درمان, درمان و رفع ریزش مو, روغن طبیعی

روغن دانه کدو تنبل | چگونه روغن دانه کدو تنبل برای ریزش مو موثر است؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان ریزش مو با روغن دانه کدو تنبل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن تخم کدو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%af%d9%88-30-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آووکادو” link=”https://attarchian.com/product/%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D8%A2%D9%88%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%AF%D9%88-60-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%B1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون مالشی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%84%d8%b4%db%8c-500-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه شبدر قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر گوجه فرنگی” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%ac%d9%87-%d9%81%d8%b1%d9%86%da%af%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل از جمله گیاهانی است که مصرف آن برای سلامتی بدن به دلیل چربی هایی که دارد اهمیت دارد. از این روغن می توان برای درمان ریزش مو نیز استفاده نمود.

در سال ۲۰۱۴ طبق تحقیقی که صورت گرفته روغن دانه کدو تنبل یک جایگزین مناسبی برای داروهای ریزش مو می باشد و به رشد مو نیز کمک می کند. مردانی که به طاسی گرفتار شده اند را به دو گروه تقسیم کرده اند. گروهی برای درمان از مکمل داروی کدو استفاده نموده اند که رشد موی آنها ۳۰ درصد بهتر از کسانی شده که از دارونما استفاده می نمودند.

البته این درمان با دانه کدو به تنهایی انجام نشده است بلکه به عنوان یک عنصر با گیاهان دارویی دیگر مثل: اکتاکوزانول، پودر گل مغربی، پودر ابریشم، پودر شبدر قرمز و پودر گوجه فرنگی مخلوط شده و برای رشد مو استفاده می شود. این داروی مکمل را برای گروهی از مردان، در طول ۲۴ هفته تجویز نموده اند هیچ عوارض جانبی خاصی هم در پی نداشته است.

روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل

این آزمایشی که صورت گرفته فوایدی که از این روغن به دست آمده را نشان داد. روغن دانه کدو تنیل نقش بسیار کوچکی در رشد یا جلوگیری از ریزش مو دارد. با بررسی که انجام شده فیتواسترولی که در روغن موجود است باعث رشد مو در انسان می شود.

این ماده در بسیاری از گیاهان وجود دارد که شباهت فراوانی با کلسترول دارد و سلامتی را به بدن هدیه می کند.
فیتواسترول هایی که در این گیاه وجود دارند. آنزیم ها و هورمون های پوست سر که ریزش مو را در پی دارد را قطع می کنند و فرد را سالم نگاه می دارند.

یکی دیگر از گیاهانی که کار دانه کدو تنبل را انجام می دهد طبق مطالعاتی که انجام شده نخل اره ای می باشد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن اصل تخم کدو در دکتر اویل[/info_box]

روش استفاده از روغن دانه کدو تنبل روی مو

راه هایی وجود دارد که می توان موها را به طور طبیعی ترمیم نمود که یکی از آنها مکمل های روغن دانه کدو تنبل می باشد که به شکل کپسول ژله ای در بازار موجود است.

این کپسول ها را ۳ بار در روز تعداد ۱تا ۲ مورد را به صورت خوردن استفاده نمایید. اگر بعد از مصرف این داروی مکمل، احساس آلرژی غذایی یا ناراحتی معده کردید بلافاصله از مصرف آن خودداری نمایید. البته قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

یکی دیگر از استفاده این دارو این است که آن را مستقیم استفاده نمایید. یعنی روزی ۳ بار در روز ۱ قاشق از روغن دانه کدو تنبل را مصرف کنید تا اثر آن را روی موی خود ببینید.

روغن کدو تنبل

از روغن دانه کدو تنبل برای آشپزی مثل: روغن زیتون می توان استفاده نمود و در بازار نیز یافت می شود. برای مصرف این روغن بهتر است روی حرارت بالا قرار نگیرد چون ممکن است بسوزد. به همین خاطر در پخت و پز نباید استفاده شود.

این روغن را روی پوست سر هم می شود استفاده کرد و از فواید آن استفاده نمود. برای این کار بهتر است یک بار در ماه از روغن گرم مصرف کنید. چون اگر بیشتر از آن مدت طول بکشد موها پر چرب می شود. روغن آووکادو را به صورت داغ می توانید جایگزین روغن دانه کدو تنبل کنید.

با یک دیگ روغن را گرم نمایید و برای اینکه زیاد داغ نباشد داخل مچ دست امتحان کنید اگر نرمال بود موهایی که خیس شده را با روغن گرم دانه کدو تنبل روی پوست سر خوب ماساژ دهید و به مدت ۲۰ دقیقه با حوله، دور سر را روکش نمایید.

سپس حوله را برداشته، سر را شامپو زده و حالت دهید. درمان ریزش مو با روغن دانه کدو تنبل یک درمان طبیعی می باشد که خطری برای بدن ندارد. ولی چندین هفته طول می کشد تا درمان صورت گیرد.

اگر بعد از استفاده از این داروی طبیعی علایم آلرژی و حساسیت مانند: خارش یا قرمزی پوست سر پیش آمد از استفاده این دارو خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *