اعصاب و روان

درمان میگرن | نحوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای تسکین میگرن

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه شما نحوه استفاده از روغن اسطوخدوس برای تسکین میگرن را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها ک در ادامه آورده شده است ه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

[button color=”green” size=”big” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3/” icon=”” target=”true”]عرق اسطوخودوس[/button][button color=”green” size=”big” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3/” icon=”” target=”true”]گیاه اسطوخودوس[/button][button color=”green” size=”big” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a8%d8%b0%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%af%d9%88%d8%b3/” icon=”” target=”true”]بذر اسطوخودوس[/button][button color=”green” size=”big” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” icon=”” target=”true”]روغن اسطوخودوس[/button]

اگر به میگرن مبتلا هستید، ممکن است به دنبال روش های جدیدی برای درمان آن باشید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که اسطوخودوس ممکن است میگرن را تسکین دهد. روش های مختلفی برای استفاده از اسطوخودوس وجود دارد، بنابراین می توانید مسیری را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این داروی خانگی به مطالعه این مطلب ادامه دهید.

تعریف میگرن

میگرن فراتر از یک سردرد ساده است. اغلب، میگرن عود می کند. بیش از ۱۲ درصد مردم دچار سردردهای میگرنی می شوند. آنها سردردهای متوسط تا شدیدی دارند که شامل چندین مرحله هستند.
میگرن در افراد در هر سنی رخ می دهد و علائم مختلفی دارد که می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سبک
  • بو می دهد
  • صداهای بلند
  • خستگی
  • فشار
  • غذا
  • تغییرات هوا
  • داروها
  • کافئین
  • تغییرات هورمونی در زنان

طبق کلینیک کلیولند، ممکن است ریشه میگرن شما ژنتیک باشد. ناهنجاری های ارثی در مغز ممکن است باعث سردردهای میگرنی گردد.

مراحل میگرن کدامند؟

چهار مرحله میگرن وجود دارد:

در طی مرحله پرودرمال، تغییرات جزئی در بدن شما وجود دارد که نشان می دهد میگرن در راه است. این موارد در هر فرد متفاوت است و ممکن است شامل: کشیدگی، زنگ زدن در گوش یا طعم عجیب دهان باشد.

هاله می تواند قبل یا در طی میگرن ایجاد شود. شایعترین علامت از دست دادن بینایی یا سایر اختلالات بینایی است. برخی از افراد ممکن است علائمی را تجربه نکنند.

مرحله حمله، زمانی است که میگرن را تجربه می کنید. این می تواند به صورت درد ضربان دار در یک یا دو طرف سر ظاهر شود. این زمان ممکن است از چهار تا ۷۲ ساعت طول بکشد.

مرحله postdromal پایان میگرن است. در برخی موارد ممکن است احساس تهی شدن یا احساس سرخوشی می کنید.

اگر میگرن دارید، باید با پزشک خود صحبت کنید. با هم، می توانید بهترین روش را برای کاهش علائم خود تعیین کنید.

چگونه میگرن را درمان کنیم؟

یک مورد برای درمان میگرن وجود ندارد. برای کاهش دفعات میگرن می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • سطح استرس خود را کاهش دهید.
  • به اندازه کافی بخوابید
  • تمرینات آرامش دهنده (یوگا) را امتحان کنید.
  • سوابق میگرن خود را ثبت کنید.

مسکن های بدون نسخه ممکن است به کاهش علائم شما کمک کنند. کسانی که میگرن مکرر را تجربه می کنند ممکن است به دنبال داروهایی باشند که از میگرن جلوگیری می کنند.

علاوه بر درمان های پزشکی سنتی، اخیراً شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از اسطوخودوس می تواند به درمان میگرن کمک کند.

اسطوخودوس گیاهی است که در دریای مدیترانه و سایر مناطق جهان از جمله ایالات متحده می روید. اسطوخودوس به اشکال مختلف از جمله روغنهای اساسی و محصولات موضعی مانند لوسیون در دسترس است. حتی می توانید چای اسطوخودوس بنوشید و یا گیاهان تازه یا خشک اسطوخودوس خریداری کنید.

درمان میگرن | نحوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای تسکین میگرن

اسطوخودوس چگونه می تواند کمک کند؟

شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از روغن اسطوخودوس می تواند میگرن را درمان کند. مطالعه ای در European NeurologyTrusted Source استنشاق روغنهای اساسی اسطوخودوس را برای درمان میگرن بررسی کرده است. این مطالعه نتیجه گرفته است که استنشاق اسانس اسطوخودوس می تواند روشی موثر و ایمن برای تسکین درد میگرن باشد.

استفاده از اسطوخودوس برای درمان میگرن مناسب است و در مجله پزشکی گیاهان، نیز به صورت تحقیق منتشر شده است. در این تحقیق آمده که پس از یک دوره سه ماهه، شرکت کنندگانی که از اسطوخودوس استفاده می کردند، کاهش فراوانی از شدت میگرن خود گزارش نموده اند.

نحوه استفاده از اسطوخودوس برای تسکین میگرن

بزرگسالان برای تسکین سریع می توانند اسانس اسطوخودوس را استشمام کنند. برای این کار، ۲ تا ۴ قطره روغن به ۲ تا ۳ فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس، بخارات را استنشاق نمایید. همچنین می توانید چند قطره به پوست مالیده و پوست را ماساژ دهید.

قبل از اقدام به درمان های جایگزین برای تسکین میگرن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

غذای آماده

اگر میگرن دارید و می خواهید برای کاهش علائم خود اسطوخودوس را امتحان کنید با پزشک خود صحبت کنید. در مصرف روغنهای اساسی همچون روغن اسطوخودوس مراقب باشید زیرا باعث عوارض جانبی و تداخل با داروهای دیگر می شود. با مشورت با پزشک می توانید تصمیم بگیرید که آیا این بهترین روش برای شما می باشد یا خیر. اگر باردار یا شیرده هستید نباید اسطوخودوس مصرف کنید.

[box type=”info” align=”alignright” class=”” width=””]جهت خرید بهترین روغن اسطوخودوس اصل و اطلاع از تمام خواص آن کلیک کنید.[/box]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *