تقویت مو, درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت, مو, نرم کننده مو

روغن آووکادو برای مو | مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو چیست؟

روغن آووکادو برای مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه روغن طبیعی آووکادو برای مو را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

آووکادو، میوه ای لذیذ است که با وجود محتوای چربی، خواصی مانند: آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. مواد معدنی موجود در این میوه دارای یک ماده عالی برای پوست و مو می باشد. روغن آووکادو، می تواند به کاهش موخوره موها کمک کرده و در عین حال باعث رشد، درخشندگی و موارد دیگر شود.

روغن آووکادو برای مو

فواید روغن آووکادو برای مو

روغن آووکادو سرشار از موادی، مانند: آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب ضروری، بیوتین، ویتامین های A، B-5 و E می باشد.

تغذیه سالم بهترین راه برای قوی نگه داشتن موهایتان است. بیوتین، ویتامین B-5 و ویتامین E همگی باعث سلامت مو می شوند. آووکادوی بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید یا روغن آشپزی خود را با روغن آووکادو تعویض کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

از روغن آووکادو، می توان برای درمان و زیبایی مو استفاده کرد. موهای شما را مرطوب، ترمیم و تقویت می کند. مواد معدنی، مانند: مواد معدنی موجود در روغن آووکادو می تواند به مهر و موم شدن سلول های کوتیکول کمک کند و از شکستن مو جلوگیری نماید.

نحوه استفاده از آووکادو برای رشد مو

روغن آووکادو، اغلب به عنوان روغن حامل برای اسانس ها استفاده می شود. یک اونس روغن آووکادو را با ۳ تا ۶ قطره اسانس نعناع یا اسطوخودوس برای درمان خانگی مو مخلوط و استفاده کنید. همچنین، می توانید مقداری روغن آووکادو به اندازه کم را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

روغن آووکادو به تحریک جریان خون کمک می کند و فولیکول های مسدود شده را باز می نماید و موجب کاهش ریزش مو می شود. پوست شما چربی را به راحتی جذب می کند، پس، نگران نباشید، زیرا، لایه ای چرب روی پوست سر شما باقی نمی گذارد. اگر از روغن آووکادو بیش از حد روی موهای خود استفاده می کنید، می توانید آن را با یک شامپوی بدون مواد شیمیایی کاملاً بشویید.

روغن آووکادو برای مو

خواص روغن آووکادو برای پوست | مزایای استفاده از روغن آووکادو برای پوست من چیست؟

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای حالت دهنده مو و ماسک مو

از آووکادو، می‌توانید ماسک‌های مو هم درست و به سلامت موی خود کمک کنید. برای نمونه چند ماسک را به شما معرفی می کنیم.

روش اول:

  • ۱ عدد آووکادو
  • ۱ قاشق غذاخوری. روغن نارگیل
  • ۱ عدد موز
  • ۱ قاشق غذاخوری. روغن آووکادو
  • ۱ قاشق غذاخوری. عسل

برای جلوگیری از گلوله شدن بافت، مواد جامد را در مخلوط کن مخلوط کنید. بعد روغن و عسل را اضافه کنید و ماسک را به موهایتان بزنید. اجازه دهید خمیر حداقل ۲۰ دقیقه یا حداکثر ۳ ساعت بماند. سپس ماسک آووکادو را با آب گرم یا شامپوی بدون مواد شیمیایی بشویید.

خواص آووکادو | ۷ فایده بالقوه آووکادو برای سلامتی

روش دوم:

مقداری روغن آووکادو به اندازه کم را به طور مساوی در انتهای موهای مرطوب پخش کنید. همچنین می توانید پس از خشک کردن موهای خود آن را اعمال کنید. از حالت دادن با حرارت اجتناب کنید مگر اینکه روغن کاملاً خشک شده باشد.

مقداری روغن آووکادو را در قسمت های درهم موی خود بمالید. استفاده از روغن آووکادو برای باز کردن موها آسیب کمتری نسبت به شانه ایجاد می کند. محلول ضد شکستگی روغن آووکادو را روی نوک موهای خود بمالید تا از پارگی و شکستگی آن جلوگیری نمایید. برای جلوگیری از چرب شدن بیش از حد در انتهای موی خود از روغن استفاده کنید.

روغن آووکادو برای مو

مرطوب کنندگی

روغن آووکادو، یک مرطوب‌کننده عالی است، اما زمانی که از آن به عنوان یک درمان موضعی استفاده می‌کنید به اندازه زمانی که آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می‌خورید، مفید نیست. مو از سلول های مرده ساخته شده است، به همین دلیل است که حفظ سلامت کلی بهترین راه برای داشتن موهای سالم است. روغن آووکادو به بازگردانی رطوبت به موها کمک کرده و باعث لطافت آنها می گردد.

آووکادو برای کنترل وزن | آووکادو چه فوایدی برای کنترل وزن دارد؟

در آخر

استفاده از آووکادو بی خطر است، اما افرادی که به آووکادو حساسیت دارند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند. استفاده از روغن آووکادو، ممکن است، عوارض جانبی داشته باشد، حتی اگر آن را نخورید. قبل از استفاده از روغن آووکادو، باید یک تست پوستی انجام دهید تا قبل از استفاده از روغن آووکادو، هرگونه حساسیت را از بین ببرید.

طبق نتایج یک نظرسنجی، خوردن آووکادو به طور کلی با کیفیت بهتر رژیم غذایی و سلامتی مرتبط است. مصرف آووکادو سلامت قلب و دستگاه گوارش را حمایت می کند. برای تقویت رژیم غذایی خود، هنگام پختن یا تهیه سس سالاد، روغن ذرت یا کرچک را با روغن آووکادو جایگزین کنید. این روغن را می توان در هر فروشگاه مواد غذایی یافت نمود. سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید تا به شما کمک کند بتوانید ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سلامت موی خود را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *