خواص گیاهان دارویی, درمان, درمان و رفع فشار خون, سلامت, سلامت قلب, قلب و عروق, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی

فواید سیر سیاه برای سلامتی | ۶ فایده چشمگیر سیر سیاه برای سلامتی

بذر شنبلیله
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه فواید درمانی سیر سیاه برای بهبود سلامتی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

فواید سیر سیاه برای سلامتی

سیر سیاه سیر خامی است که مردم با استفاده از دما و رطوبت بالا آن را در طول یک هفته تخمیر کرده اند و دارای طعمی ملایم تر نسبت به سیر خام است. سیر سیاه دارای فوائد سلامتی زیادی برای بدن می باشد که ما در این مقاله ۶ مورد از این فوائد را برای شما بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

فواید سیر سیاه برای سلامتی

حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

سیر خام خود دارای آنتی اکسیدان می باشد ولی جالب است بدانید پس از فرایند تخمیر سیر سیاه حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری نسبت به سیر خام می شود. این تا حدی به این دلیل است که آلیسین ترکیبی که بوی تند سیر را در هنگام له شدن می دهد به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آلکالوئیدها و فلاونوئیدها به عنوان تخمیر سیر سیاه تبدیل می شود.

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به بیماری های مختلف شود. اگر دوست دارید بالاترین آنتی اکسیدان را از سیر سیاه بگیرید کافی است ۲۱ روز اجازه دهید تا تخمیر انجام شود و سپس از سیر سیاه استفاده کنید.

ممکن است به تنظیم قند خون کمک کند.

یکی دیگر از فوائد و خواص سیر سیاه تنظیم قند خون می باشد چون قند خون بالا کنترل نشده در افراد مبتلا به دیابت می تواند خطر عوارضی از جمله: آسیب کلیوی، عفونت و بیماری قلبی را افزایش دهد. عصاره سیر سیاه منجر به بهبود متابولیک مانند: کاهش کلسترول، کاهش التهاب و تنظیم اشتها شود و همچنین فعالیت آنتی‌اکسیدانی سیر سیاه می‌تواند به محافظت در برابر عوارضی که اغلب ناشی از قند خون بالا هستند کمک کند. البته باید توجه داشته باشید تحقیقات و مطالعات انسانی بیشتری در این باره نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید سیر سیاه مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

کاهش حمله قلبی از فواید سیر سیاه برای سلامتی

از فواید دیگری که برای سیر سیاه بیان شده است قدرت کاهش ابتلا به بیماری های قلبی است. سیر سیاه ممکن است شاخص های بیماری قلبی از جمله: سطوح کلسترول تام خون، کلسترول بدو تری گلیسیرید را کاهش دهد و همچنین ممکن است کلسترول خوب را افزایش دهد. سیر خام و سیاه به باز کردن گردش خون برای محافظت از قلب در برابر آسیب کمک می کند و عصاره سیر سیاه به کاهش کل چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول تام کمک می کند. همچنین سیر سیاه سطوح بالای تری گلیسیرید و کلسترول را کاهش می دهد و خطر بیماری قلبی را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

سلامت مغز

از دیگر فواید سیر سیاه برای سلامتی بایستی به محافظت از مغز اشاره کرد. سیر سیاه ممکن است به جلوگیری از التهاب کمک کند که می تواند حافظه را مختل کند و عملکرد مغز را در طول زمان بدتر نماید. تجمع یک ترکیب پروتئینی به نام بتا آمیلوئید باعث التهاب در مغز می شود که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد که سیر سیاه می تواند التهاب مغز ناشی از بتا آمیلوئید را کاهش دهد و حتی حافظه کوتاه مدت را بهبود بخشد. جالب است بدانید مصرف عصاره سیر سیاه از ایجاد اختلال در حافظه توسط استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.

خواص ضد سرطانی دارد.

مهمترین فایده سیر سیاه خواص ضد سرطانی آن می باشد. عصاره سیر سیاه فعالیت های تحریک کننده ایمنی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قوی تری نسبت به عصاره سیر خام دارد و محلول عصاره سیر سیاه در عرض ۷۲ ساعت برای سلول های سرطانی ریه، سینه، معده و کبد سمی است.

سیر سیاه باعث می شود سلول های سرطانی در سرطان روده بزرگ و معده انسان و همچنین سرطان خون شروع به از بین رفتن کنند و همچنین رشد این سلول های سرطانی را کاهش می دهد. سیر کهنه در اکثر مطالعات انسانی، حیوانی و لوله آزمایشی که مورد بررسی قرار گرفت اثرات مفید احتمالی بر ضد سرطانی را نشان داده. این تحقیق مقدماتی است و دانشمندان باید تحقیقات بیشتری در مورد خواص بالقوه سیر سیاه در مبارزه با سرطان انجام دهند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن زیتون فرابکر با بو خالص در دکتر اویل[/info_box]

سیر سیاه ممکن است به محافظت از کبد شما کمک کند.

کبد به عنوان یکی از مهمترین اعضای بدن به شمار می آید و سیر سیاه ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن مداوم آن در معرض: مواد شیمیایی، داروها، الکل و میکروب ها کمک کند. سیر سیاه در صورت آسیب کبدی اثرات محافظتی دارد و از آسیب بیشتر کبد جلوگیری می کند و ممکن است در شرایط مزمن تر نیز مفید باشد. سیر سیاه عملکرد کبد را در مورد آسیب مزمن کبدی ناشی از الکل، احتمالاً از طریق فعالیت آنتی اکسیدانی آن بهبود می بخشد.

نکات منفی بالقوه

نه سیر خام و نه سیرسیاه دارای عوارض جانبی عمده ای نیستند ولی به هر حال خوردن سیر خام در بعضی افراد ایجاد عوارض جانبی می کند و شاید در سیر سیاه نیز این موضوع وجود داشته باشد. خوردن سیر خام در مقادیر زیاد ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهد و افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند باید از خوردن سیر سیاه در مقادیر زیاد اجتناب کنند. حتما در صورت استفاده از داروهای رقیق کننده خون قبل از مصرف سیر سیاه با پزشک مشورت کنید. به هر حال اگر پس از مصرف سیر خام دچار واکنش آلرژیک می شوید باید از مصرف سیر سیاه نیز اجتناب کنید.

چگونه آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شاید از سیر خام برای اضافه کردن به برخی از غذاها استفاده کرده باشید. ولی ما به شما پیشنهاد می کنیم از سیر سیاه نیز به عنوان یک افزودنی استفاده کنید. زیرا سیر سیاه با داشتن طعم شیرین و قوام ژلاتینی به خوبی با چند غذا سازگار است.

شما می توانید سیر سیاه را به سس سویا اضافه کنید تا سرخی خوش طعمی ایجاد شود و یا از آن برای چاشنی سوپ استفاده کنید. همچنین می توانید آن را با سس مایونز مخلوط کنید و یا به سالاد یا غذاهای پاستا و رویه برای پیتزا استفاده کنید. شاید دوست داشته باشید سیر سیاه را با روغن زیتون مخلوط کنید تا یک سس سالاد ساده درست شود.

کلام آخر

سیر سیاه سیر خامی است که برای چندین هفته تحت شرایط کنترل شده تخمیر شده است و همین موضوع باعث تغییر رنگ و طعم آن می شود. تخمیر سیر سیاه همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی سیر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در واقع آنتی اکسیدان های موجود در سیر سیاه احتمالاً دلیل مزایای بالقوه آن برای: قلب، کبد، قند خون و مغز و همچنین خواص ضد سرطانی بالقوه آن است. به نظر نمی رسد سیر سیاه عوارض جانبی عمده ای داشته باشد اما اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا به سیر حساسیت دارید باید از مصرف مقادیر زیاد آن اجتناب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *