رفع مشکلات یاِسگی, زنان

درمان گر گرفتگی | آیا گر گرفتگی درمانی دارد؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی گر گرفتگی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”غلات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ba%d9%84%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از شایعترین علائم یائسگی گر گرفتگی است. علائم یائسگی گرمای ناگهانی بدن، گر گرفتگی و تعریق است.
علائم دیگری هم همراه با گر گرفتگی است مانند: افسردگی، اختلال در عمل کرد، زیان میل جنسی و وزن زیاد.

خوشبختانه برای درمان گر گرفتگی روش هایی وجود دارد که می توان از آنها کمک گرفت. شما می توانید از مکمل ها و داروهای گیاهی و همچنین تغییر سبک زندگی گرگرفتگی را درمان کنید. با ما همراه باشید تا با راهکارهای مناسب برای درمان و حفظ خونسردی آشنا شویم.

درمان گر گرفتگی

درمان گر گرفتگی

درمان جایگزین هورمونی

یکی از درمان های موثر و سنتی گر گرفتگی استفاده از مکمل های استروژن است. از این درمان بیشتر به عنوان درمان جایگزین هورمونی یاد می شود. استروژن امکان دارد به تنهایی یا همراه با پروژسترون مصرف شود. توجه داشته باشید زنانی که هیسترکتومی کرده اند ممکن است بتوانند استروژن را به تنهایی مصرف کنند، ولی زنانی که از HRT استفاده می کنند باید استروژن و پروژسترون را با هم مصرف نمایند.

استروژن برای همه خانمهای یائسه توصیه نمی شود، به ویژه کسانی که سرطان سینه، لخته خون و برخی بیماری های زمینه ای دارند. همچنین، بعضی ها معتقد هستند که استروژن در آینده مشکلاتی چون: بیماری های قلبی، سرطان سینه و لخته خون را افزایش می دهد.

ایزوفلاونهای موجود در سویا

مقدار زیادی فیتواستروژن در سویا است. فیتواستروژن ها مواد شیمیایی هستند که مانند استروژن در بدن عمل می کنند.
همچنین سویا دارای مقدار زیادی ایزوفلاون است که به گیرنده های استروژن متصل می شود و می تواند به کاهش گرگرفتگی کمک کند.

بعضی محققان پیشنهاد می کنند به جای استفاده از مکمل های سویا، منابع سویا را از مواد غذایی انتخاب کنند. توجه داشته باشید، میزان ایزوفلاون های موجود در مکمل ها بسیار بیشتر از مقدار طبیعی موجود در غذا است.
شیر سویا، توفو، تپه و ادامام منابع خوب برای تامین سویا هستند.

سیاه کوهوش برای درمان گر گرفتگی

برای درمان علائم یائسگی و گرگرفتگی گیاه کوهوش سیاه یکی از بهترین و محبوب‌ترین درمان ها است.
از ریشه این گیاه به عنوان کپسول و بعضی مواقع به عنوان چای بهره می گیرند. هم کپسول و هم چای آن در فروشگاه های معتبر گیاهی وجود دارد.

اگر چه مکانیسم دقیق کوهوش سیاه مشخص نیست، ولی محققان معتقدند که این ماده با گیرنده های استروژن متصل می شود یا گیرنده های سروتونین را تحریک می کند.

عوارض جانبی این گیاه شامل در معده و بثورات پوستی است. همچنین نارسایی کبدی نیز گزارش شده است.
توجه داشته باشید مصرف این دارو برای زنان باردار و شیرده و همچنین کسانی که سرطان سینه دارند توصیه نمی شود.

نکته:

قبل از استفاده از کوهوش سیاه حتما با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ آرامش

گرگرفتگی زمان خاصی ندارد ولی در زمانی که فرد استرس دارد بیشتر دیده می شود. تکنیک های زیاد برای کاهش استرس وجود دارد به عنوان مثال: یوگا، مراقبه، تجسم، نفس کشیدن، تای چی و پیاده روی می تواند استرس را کاهش دهد.
این تکنیک ها می تواند به بهبود خواب شما هم کمک کنند. همچنین خواندن چند ورق کتاب یا آواز خواندن بلند و یا در حیاط نشستن باعث آرامش می شود.

بدن خود را خنک نگه دارید.

حتی افزایش مقدار کم دمای بدن می تواند گر گرفتگی را تشدید کند. با ابزاری که در دسترس شما است مانند: روشن کردن کولر، نصب پنکه، خرید پد ژل خنک کننده برای دراز کشیدن یا باز کردن پنجره و خاموش کردن ترموستات دمای اتاق را پایین بیاورید.

اگر نمی توانید دمای اتاق را کاهش دهید، چند لباس را روی هم بپوشید و وقتی که احساس گر گرفتگی کردید کم کم لباس ها را دربیاورید تا خنک شوید. تا جایی که ممکن است از لباس های پنبه ای استفاده کنید، چون لباس های: پشمی، نایلونی، ابریشمی و اسپندکس گرما را در بدن نگاه می دارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید غلات در عطاری انلاین[/info_box]

برای درمان گر گرفتگی مراقب آنچه می خورید باشید.

برای درمان گرگرفتگی از برخی غذاها و نوشیدنی هایی که گرمای بدن را افزایش می دهند اجتناب کنید. غذاهای تند، نوشیدنی های کافئین دار، رژیم های چرب و پر قند و الکل همگی در افزایش شدت و دفعات گرگرفتگی دخالت دارند.
توجه داشته باشید کسانی که از رژیم غذای مدیترانه ای بهره می گیرند گرگرفتگی آنها کم می شود. رژیم غذایی مدیترانه شامل سبزیجات تازه ،میوه ها و غلات است.

تجربیات همه افراد در مورد گرگرفتگی یکسان نیست، ولی خوردن غذاهای گیاهی معمولا سلامتی را بهمراه دارد، بنابراین آن را هم امتحان کنید.

غذاهای خود را تفکیک کنید و بفهمید که چه غذایی باعث گر گرفتگی می شود و از مصرف آن خوداری کنید. به طور منظم نوشیدنی های خنک بنوشید، با این کار دمای بدن خود را پایین نگه می دارید و گرگرفتگی را هم کاهش می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *