پوست و مو

صابون طبیعی زیتون محافظ پوست و مو

این پست چقدر براتون مفید بود؟

خیلی از افراد اصلٱ توجهی به سلامت پوست و موی خود ندارند و به خیال خود فکر می کنند اصلٱ نیازی به مراقبت نمودن پوست و مو وجود ندارد. به همین دلیل هم دارای موهای بهم ریخته و پوست بیمار هستند اما باید به این افراد بگوییم که اگر می خواهند تمیز و مرتب، به خصوص زیبا به نظر برسند بایستی حتمٱ توجه خاصی نسبت به سلامت پوست و موی خود داشته باشند. استفاده از شوینده های طبیعی مثل صابون که از مواد طبیعی که در طبیعت وجود دارند تهیه می گردد می تواند بهترین انتخاب برای مراقبت و سالم نگاه داشتن پوست و مو باشد صابون هایی همچون: صابون طبیعی رزماری، صابون طبیعی زیتون، صابون طبیعی آلوئه ورا و بسیار صابون های دیگر.

در این مطلب سعی داریم راجب صابون زیتون و خواص بی نظیر آن بر روی پوست و مو صحبت نماییم پس با ما همراه باشید.

صابون طبیعی زیتون چگونه تهیه می گردد؟

این صابون فوق العاده از ترکیب عصاره زیتون با ترکیبات صابونی تشکیل می گردد که حتی ترکیبات صابونی هم از مواد طبیعی همچون چربی حیوانات تهیه می شود.

صابون طبیعی زیتون

خواص صابون طبیعی زیتون بر روی پوست و مو

زیتون از زمان های قدیم تا کنون بسیار برای سلامت بدن، پوست و مو مفید بوده و هست. این را همه می دانیم که از میوه آن به صورت خوراکی و هم به صورت روغن زیتون استفاده های فراوانی می شود و برای اینکه از فواید و خواص آن بیشتر بهره برد در ساخت صابون هم از آن بهره می توان برد و از خواص بی نظیری که بر روی پوست و مو دارد نهایت استفاده را می توان داشت.

از خواص صابون طبیعی زیتون می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  1. سرشار از ویتامین k، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن و… می باشد.
  2. باعث شادابی پوست و مو شده و از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  3. از ریزش موها جلوگیری نموده و باعث نرمی موها نیز می گردد.
  4. به دلیل داشتن مواد مغذی از شوره سر پیشگیری می کند.
  5. از خشکی پوست جلوگیری می نماید.
  6. برای موهای معمولی مناسب بوده و باعث تقویت این نوع موها می شود.
  7. صابون زیتون طبیعی از چربی بیش از حد موها جلوگیری می کند پس برای موهای چرب هم می تواند مناسب باشد و باعث تنظیم چربی موها و پوست می گردد.
  8. از ایجاد چین و چروک جلوگیری نموده و برطرف می نماید.
  9. و …

ختم کلام

خواص و فواید زیتون از دیر باز تا کنون بر هیچکس پوشیده نیست و فرقی نمی کند خود زیتون را استفاده کنید یا روغن زیتون، صابون زیتون ، کرم و لوسیون زیتون هر نوعی را که انتخاب کنید متوجه خواص بی نظیر آن خواهید شد. به طور کلی زیتون در مصارف آشپزی و مراقبت پوست و مو به خصوص سلامت بدن کارایی فراوانی داشته و دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *