پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

چگونه روغن هسته انگور را برای بهبود جای جوش استفاده نماییم؟

روغن هسته انگور برای جای جوش
5/5 - (1 امتیاز)

روغن طبیعی هسته انگور، یک روغن سبکی که از فشرده شدن هسته های انگور با کمک روش کلدپرس استخراج می گردد. این روغن فوق العاده بوده و در کنار خواص سلامتی برای بدن خواص زیبایی هم دارد. همچنین به دلیل خواص: ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدان بودن به بهبود و زیبایی پوست و مو کمک شایانی می نماید. ما در دکتر اویل به سراغ این موضوع رفته ایم که چگونه روغن هسته انگور می تواند برای بهبود جای جوش مناسب باشد. اگر شما هم برایتان سوال است با ما تا انتها همراه باشید تا به جواب این سوال برسیم.

روغن هسته انگور برای جای جوش

روغن هسته انگور برای جای جوش

همانطور که در بالا احضار داشتیم. روغن هسته انگور به دلیل دارا بودن خواصی همچون: ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدان بودن برای درمان عارضه آکنه مناسب بوده و باعث شفاف و درخشندگی پوست می گردد. همچنین یک جوان کننده طبیعی برای پوست می باشد و چین و چروک های پوست را نیز از بین برده و از بروز آن پیشگیری می نماید.

البته این روغن حاوی اسیدهای چرب امگا و ویتامین E نیز است. اما خوب قدرت واقعی این روغن در ساختار مولکولی اش جاساز و پنهان شده است. به عبارتی ترکیبات پلی فنول که در روغن هسته انگور موجود است. همچون: پروآنتوسیانیدین ها، آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که قدرتشان می توان گفت حدود ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین E و حتی ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین C می باشد.

نحوه عملکرد

یکی از دلایلی که باعث می شود روغن هسته انگور به عنوان یک درمان موضعی انتخاب و یک تقویت کننده و افزایش دهنده سلامت پوست گردد، وجود: ویتامین E، بتاکاروتن و اسید لینولئیک در این روغن می باشد. چرا که این مواد به بازسازی سلول های جدید کمک نموده و سلول های سالم را جایگزین سلول های آسیب دیده و پیر می نماید.

ویتامین E که در این روغن موجود است. زخم های پوستی را ترمیم نموده و باعث بهبود لکه های پوستی و یکنواختی رنگ پوست می شود. از همه مهتر هم با آکنه مبارزه و جای جوش را محو می نماید.

آیا روغن هسته انگور برای جای جوش مناسب است؟

ابتدا بهتر است اشاره کنیم که امکان دارد روغن هسته انگور با هر پوستی همخوانی نداشته و به طور یکسان نتواند روی هر پوستی همان کارکرد موثر را داشته باشد. به همین دلیل ابتدا بهتر است نوع پوست خود را شناسایی و سپس بسته به نوعش اقدام برای درمان و محو نمودن جوش و جای جوش نمود. البته نوع جوشی که روی پوست ایجاد شده نیز می تواند مزید بر نوع کارکرد و درمان با این روغن باشد.

اگر پوستتان دچار جوش های چرکی و سطحی است. این روغن برای درمان و بهبود جوش و جای جوش می تواند گزینه مناسبی باشد و به ترمیم پوست کمک نماید.

نکته:

این نکته را خاطر نشان کنیم که روغن هسته انگور برای جوش هایی مانند: جوش های سر سفید، سر سیاه و کیست ها هیچگونه کارایی مثبتی به همراه ندارند.

در رابطه با جای جوش نیز باید بگوییم که می توانید از روغن هسته انگور به منظور کاهش آثار جای جوش بر روی پوست کمک بگیرید. فقط احتیاج به مقداری زمان و صبر و تحمل برای بهبود حال خود احتیاج دارید. چراکه محصولات طبیعی به نسبت محصولات شیمیایی بازده زمانیشان کمی زیاد است اما ماندگاری بالایی را به همراه خواهند داشت.

روغن هسته انگور برای جای جوش

روش استفاده

برای کاهش و بهبود جوش و جای جوش می توانید از روغن هسته انگور ۲ بار در روز و به مدت حدود ۲ هفته تا ۳ ماه استفاده نمایید. کافی است چند قطره از روغن را برای کاهش آثار به جا مانده از جوش روی پوست اعمال و به آرامی ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست گردد.

می بینید در کنار بهبود جای جوش و خود جوش، شما به: جوانسازی، درخشندگی، سلامت و زیبایی پوست خود نیز کمک ویژه ایی نموده اید. منظور این است با یک تیر دو یا چند نشان به هدف زده اید.

نکته: 

فقط قبل از مصرف به دلیل اینکه دچار حساسیت و مشکلات آلرژی روی پوست خود نشوید. حتما ابتدا تست حساسیت را انجام دهید و سپس در صورت نبود هیچ گونه مشکلی به عنوان یک درمان قطعی از آن استفاده نمایید.

روغن هسته انگور برای انواع پوست ها

شاید برایتان سوال باشد که آیا روغن هسته انگور برای تمام پوست ها مفید می باشد یا خیر؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که اسید لینولئیکی که در این روغن موجود می باشد توانایی حفظ تعادل تولید چربی در پوست را دارد. می تواند برای پوست های چرب که خود به خود چربی مضاعف دارند نیز مناسب و باعث تعادل چربی در این پوست گردد. البته برای سایر انواع پوست نیز مناسب و بی خطر می باشد.

نکته:

البته شما می توانید بسته به نوع پوست خود و آسودگی خیالتان قبل از استفاده این محصول با یک پزشک متخصص در این باره نیز مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *