آرایشی و زیبایی, محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

چند روش ساده برای مراقبت ناخن در منزل

مراقبت و تقویت ناخن
این پست چقدر براتون مفید بود؟

راه های مختلفی برای تقویت و مراقبت ناخن در منزل وجود دارد که اگر به آن توجه شود. کمک شایانی به: تقویت، سلامت و همچنین زیبایی ناخن هایتان خواهید کرد. اگر شما هم مایل هستید از روش های ساده خانگی برای مراقبت از ناخن خود آشنا و از آنها استفاده کنید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید و تا انها با عطاری آنلاین باشید.

مراقبت و تقویت ناخن

انواع راه های مراقبت و تقویت ناخن

اگر راه و روش مراقبت و تقویت نمودن ناخنهای خود را بشناسید و به آنها عمل کنید دیگر ناخن های بیمار نخواهید داشت و از همه مهمتر از بروز و ورود بیماری به داخل بدن از طریق ناخن نیز جلوگیری می کنید.

درست است که ناخن بسیار محکم و مقاوم است اما اگر مراقبت ناخن در منزل وجود نداشته باشد به مرور ناخن دچار مشکل شده و بیماری به راحتی از آن عبور نموده و وارد بدن می گردد.

از راه های مراقبت و تقویت ناخن می توان به این موارد اشاره نمود.

خشک و تمیز نگه داشتن ناخن ها

بیشتر مشکلاتی که بر سر ناخن ها می آید به دلیل وجود میکروب و باکتری ها بر روی ناخن می باشد. به همین دلیل باید روزانه ناخن ها را به وسیله آب و مواد شوینده همچون: صابون شستشو داد و کامل هم خشک نمود. این عمل از ایجاد و بروز باکتری و عفونت بر روی پوست جلوگیری می کند. اما باید دقت کرد که شستن بسیار هم باعث شکسته شدن ناخن ها می شود پس افراط و تفریط نباید وجود داشته باشد.

جویدن ناخن

خودداری از جویدن ناخن

وقتی ناخن را می جوید باعث می شوید تا بزاق دهان با پوست ناخن در تماس باشد و به شکنندگی و ضعیف بودن ناخن کمک کند. در کنار آسیب رساندن به ناخن، باعث ورود گرد و غبار و آلودگی از طریق ناخن به داخل بدن می شویم پس بهتر است این عمل را ترک کنیم.

مراقبت و تقویت ناخن با مرطوب کننده

مرطوب کننده کمک می کند تا پوست و ناخن خشک نشود و همیشه مرطوب باقی بماند. همانطور که خشکی برای سلامت پوست مضر می باشد، می تواند برای سلامت ناخن ها نیز مضر باشد. پس از کرم های مرطوب کننده و روغن های طبیعی همچون روغن زیتون که خاصیت مرطوب کنندگی دارند برای ناخن خود استفاده کنید و باعث تقویت و براق شدن آنان نیز گردید. برای استفاده از روغن زیتون و سایر روغن های گیاهی و حیوانی می توانید از سایت دکتر اویل کمک گرفته و خریداری و اسفاده نمایید.

خوردن غذاهای مقوی

به طور کل خوردن غذاهای مقوی به سلامت و زیبایی فرد کمک شایانی می نماید. سلامت ناخن هم مرتبط با غذاهای مقوی می باشد و به تقویت ناخن کمک شایانی می نماید. به همین دلیل بهتر است از مواد مغذی همچون: سویا، لوبیا، عدس، سبزیجات، ویتامین ها، آجیل، شیر، گوشت گاو، ماهی و … استفاده نمود.

از مواد شیمیایی پرهیز شود.

از سفت کننده های شیمیایی و استون پرهیز نماید. چرا که باعث شکننده شدن و آسیب رسیدن به ناخن ها می گردد.

وقتی از استون بسیار استفاده می شود باعث: ضعیف شدن، خشک شدن و شکننده بودن ناخن ها می گردد. به همین دلیل بهتر است از لاک پاکن هایی که دارای استون نیستند استفاده شود.

آب لیمو

آب لیمو

از دیگر انواع مراقبت ناخن در منزل می توان به آب لیمو اشاره نمود. یک ماده تمیز کننده عالی و طبیعی به حساب می آید و خواص ضد عفونی کنندگی برای پوست و ناخن داشته و میکروب و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند.

گلاب

گلاب که از گل محمدی تهیه می گردد دارای خواص: ضدعفونی کننده، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی می باشد. اگر به دنبال یک ماده طبیعی برای مرطوب کنندگی هستید پیشنهاد می کنیم از گلاب استفاده نمایید.

طرز تهیه لوسیون طبیعی برای مراقبت و تقویت ناخن

گیاه دم اسب به سلامت ناخن ها و پوست کمک کرده و می تواند به عنوان یک روش طبیعی برای سلامت ناخن ها شناخته شود. برای تهیه لوسیون طبیعی دم اسب:

ابتدا گیاه دم اسب را خرد و در آب جوشیده بریزید. سپس روغن شتر مرغ را به آن اضافه نموده و دوباره اجازه دهید تا بجوشد تا آب آن کامل بخار و فقط روغن باقی بماند.

بعد از اینکه روغن بدست آمده خنک شد. ۲ قطره از لوسیون را بر روی ناخن های خود زده و شروع به ماساژ دادن کنید. تا به خوبی جذب شود. و اجازه دهید یک شب بر روی ناخن هایتان باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *