خواص گیاهان دارویی, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

خواص روغن شترمرغ | ۱۲ فایده شگفت انگیز روغن شترمرغ

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه در مورد خواص روغن شترمرغ مطالب مفیدی را مطالعه خواهید کرد. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها ک در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن شترمرغ” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b4%d8%aa%d8%b1%d9%85%d8%b1%d8%ba-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

خواص روغن شترمرغ

شترمرغ از زمان های خیلی دور به عنوان منبع گوشت، چرم و مراقبت از پوست مورد استفاده بوده است. این پرنده که قدرت پرواز ندارد یکی از منابع بسیار مهم برای تمام مردم جهان می باشد. شما می توانید از روغن شتر مرغ برای استفاده بر روی اندام های بدن استفاده کنید زیرا این روغن دارای چربی غنی و سالم می باشد.

همچنین از چربی شتر مرغ می توان محصولات شگفت انگیزی برای مراقبت از پوست تهیه کرد. ما در این مقاله نحوه استفاده و فوائد روغن شتر مرغ را برای شما بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خواص روغن شترمرغ

روغن شترمرغ سرشار از اسیدهای چرب سالم است.

اسیدهای چرب ضروری یکی از بزرگترین مزایای روغن شترمرغ می باشد. هنگامی که شترمرغ ها گیاهان و دانه ها را می خورند بدن آنها سبزی را به چربی حیوانی تبدیل می کند که سرشار از این اسیدهای چرب است. اسیدهای چرب موجود در روغن شتر مرغ دارای امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ می باشد که این اسیدها اجزای ضروری بسیاری از محصولات مراقبت از پوست هستند. اسیدهای چرب از غشای سلولی سالم در پوست ما حمایت می کنند. عدم وجود این اسیدها و یا استفاده نکردن از این اسیدها باعث خشک شدن، ترک خوردن، ملتهب شدن و لکه های پوستی می شود.

منبع آنتی اکسیدان

سایر ترکیبات فردی روغن شترمرغ شامل کاروتنوئیدها، فلاون ها، پلی فنول ها، توکوفرول و فسفولیپیدها می باشد. همه اینها عوامل آنتی اکسیدانی قوی هستند که برای مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن شما کار می کنند. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود آنتی اکسیدان های موجود در روغن شترمرغ جذب پوست می شود.

پوست را جوان می کند.

یکی از رایج ترین کاربردهای روغن شترمرغ حمایت و جوانسازی پوست است. اسیدهای چرب موجود در روغن باعث رشد جدید سلول های پوست می شود. سایر ویتامین‌های موجود در روغن نیز برای طراوت و شادابی پوست برای پوستی جوان و سالم کار می‌کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن شترمرغ در دکتر اویل[/info_box]

روغن شترمرغ ضد التهاب است.

روغن شترمرغ به طور طبیعی ضد التهاب است و باعث تسکین پوست و ماهیچه ها می شود. از روغن شتر مرغ به عنوان روغن ماساژ برای تسکین درد یا گرفتگی عضلات، درد، رگ به رگ شدن یا مفاصل ملتهب استفاده می شود. همچنین می تواند به آرتریت، روماتیسم و ​​ام اس نیز کمک کند.

مرطوب کننده لوکس

روغن شترمرغ به لطف داشتن اسیدهای چرب و سایر اجزای موثر به یک روغن فوق العاده مرطوب کننده تبدیل شده است. روغن شتر مرغ در سطح عمیقی به پوست نفوذ می کند و تسکین واقعی و طولانی مدت را ارائه می دهد. از مزایای روغن شتر مرغ می توان به چرب یا چسبنده نبودن و همچنین روی لباس ها یا ملحفه ها ساییده نمی شود اشاره کرد. می توان از آن چندین بار در روز استفاده کرد و شما، بچه ها و حتی حیوانات خانگی شما از آن لذت خواهند برد.

از مهترین خواص روغن شترمرغ، خواص ضد پیری آن است.

با استفاده منظم از روغن شترمرغ پوست شما نرم می شود و سلول های شما سریع تر بهبود می یابند و رشد می کنند. روغن شترمرغ را می توان برای التیام پوست و ایجاد ظاهری جوان استفاده کرد. می تواند علائم رایج پیری مانند چین و چروک و کیسه های زیر چشم را کاهش دهد.

از سیستم های عصبی، قلبی و ایمنی حمایت کنید.

یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز این روغن حمایت از سیستم های عصبی، قلبی و ایمنی بدن می باشد. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن شترمرغ می توانند از سیستم عصبی، قلبی و ایمنی حمایت کنند. آنها به تنظیم فشار خون، ضربان قلب و التهاب کمک می کنند. اسیدهای چرب امگا همچنین می توانند متابولیسم را تنظیم کرده و سیستم تولید مثل و عملکرد ما را حفظ کنند. آنها همچنین بدن ما را برای مبارزه با مزاحمان مانند عفونت ها توانمند می کنند.

بدون واکنش های آلرژیک یا مسدود شدن منافذ

روغن شترمرغ ضد حساسیت است و احتمال ایجاد هر نوع واکنش آلرژیک بسیار کم است. بنابراین حتی کسانی که پوست بیش از حد حساس دارند از مزایای روغن شترمرغ می توانند استفاده کنند. روغن شتر مرغ منافذ شما را مسدود نمی کند و این کار از ایجاد جوش های بیش از حد و آکنه جلوگیری می کند.

یکی دیگر از خواص روغن شترمرغ این است که به اختلالات پوستی کمک می کند.

افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه اغلب به دنبال محصولاتی هستند که بتواند به آنها کمک کند. روغن شترمرغ می تواند خارش را تسکین دهد و همچنین قرمزی ناشی از اگزما را کاهش دهد ودر بعضی مواقع حتی ممکن است مشکل را به طور کلی برطرف کند.

تسکین خراش های جزئی پوست از خواص روغن شترمرغ

کسانی که دچار آفتاب سوختگی، نیش حشرات، تاول، یا بریدگی یا خراش جزئی هستند می توانند برای تسکین به سراغ روغن شتر مرغ بروند. شما می توانید با روغن شترمرغ خارش طبیعی و تسکین درد، کاهش قرمزی و تورم و احتمالاً زمان بهبودی سریعتر را تجربه کنید. روغن شترمرغ همچنین ممکن است ترک‌های پوستی و لکه‌های پیری را کاهش دهد یا از بین ببرد.

پاهای ترک خورده و خشک را تسکین دهید.

روغن شتر مرغ با داشتن خواص زیاد و با نفوذ به عمق پوست خشکی پاها را برطرف می کند. استفاده منظم می تواند زندگی تازه ای را به پوست انگشتان پا و پاشنه پا ببخشد.

مو، پوست سر و ریش را حالت می دهد.

روغن شترمرغ همچنین می تواند برای حمایت از موهای سالم و خوش حالت چه روی سر و چه روی صورت شما استفاده شود. خواص مرطوب کنندگی آن می تواند پوست سر خشک را تسکین دهد و از خارش بیش از حد جلوگیری کند. شما می توانید برای حالت دادن به موها مقدار کمی را قبل از خواب به انتهای موها ماساژ دهید و صبح آن را بشوئید.

کلام آخر در مورد خواص روغن شترمرغ

ما معتقدیم که پرورش شترمرغ پتانسیل شکل گیری آینده ما را به عنوان یک کشور و به عنوان یک سیاره دارد. آنها نه تنها روغن شترمرغ را به ما می دهند که از ترکیباتی تشکیل شده است که بدن ما برای رشد به آن نیاز دارد. باید توجه داشته باشید شتر مرغ ها مسئولیت پذیرترین و پایدارترین منبع گوشت قرمز را نیز برای ما فراهم می کنند. پرورش شترمرغ به آب و زمین بسیار کمتری نیاز دارد و انتشار گازهای گلخانه ای بسیار کمتری نسبت به پرورش گوشت گاو تولید می کند و جالب اینجاست که هیچ بخشی از این حیوان هدر نمی رود. همچنین شترمرغ سالم ترین گزینه گوشت قرمز موجود است که چربی و کلسترول کمتری نسبت به گوشت گاو دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *