خواص گیاهان دارویی, درمان, سلامت, گیاهان دارویی

خواص جینکو بیلوبا | فواید، کاربردها و خطرات استفاده از جینکو بیلوبا

بذر کدو حلوایی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمان جینکو بیلوبا را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاهان دارویی” link=”https://attarchian.com” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از گیاهان دارویی که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای فوائد بی شماری برای سلامتی نیز می باشد جینکو بیلوبا است. جینکو بیلوبا اغلب برای درمان شرایط سلامت روان، بیماری آلزایمر و خستگی استفاده می شود.

موارد استفاده از جینکو بیلوبا

جینکو به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله: اضطراب و افسردگی، روان گسیختگی، جریان خون ناکافی به مغز، مشکلات فشار خون، اختلال در نعوظ، آسم، نوروپاتی، سرطان، سندرم پیش از قاعدگی، اختلال نقص توجه، بیش فعالی و دژنراسیون ماکولا استفاده می شود. البته ممکن است بیشتر به عنوان درمانی برای زوال عقل، بیماری آلزایمر و خستگی شناخته شود. البته مطالعات انسانی بیشتری برای اثبات این تاثیر گذاری ها نیاز است.

خواص جینکو بیلوبا

خواص جینکو بیلوبا برای سلامتی

تصور می‌شود که فواید جینکو برای سلامتی ناشی از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالای آن است. همچنین ممکن است جریان خون را افزایش دهد و در نحوه عملکرد انتقال دهنده های عصبی در مغز نقش داشته باشد.

برخی از مطالعات از اثربخشی جینکو حمایت می کنند. مکمل‌های جینکو ممکن است برای افرادی که قبلاً آلزایمر دارند و از مهارکننده‌های کولین استراز، داروهای رایجی که برای درمان این بیماری استفاده می‌شوند استفاده می‌کنند مفید باشد.

جینکو فشار خون بالا را کاهش نمی دهد و همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که جینکو خطر حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

از دیگر خواص جینکو بیلوبا می توان به بهبود روان پریشی اشاره کرد. جینکو را می توان یک درمان کمکی برای اسکیزوفرنی در نظر گرفت. زیرا جینکو در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی مزمن که از داروهای ضد روان پریشی استفاده می کنند اثر مفیدی بر علائم روان پریشی مثبت دارد.

جینکو ممکن است اختلال نعوظ ناشی از داروهای ضد افسردگی را نیز بهبود بخشد زیرا جینکو می تواند گاز اکسید نیتریک را افزایش دهد. چون این گاز در افزایش جریان خون به آلت تناسلی نقش دارد. جینکو ممکن است به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی کمک کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید انواع مختلف گیاهان، عرقیجات، ادویجات و … اصل و مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

خطرات جینکو بیلوبا

انسان تا ۶ ماه می تواند بدون داشتن هیچ گونه عوارضی از جینکو استفاده کند. جینکو دارای عوارض شدید نمی باشد ولی ممکن است در بعضی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند. اگر به اوروشیول ها، رزین روغنی موجود در پیچک سمی، سماق، بلوط سمی و پوست انبه، حساسیت داشته دارید، ممکن است مصرف جینکو برای شما خطر داشته باشد.

جینکو ممکن است خونریزی را افزایش دهد. پس اگر دچار اختلال خونریزی هستید از جینکو استفاده نکنید. حتما توجه داشته باشید اگر نیاز به عمل جراحی دارید باید ۲ هفته قبل از جراحی مصرف جینکو را به طور کامل حذف کنید.

همچنین اگر از داروهایی استفاده می کنید که لخته شدن خون را تغییر می دهد یا از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن نیز استفاده می کنید مصرف جینکو را متوقف کنید. جینکو می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد و ممکن است قند خون را کاهش دهد.

در صورت ابتلا به دیابت یا هیپوگلیسمی یا مصرف سایر داروها یا گیاهانی که قند خون را نیز کاهش می دهند با احتیاط جینکو را مصرف کنید و حتما مقدار دوز برای مصرف را از پزشک سوال نمایید.

دانه های جینکویا برگ های جینکو فرآوری نشده را نخورید زیرا آنها سمی هستند. به دلیل خطر احتمالی خونریزی اگر باردار هستید از جینکو استفاده نکنید. هیچ مطالعه ای درباره جینکو برای استفاده در زنان باردار، زنان شیرده یا کودکان انجام نشده است.

سردرد، استفراغ، اسهال، حالت تهوع، تپش قلب، سرگیجه و راش از سایر عوارض جانبی احتمالی مصرف جینکو می باشند.

حرف آخر در خواص جینکو بیلوبا

جینکو به عنوان یک داروی معجزه آسا برای جلوگیری از از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن و سایر شرایط سلامتی به نظر می رسید. اما تحقیقاتی که تا به امروز انجام شده است از این نظریه پشتیبانی نمی کند. جینکو ممکن است پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش دهد و به درمان برخی از بیماری‌های رایج سلامت روان، بهبود عملکرد جنسی و بهبود جریان خون در شریان‌های محیطی کمک کند.
حتما قبل از مصرف جینکوبیلوبا با پزشک مشورت کنید و سر خود استفاده از داروهای خود را قطع نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *