پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

روغن درخت چای برای مو

روغن درخت چای برای مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

از قرنها پیش تا کنون روغن‌های ضروری به عنوان یک درمانگر طبیعی قابل استفاده بوده و طبق تحقیقات انجام شده توانسته خود را نیز ثابت کنند. عقیده بر این است که بسیاری از اسانس‌ها علاوه بر رایحه‌های خوب در رایحه درمانی، فواید بیولوژیکی دیگری مانند: ضد عفونی‌ کنندگی و ضد قارچی بودن را نیز دارد.

یکی دیگر از این روغن ها، روغن طبیعی درخت چای است که از صدهای قبل تا کنون در استرالیا از خواص آن برای درمان و زیبایی پوست و مو استفاده می کنند. با دکتر اویل در این مطلب همراه باشید تا ببینیم چگونه این روغن می تواند سلامت مو و زیبایی ما کمک نماید. این مطلب را از دست ندهید.

به روغن درخت چای، ملالوکا هم گفته می شود که به عنوان یک اسانس خالص و یک ماده فعال در محصولات ضد میکروبی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی شناخته شده است. در فرمولاسیون مراقبت پوست هم این روغن وجود دارد، زیرا مبارزه کننده موثر، در برابر جوش ها و آکنه می باشد.

بسیاری از باکتری‌هایی که روغن درخت چای روی پوست صورت با آن‌ها مبارزه می‌کند، در پوست سر هم یافت می‌شوند. ممکن است پوست سر تحریک شود و شوره هم ایجاد کند.

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است و به همین دلیل این روغن موجب: تسکین پوست سر، درمان شوره سر شده و در سلامت پوست نقش بسزایی دارد.

روغن درخت چای برای مو

آیا هر فردی می تواند از روغن درخت چای استفاده کند؟

در کل هر فردی که دارای شوره سر یا التهابات پوست باشد می تواند از روغن درخت چای بهره مند شود. روغن درخت چای را می توان برای هر نوع پوست و بافت مو دیگر هم استفاده کرد، از طرفی ممکن است تحریک کننده نیز باشد، کسانی که پوست حساسی دارند باید با احتیاط از آن استفاده کنند.

برای مصرف روغن درخت چای، این روغن را روی پوست سر، ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید. از طرفی شامپوهای وجود دارند که حاوی روغن درخت چای هستند و می توانند بطور روزانه، پوست سر شما را تحریک کنند.

این روغن بعنوان: یک نرم کننده، یا مواد آرام بخش، برای کاهش تحریک، قابل استفاده است.

روغن درخت چای با مواد دیگر تا کنون تداخل نداشته است، اما نباید همراه با سایر مواد فعال که باعث تحریک یا حساسیت می شوند استفاده شود.

چگونه از خواص روغن درخت چای برای مو استفاده کنید؟

توانایی این روغن این است که در موها تغییر ایجاد مي کند و این تغییر از پوست سر شروع می شود. خواص: ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن را به یک درمان قوی برای شوره سر تبدیل کرده و سلامت کلی پوست سر را بهتر می کند.

اگر موهای سالم داشته باشید، رویش موی جدید از پوست سر شروع می شود، بنابراین بهبود سلامت پوست سر باید اولین قدم برای افزایش رشد مو باشد.

برای استفاده از روغن درخت چای در درمان مو و پوست سر، مهم است که از روغن ضروری استفاده کنید. روغن معطر دارای فواید یکسان با روغن درمانی نیست. اسانس ها از تقطیر با آب، تقطیر با بخار آب، تقطیر خشک یا پرس سرد مکانیکی گیاه به دست می آیند.

روغن‌هایی مانند روغن درخت چای با روغن‌های معطر که در آزمایشگاه تولید می‌شوند، متفاوت است.

درمان کننده پوسته های شوره سر از خواص روغن درخت چای برای مو

علت شوره سر، عفونت مخمر پوست سر است. با توجه به خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن درخت چای، توانایی این روغن در درمان شوره موثر است. کسانی که از شامپو روغن درخت چای استفاده کردند، در ۴۱ درصد موارد، علائم شوره سرشان بهبود یافته است. روغن درخت چای با مقابله با مخمر پوسته ساز، از خارش و شوره سر را کم‌ می کند.

خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی

خواص ضدمیکروبی، روغن درخت چای به این معني است که سایر شرایط خارش پوست سر مانند درماتیت سبورئیک را نیز تسکین می دهد. آنتی اکسیدانی قوی که به کاهش قرمزی، خارش و درد ناشی از پوست سر کمک می کند.

روغن درخت چای با کاهش برخی از نشانگرهای التهابی به کاهش التهاب نیز کمک می کند. همچنین روغن درخت چای به دلیل آنتی اکسیدان های موجود، خواص ضد التهابی دارد و از التهاب پوست سر و ریزش مو جلوگیری می کند. پس با کاهش التهاب پوست سر، ریزش مو هم کم می شود.

 تنظیم چربی پوست سر

مقدار چربی مو معمولاً ناشی از شوره سر یا باکتری های دیگر روی پوست سر است. با درمان منبع تولید، روغن درخت چای به تنظیم چربی پوست سر کمک کرده و در نتیجه پوست سری سالم و موهایی زیباتر خواهید داشت.

روغن درخت چای برای کمک به رشد مو جدید

پوست سر سالم برای رشد موی جدید، ضروری است. رابطه ای که بین روغن درخت چای با رشد مو دارد، مستقیم نیست، اما موجب بهبود کلی پوست می شود و محیطی سالم برای رشد مو ایجاد می کند. شواهدی وجود دارد که ممکن است به بهبود سلامت پوست سر و کاهش شوره سر کمک کند تا موهای سالم تری داشته باشید.

همچنین این روغن درمانی، کاملاً طبیعی و برای رفع شپش سر، به جای درمان های شیمیایی برای رفع آلودگی و جلوگیری از تخم ریزی های جدید است. طی مطالعات انجام شده روغن درخت چای یک درمان موثر برای رفع شپش است.

متخصصان عقیده دارند که روغن درخت چای برای انواع بافت‌های مو ایمن است، زیرا تأثیر خوبی بر موها دارد. روغن درخت چای برای درمان بیماری های پوست سر مانند شوره سر استفاده می شود، اما این روغن پتانسیل تحریک پذیری دارد. هر کسی می تواند از روغن درخت چای استفاده کند، اما ممکن است دچار درماتیت تماسی یا تحریک کننده و واکنش های آلرژیک هم بشود.

افرادی که به: بلسان پرو، بنزوئین، تنتورهای کولوفونی، اکالیپتول یا گیاهانی از خانواده میرتی آلرژی دارند، احتمالاً به روغن درخت چای هم حساسیت خواهند داشت و این افراد باید تست پچ را روی بازوی داخلی خود، امتحان کنند و ۲ تا ۳ روز منتظر بمانند.

روغن درخت چای برای مو

چگونگی مصرف روغن درخت چای برای مو را بدانید؟

روغن درخت چای با دو روش برای سلامت پوست و مو قابل استفاده است. یک استفاده از اسانس خالص آن است یا به عنوان یک ماده فعال در شامپوها قابل استفاده می باشد. با توجه به حساسیت بالا در مصرف روغن درخت چای بر روی پوست سر، بهتر است با یک روغن حامل آن را رقیق کنید.

برای استفاده از شامپو پوست سر کسانی که پوست حساس دارند، خطر حساسیت یا تحریک را به حداقل برسانید. برچسب روی محصول را بررسی کنید تا ببینید حاوی چه مقدار روغن درخت چای است تا بدانید باید چه چیزی را انتظار داشته باشید، در صورت غلظت‌ زیاد، احتمال تحریک بیشتری هم وجود دارد. مثلاً در بعضی مواد یک تکه کوچک را قبل از استفاده، روی کل سر آزمایش کنید.

چگونه قطرات روغن درخت چای را به شامپو خود اضافه کنید؟

برای اینکه پوست سر تحریک نشود می توانید روغن درخت چای را به شامپوی مورد علاقه خود اضافه کنید. کافیست تا ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را به کف دست خود بمالید و به شامپو خود اضافه کنید. ۵ دقیقه بماند و بعد کاملاً بشویید. در هر صورت روغن درخت چای را بصورت خالص استفاده نکنید.

چگونه با این روغن، برای ماساژ پوست سر خود استفاده ببرید؟

از روغن درخت چای بعد از شامپو زدن، با نوک انگشتان خود بر روی پوست مرطوب ماساژ دهید. برای جلوگیری از تحریک پوست، ۲ تا ۳ قطره روغن حامل مثل روغن نارگیل یا بادام به روغن درخت چای اضافه کنید. ماساژ پوست سر جریان خون را زیاد می کند و موجب رشد موها می شود.

چگونه ماسک موی مورد علاقه خود را با این روغن بسازید؟

کافیست که فقط چند قطره روغن درخت چای را به حالت دهنده عمیق و مناسب موی خود بی افزایید تا شوره سر و خشکی پوست سرتان را درمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *