پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

سلامت و زیبایی با کمک روغن بنفشه

خواص روغن بنفشه برای سلامتی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روغن طبیعی بنفشه از گیاهیبه همین نام تهیه می شود. گیاه بنفشه یک گیاه چند ساله علفی می باشد که گلدار و همیشه سبز است. ارتفاع آن ۴ اینچ و عرض آن نیز ۸ تا ۲۴ اینچ می باشد. این گیاه را در مناطقی که آفتاب گیر است کاشت می کنند. سواحل رودخانه، پرچین ها و در لبه های جنگل که برگ ریزی دارند رشد می کند. این گیاه را در مناطق غربی هیمالیا و کشمیر و در ارتفاعات می توان یافت نمود.

گیاه بنفشه در اواخر زمستان گلدهی دارد. حدود ۱۰ سانت رشد می کند و عطر و بوی شیرین یه همراه دارد.

بنفشه در طب یونان اهمیت فراوانی دارد و در طب سنتی برای درمان: سیاه سرفه، آسم، ورم لوزه، تب و گلودرد از آن استفاده می شود. این گیاه یک تب بر، ضد باکتری، نرم کننده، خلط آور، ادارآور و برای بیماری صفراوی یک ملین ارزشمند می باشد.

گیاه بنفشه را با ترکیب گیاهان دیگر می توان برای درمان بیماری های فراوانی مانند: بیماری ریوی و درد های سنگ کلیه استفاده نمود.

گیاه بنفشه ضد التهاب می باشد چون ماده سالیسیلیک اسید خاصیت: کراتولیتیک، باکتریواستاتیک و کومدولیتیک دارد ای خاصیت در محصولات آرایشی و بهداشتی ماده موثری به حساب می آید. ر

وغن بنفشه به خودی خود روغنی از خود ندارد طبق تحقیقات باید با یک روغن دیگر ترکیب شود تا خاصیت خود را نمایان کند. بنفشه طبع سرد داشته و با روغن زیتون که طبع گرمی دارد مخلوط شده و برای بیماری های زیادی از آن استفاده می کنند. در ادامه با خواص درمانی گیاه بنفشه آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

خواص روغن بنفشه برای سلامتی

خواص روغن بنفشه برای سلامتی

بهبود مشکلات تنفسی

اسانس بنفشه طبق مطالعات برای کسانی که مشکلات تنفسی دارند بسیار موثر است. کودکانی که ۲ تا ۱۲ سال دارند و از آسم که به وسیله سرفه ایجاد شده رنج می برند می توانند از شربت هایی که دارای روغن بنفشه است می توانند استفاده کنند. یک خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد که می تواند ویروس و علایم آن را تسکین دهد.

در طب یونانی و درمان سنتی این اسانس وجود داشته و برای درمان: سیاه سرفه، سرماخوردگی، گلو درد، گرفتگی صدا و … مناسب می باشد.

برای اینکه درد تنفسی را کم نمایید چند قطره روغن بنفشه را در کاسه آب داغ ریخته و از عطر آن استشام نمایید.

بیخوابی را درمان می کند.

کسانی که بی خوابی مزمن دارند این روغن را به شکل قطره بینی مصرف کنند تا درمان حاصل شود. چون روغن بنفشه خواص آرام بخشی دارد و می تواند به خواب شبانه کمک کند.

امکان دارد به خشکی چشم نیز کمک نماید. چون خواص آرام بخشی و تسکین دهندگی داشته و می تواند ماساژ دهنده خوبی نیز باشد.

التهاب و تحریک از خواص روغن بنفشه برای سلامتی

درد های روماتیسم را درمان می کند چون ضد التهابی است و مشکلات عضلانی، مفصلی و سم زدایی با این روغن بر طرف می شود.

جریان لنفاوی را تقویت می کند.

روغن بنفشه لنفاوی را درمان می کند و بیماری هایی مانند: توده هایی که برجسته است مانند کیست یا فیبرو را درمان می نماید.

خواص روغن بنفشه برای سلامتی

سلامت و زیبایی پوست از خواص روغن بنفشه برای سلامتی

برای سلامت پوست هم از روغن بنفشه می توان استفاده نمود. چون روغن بنفشه خنک کننده است پس به بیماری های پوستی که التهاب دارد به صورت موضعی می توان استفاده کرد تا درمان شود. همچنین یک مسکن قوی می باشد. برای پوست های خشک و چرب نیز استفاده می شود چرا که مرطوب کننده و ضد عفونی کننده و ضد التهابی می باشد.

کسانی که اگزما دارند می توانند از روغن بنفشه استفاده نمایند. چرا که پوست خشک را درمان می کند و یک مرطوب کننده طبیعی است همچنین به بهبود قرمزی و خارش کمک می نماید.

کسانی که آکنه و پوست چرب دارند. این روغن به سفت شدن منافذ کمک می نماید.

برای لایه برداری پوست هم مفید است چون دارای منبع اسید سالیسیلیک می باشد. برای بیماری پوستی یک درمان سنتی است به این صورت که با روغن ماساژ داده شود یا به آب حمام اضافه گردد. برای اینکه روی پوست خود بمالید باید با یک روغن دیگر مانند: نارگیل یا زیتون به یک میزان ترکیب نموده و به جای آسیب دیده مالیده و مالش دهید.

بیماری بواسیر را درمان می کند.

اگر چند قطره روغن را در آب حمام ریخته و مصرف نمایید بواسیر را کمی آرام می سازد.

سرفه

ابن سینا از این روغن برای درمان سرفه استفاده می کرد به این صورت مقداری از روغن را روی سینه فرد بیمار مالیده و آهسته مالش می داد تا آرام شود و کم کم بر طرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *