ولی کودکانی هستند که طبق سن خود وزن اضافه نمی کنند و باید آنها را نزد متخصص ببرند و پزشک با شرایط پیش آمده امکان دارد رژیم غذایی سالم و مغذی را برای کودک پیشنهاد نماید. این بدان معنا نیست که حتما غذا های پرکالری در رژیم غذایی قرار  گیرد، بلکه باید به نسبت با در نظر گرفتن رشد جسمی و ذهنی نوزاد رژیم متعادلی را برایشان قرار داد.

غذاهای چاق کننده کودک

غذاهای چاق کننده کودک

برای آن که غذایی که به نوزاد خود می دهید کالری خوبی داشته باشد و کودک شما را چاق نماید، باید مواد مغذی و کالری دریافت نماید و مواد معدنی و انرژی لازم را به بدن کودک خود بیافزایید. چون نوزادان مدام در حال رشد هستند و غذا خوب برای آنها ضروری می باشد. کالری ۴۳۰ تا ۸۴۴ برای نوزادان بر حسب سن و اندازه و جنسیتشان فرق می کند.

شیر مادر در ۶ ماه اول تولد برای کودک تنها غذا می باشد. البته برای عده ای که شیرشان کم است از شیر خشک می توانند استفاده نمایند. بعد از ۶ ماه غذاها را باید پوره کرد و به نوزاد خود خوراند. در ادامه به چند غذای پر کالری که برای نوزادان مفید است می پردازیم:

شیر و ماست

یکی از افزودنی هایی که سالم و مقوی می باشد و بعد از ۶ ماهگی می توان به کودک خود داد ماست می باشد و اگر با میوه و غلات مخلوط شود ۱۰۰ گرم کالری خواهد داشت.

[info_box title=”” image=”” animate=””]رژیم غذایی کودکان بیش فعال | رژیم غذایی و میان وعده برای کودکان مبتلا به بیش فعالی[/info_box]

عدس پر از پروتئین

عدس اگر آب پز باشد پروتئین و کالری فراوانی به همراه خواهد داشت و معمولا با برنج له شده مخلوط می کنند و به کودک می دهند. عدس پخت آسان و سیرکننده و مغذی می باشد.

زرده تخم مرغ از غذاهای چاق کننده کودک

از دیگر غذاهای مغذی و پر کالری برای کودک تخم مرغ است که پروتئین زیادی دارد و آن را با سبزیجات و برنج مخلوط می کنند و به کودک می دهند و دارای مواد معدنی سرشار و برای افزایش وزن کودک مفید است. ولی زرده تخم مرغ را قبل از ۸ ماهگی باید به نوزاد داد اما بعد ۸ ماهگی روزی ۳ تا ۴ بار در هفته به نوزاد خود بدهید.

آووکادو

چربی ها و مواد معدنی زیادی مانند: پتاسیم، فولات و ویتامین های C ،B ،E و K در آووکادو وجود دارد که برای سلامتی و رشد کودک بسیار مفید است و آن را پوره کرده با شیر مخلوط نمایید تا شکل خمیر شود سپس به کودک خود بدهید این گیاه را با میوه های زیادی مثل موز نیز می توان ترکیب نمود تا مغذی و پر کالری شود و برای چاق شدن کودک مفید باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]فایده روغن بادام بر پوست، مو و آشپزی | با روغن بادام چگونه می توانید مو و پوست سالمی داشته باشید؟[/info_box]

موز

از دیگر غذاهای پر کالری که برای چاق شدن نوزاد مفید است موز می باشد که یک میوه بهشتی محسوب می شود طعم عالی و منبع سرشاری از کلسیم و کربوهیدرات در خود دارد و انرژی را در بدن ذخیره می کند. موز را به فرنی و غلات اضافه می کنند و یا آن را له می کنند و به کودک می دهند.

کره بادام زمینی خامه ای از غذاهای چاق کننده کودک

کره بادام زمینی مقدار زیادی پروتئین در خود دارد که برای کودک انرژی زا می باشد و وزن کودک را افزایش می دهد. کره بادام زمینی را روی نان می پاشند و به کودک می دهند. با افزودن آن روی کراکر و به عنوان دیپ برای میان وعده کودک استفاده می کنند.

از بادام زمینی پودر شده استفاده کنید چون درشت آن امکان دارد به گلوی کودک گیر کند. کودکانی هستند که به این کره آلرژی دارند پس اگر بعد از مصرف در کودکتان علایم حساسیت مشاهده نمودید آن را قطع کنید و با پزشک اطفال مشورت نمایید.

آجیل ترد

انواع مغز ها مانند: بادام و بادام هندی: ویتامین E، چربی، پروتئین و کربوهیدرات زیادی در خود دارد. بادام و گردو قدرت حافظه را تقویت می کند. در رژیم غذایی خود آجیل را بگنجانید و در شیک و اسموتی اضافه کنید یا آن را له کرده و و به نوزاد خود بخورانید تا وقتی که دندان در آورد می تواند آن را بجود. برای چاق شدن نوزاد بسیار مفید می باشد.

برای خوردن آجیل باید دید که کودک تان به آن حساسیت نداشته باشد یا تکه های بزرگ به آن ندهید چون نمی تواند آن را هضم نماید.

ماهی و گوشت

یکی دیگر از غذاهای پر کالری که برای چاق شدن کودک مفید است ماهی و گوشت می باشد.
ماهی اسیدهای پر چرب امگا ۳ در خود دارد که به رشد کودک کمک می کند مواد مغذی گوشت نیز بالا است و پروتئین و چربی زیادی دارد ماهی و گوشت را به طور مناسب بپزید و به کودک خود بدهید. از سالم و تازه بودن گوشت و ماهی اطمینان حاصل نمایید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]آووکادو برای کنترل وزن | آووکادو چه فوایدی برای کنترل وزن دارد؟[/info_box]

سیب زمینی شیرین از غذاهای چاق کننده کودک

سیب زمینی برای نوزادان مفید و سالم می باشد و به افزایش وزن آنها کمک می کند و غذای سالمی برای رشد نوزاد است. سیب زمینی سرشار از بتاکاروتن و قند است که برای وزن کودک مناسب می باشد. آن را آب پز نموده، له کنید و به کودک خود بدهید. یا سیب زمینی را با میوه ها و سبزیجات ترکیب نموده و یا با شیر و سوپ مخلوط کرده تا غذای سالمی برای کودک باشد.

جوانه گندم

جوانه گندم که از مغز آن استخراج می شود مغذی و سالم می باشد و کالری زیادی برای کودکان دارد و به بیشتر غذاهای کودک می توان اضافه نمود و در پوره ها و غلات جای داد و در برنامه غذایی کودک گنجاند.

سبزیجات و میوه ها همیشه سبز از غذاهای چاق کننده کودک

از مفید ترین غذاهایی که می توان برای کودک آماده نمود سبزیجات و میوه ها می باشند به عنوان اجبار باید در رژیم غذایی کودک قرار گیرد تا کودکی چاق و سالم داشته باشیم. چون مواد مغذی و مواد معدنی سرشاری در خود دارد. اسفناج، هویج و چغندر را با هم له نمایید و به صورت پوره به کودک خود بدهید تا رشد آن افزایش پیدا کند.

رژیم غذایی که برای کودک خود استفاده می کنید تحت نظر پزشک تغذیه صورت گیرد با افزایش رشد کودک رژیم آن نیز باید تغییر کند. از کالری زیاد به کودک خود خودداری نمایید چون به کودک آسیب می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *