تناسب اندام و تغذیه, مراقبت و سلامتی, میوه ها

سیب و خواص درمانی بی شمارش

خواص سیب
این پست چقدر براتون مفید بود؟

سیب یک میوه دوست داشتنی و پرطرفدار در بین مردم می باشد و دارای خواص دارویی، درمانی و زیبایی برای بدن است. در این مطلب سعی داریم به تعدادی از خواص دارویی سیب که برای سلامت و زیبایی انسان موثر و مفید می باشند اشاره و مختصر توضیحی دهیم پس اگر می خواهید با خواص فوق العاده سیب آشنا شوید و از خواص سیب برای سلامت بدن و زیبایی پوست و موی خود استفاده کنید پیشنهاد می کنیم با ما در عطاری آنلاین بمانید.

سیب

شناخت سیب

پیدایش سیب به زمانهای بسیار دور باز می گردد. زادگاه اصلی آن در مناطق سردسیر اروپایی بوده و از آنجا به سایر نقاط جهان منتقل پیدا کرده است. سیب نماد: باروری، عشق، زیبایی، تندرستی، دانایی، دوستی و … است. سیب نیز همانند سایر میوه ها و گیاهان دارای انواع مختلف از نظر: سایز، بو، رنگ و مزه می باشد. در جنگل های شمال کشور ایران می توان درخت سیب را به طور وحشی یافت نمود.
محصولات مختلفی از سیب بدست می آید که می توان به: سرکه سیب، مربای سیب، روغن سیب، صابون سیب و … اشاره نمود.
سیب را می توان از طریق: بذر سیب، قلمه، خوابانیدن پرورش و آن را افزایش داد.

خواص سیب

خواص دارویی سیب

خوردن روزانه یک عدد سیب متوسط باعث می شود تا فرد دچار هیچگونه بیماریی غیر از مرگ نشود.

سلامت پوست

سیب دارای ویتامین C  و A، ریبوفلاوین، آهن، پتاسیم، کلسیم و آهن می باشد و باعث طراوت و شادابی پوست می گردد. همچنین با استفاده از سیب می توان برخی از شایعه ترین بیماریهای پوستی همچون: رنگ پریدگی پوست، خشکی پوست، ترک خوردگی پوست را رفع و به درمان بیماری های پوستی مزمن و طولانی کمک نمود.
از خود سیب می توان به صورت له شده استفاده کرد اما می توان برای بهره بردن آسان از خواص سیب برای پوست، از روغن سیب یا صابون سیب نیز استفاده نمود.

لاغری و کاهش وزن

سیب به دلیل اینکه سرشار از خواص تغذیه ایی مناسب است می تواند باعث مهار اشتها و تنظیم سیستم گوارشی شود. به همین علت یک انتخاب مناسب برای کاهش وزن و لاغری به شمار می رود.

سلامت دندان و لثه

اسید های موجود در سیب در هنگام جویده شدن از سیب خارج و باعث ازبین رفتن باکتری های دهان می گردند ‌و دندان و لثه را پاکیزه می سازد.
طبق تحقیقات انجام شده سیب قادر است ذرات باقی مانده غذا را از پشت دندان خارج سازد. به همین علت می گویند بهتر است بعد از مسواک زدن یک سیب میل کنیم. همچنین سیب منبع غنی از ویتامین C است و به بهبود بیماری های لثه، استحکام مینای دندان و کاهش التهاب لثه کمک فراوانی کند.

تقویت مغز

از دیگر خواص سیب می توان به تقویت مغز اشاره نمود چرا که دارای فسفر فراوان است و به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری و تحقیقاتی انجام می دهند بسیار مناسب می باشد.

آرامش اعصاب

آرامش اعصاب

استفاده از دمنوش یا دم کرده سیب خواص آرامبخشی داشته و اعصاب را آرام می سازد. البته سیب خام نیز به بهبود دستگاه عصبی کمک فراوانی می نماید.
از دیگر خواص دارویی سیب می توان به این موارد نیز اشاره نمود:

  • یک میوه قلیایی بوده و به همین دلیل باعث تمیز شدن بدن می گردد.
  • برای برطرف نمودن اسهال بزرگسالان و کودکان قابل استفاده است.
  • استفاده از شربت سیب برای بهبود سرفه و گرفتگی صدا بسیار توصیه می شود.
  • میل نمودن سیب خستگی را برطرف و یبوست را ازبین می برد.
  • یکی از بهترین داروهای طبیعی بوده و برای سلامت و بهبود درد چشم مناسب است.
  • برای افراد دیابتی توصیه می شود از سیب استفاده نمایند. چرا که قند خون را افزایش نمی دهد.
  • به تنظیم نمودن فشار خون کمک کرده و فشار خون بالا را کاهش می دهد.
  • و …

در آخر راه های مختلفی برای استفاده و بهره بردن از خواص سیب وجود دارد که آسانترین و ساده ترین روش آن به صورت خام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *