ادویه جات, پیشگیری و درمان سرماخوردگی, تغذیه, حالت تهوع, خواص گیاهان دارویی, درمان, روغن طبیعی, زنان, گیاهان دارویی

درمان با زنجبیل | ۱۱ فایده ثابت شده زنجبیل برای سلامتی

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی درمان با زنجبیل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”زنجبیل خشک شده” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%ae%d8%b4%da%a9-%d8%b4%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عرق زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=” گیاه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”ادویه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کنجد” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از سالم ترین و خوشمزه ترین ادویه ها در دنیا گیاهی گلدار زنجبیل می باشد که منشا آن جنوب شرقی آسیاست. زنجبیل را می توان به صورت: تازه، خشک، پودر شده یا به عنوان روغن یا آبمیوه استفاده کرد. جالب است بدانید گاهی اوقات زنجبیل را به غذاهای فرآوری شده و لوازم آرایشی نیز اضافه می کنند.

در این مقاله ۱۱ مزیت زنجبیل برای سلامتی که توسط تحقیقات علمی تایید شده است برای شما بیان خواهیم کرد با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

۱۱ درمان با زنجبیل

درمان با زنجبیل

حاوی جینجرول است

جینجرول اصلی ترین ترکیب فعال زیستی در زنجبیل است و مسئول بسیاری از خواص دارویی زنجبیل است و همچنین عطر و طعم منحصر به فرد زنجبیل از روغن های طبیعی آن می آید که مهمترین آنها جینجرول است. زنجبیل برای کمک به: هضم غذا، کاهش حالت تهوع و کمک به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی استفاده می شود. جینجرول موجود در زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است و ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو نیز کمک کند.

بهبود حالت تهوع با زنجبیل

زنجبیل به تسکین حالت تهوع و استفراغ برای افرادی که تحت انواع خاصی از جراحی و یا شیمی درمانی هستند کمک کند. همچنین زنجبیل ممکن است در مورد حالت تهوع مرتبط با بارداری مانند حالت تهوع صبحگاهی بسیار موثر باشد و می تواند به طور قابل توجهی علائم تهوع را کاهش دهد.

استفاده از زنجبیل هیچگونه خطری در پی ندارد ولی اگر باردار هستید قبل از مصرف مقادیر زیاد با پزشک خود صحبت کنید. توصیه می شود زنان بارداری که نزدیک به زایمان هستند یا سقط جنین داشته اند از مصرف زنجبیل اجتناب کنند و اگر سابقه خونریزی واژینال و اختلالات لخته شدن خون نیز دارید از مصرف زنجبیل اجتناب کنید.

به کاهش وزن کمک کند.

یکی دیگر از خواص اثبات شده زنجبیل کمک به کاهش وزن می باشد. مکمل زنجبیل به طور قابل توجهی وزن بدن، نسبت دور کمر به باسن و نسبت باسن را در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی کاهش می دهد. زنجبیل همچنین می تواند به کاهش شاخص توده بدن و سطح انسولین خون کمک کند زیرا سطح بالای انسولین خون با چاقی مرتبط است.

زنجبیل تأثیر بسیار مثبتی بر چاقی و کاهش وزن دارد ولی همچنان مطالعات اضافی مورد نیاز است. توانایی زنجبیل برای تأثیرگذاری بر کاهش وزن ممکن است به مکانیسم های خاصی مانند: پتانسیل آن برای کمک به افزایش تعداد کالری سوزانده شده یا کاهش التهاب مرتبط باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه زنجبیل در عطاری انلاین[/info_box]

بهبود آرتروز با کمک زنجبیل

استئو آرتریت یک مشکل شایع سلامتی است و این بیماری باعث تخریب مفاصل در بدن می شود و منجر به علائمی مانند درد مفاصل و سفتی می شود. افرادی که از زنجبیل برای درمان خود استفاده می کنند کاهش قابل توجهی در درد و ناتوانی مشاهده کردند. ترکیبی از زنجبیل موضعی، ماستیک، دارچین و روغن کنجد می تواند به کاهش درد و سفتی در افراد مبتلا به آرتروز زانو کمک کند.

بهبود قند خون و حملات قلبی

یکی دیگر از خواص زنجبیل ضد دیابتی بودن قوی آن است. ۲ گرم پودر زنجبیل در روز قند خون ناشتا را تا ۱۲ درصد کاهش می دهد و همچنین به طور چشمگیری هموگلوبین را که یک نشانگر برای سطوح طولانی مدت قند خون است بهبود می بخشد. البته باید در اینجا عنوان کنیم که به تحقیقات و مطالعات انسانی بیشتری در این زمینه نیاز است.

درمان سوء هاضمه مزمن

زنجبیل در بهبود سوء هاضمه بسیار موثر است زیرا تاخیر در تخلیه معده عامل اصلی سوء هاضمه است و زنجبیل تخلیه معده را تسریع می کند. نکته قابل توجه اینجاست که مصرف زنجبیل بر خلاف دارو به میزان قابل توجهی تخلیه معده را تسریع می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه دارچین در عطاری انلاین[/info_box]

درمان درد قاعدگی

زنجبیل برای تسکین درد از جمله درد قاعدگی بسیار مفید است. زنجبیل موثرتر از داروهای شیمیایی است و به اندازه داروهایی مانند: مفنامیک اسید، استامینوفن، کافئین، ایبوپروفن و نوافن موثر است. ولی قابل ذکر است که مطالعات و تحقیقات بیشتر انسانی نیاز است.

کاهش سطح کلسترول

یکی دیگر از خواص فوق العاده زنجبیل کاهش سطح کلسترول می باشد زیرا سطح بالای کلسترول بد با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. غذاهایی که می خورید می توانند تأثیر زیادی بر بالا رفتن سطح کلسترول بد داشته باشند. عصاره زنجبیل کلسترول بد را به اندازه داروی کاهش دهنده کلسترول آتورواستاتین کاهش می دهد و حتی کاهش تری گلیسیرید خون نیز پس از مصرف زنجبیل مشاهده شده است.

پیشگیری از سرطان

شاید باور کردنش سخت باشد ولی زنجبیل در درمان سرطان نیز موثر است و به عنوان یک درمان جایگزین برای انواع مختلفی از سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. زنجبیل دارای جینجرول می باشد که خواص ضد سرطانی دارد و مصرف عصاره زنجبیل به طور قابل توجهی مولکول های سیگنالینگ پیش التهابی در روده بزرگ را کاهش می دهد. ممکن است در برابر سایر سرطان های دستگاه گوارش مانند سرطان پانکراس و سرطان کبد و حتی سرطان سینه و سرطان تخمدان نیز موثر باشد.

بهبود عملکرد مغز در برابر بیماری آلزایمر

عوامل اصلی بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط با سن می باشد و استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن می تواند روند پیری را تسریع کند. آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال موجود در زنجبیل می توانند پاسخ های التهابی را که در مغز رخ می دهد مهار کنند و زنجبیل می تواند به طور مستقیم به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زنجبیل خشک شده در عطاری انلاین[/info_box]

مبارزه با عفونت ها

از مهمترین خواص آن می توان به مبارزه با عفونت ها اشاره کرد و جینجرول موجود در زنجبیل می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند. عصاره زنجبیل می تواند رشد بسیاری از انواع مختلف باکتری را مهار کند و در برابر باکتری های دهان مرتبط با التهاب لثه و پریودنتیت بسیار موثر است. زنجبیل تازه ممکن است در برابر ویروس سنسیشیال تنفسی که یکی از علل شایع عفونت‌های تنفسی است نیز مؤثر باشد.

زنجبیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر می خواهید زنجبیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید می توانید این کار را از طریق آنچه می خورید و می نوشید انجام دهید. شما می توانید از روشهای پخت مانند: مرغ با زنجبیل، مرغ سیر-زنجبیل با گشنیز و نعنا، مرغ تند پرتقال-زنجبیل، مرغ لیمو زنجبیل، چای زنجبیل تازه، چای ریشه زنجبیل و آب زنجبیل استفاده و از این طریق از خواص درمانی زنجبیل بهره ببرید.

کلام آخر

زنجبیل مملو از مواد مغذی و ترکیبات زیست فعال است که فواید قدرتمندی برای بدن و مغز شما دارند و این یکی از معدود غذاهای فوق العاده است که واقعاً ارزش امتحان نمودن را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *