طب سنتی, نسخه های گیاهی

خواص روغن سیاه دانه برای سردرد و درد دندان و معده درد

خواص روغن سیاه دانه برای سردرد
3.2/5 - (10 امتیاز)

گیاه سیاه دانه به نام کالونجی، در طب سنتی استفاده  فراوانی از آن می شود. این گیاه دارای دانه های آبی و سیاه می باشد. روغن مفید سیاهدانه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و مواد مغذی است. در ادامه با ما همراه باشید با خواص روغن سیاه دانه برای سردرد و سایر مشکلات که به طور کامل توضیح خواهیم داد.

این دانه ها منبع غنی از: آهن، سدیم، کلسیم و پتاسیم اند و دارای ارزش غذایی بالایی می باشند، چون دارای ۲ شکل فیبر غذایی هستند. مثلاً مونوساکاریدها و پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای که مورد اول در این دانه به عنوان گلوکز، زایلوس و همچنین آرابینوز وجود دارد.

مقدار زیادی اسید چرب، آن هم از نوع اسید چرب اشباع نشده در سیاه دانه وجود دارد. البته این دانه های سیاه نزدیک به ۱۵ آمینو اسید در خود جای داده که می تواند به تامین پروتئین در بدن کمک کند.

خواص روغن سیاه دانه برای سردرد

مزایای عمده سیاه دانه برای سلامت

بسیاری از علت‌ها موجب بروز فشار خون بالا می شود و استرس، فشار خون بالا، افزایش قند خون و … عواملی موثر در این مشکل هستند. عواملی که باید بدانید و موجب درمان تعداد زیادی از بیماران شده است، روغن کالونجی است.

از کالونجی یا همان سیاه دانه می توان برای درمان این بیماری ها نیز استفاده نمود:

  • فشار خون
  • دیابت
  • آسم
  • سرطان
  • سردرد
  • كمر درد
  • دل درد
  • فلج
  • بیماریهای چشم
  • فشار خون
  • ریزش مو
  • یبوست
  • زردی
  • احساس سوزش
  • سردرد

از خواص روغن سیاه دانه برای سردرد شدید نیز استفاده می شود. با هم بعضی از کاربردی ترین روش های استفاده برای این بیماریها را ذکر می کنيم.

.

 

طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای درمان سردرد

سفارش ما برای استفاده، مصرف یک قطره روغن سیاه دانه در ناحیه بینی است، زیرا می تواند خواص روغن سیاه دانه را سریعتر برای درمان سردرد منتقل نماید. همچنین با انجام یک ماساژ خوب، راهی موثر برای درمان سردرد یافت نموده اید.

روغن سیاه دانه به عنوان‌ راه درمانی موثر در جهت رها شدن از سردرد می باشد. حتماً جهت از بین بردن سردردهای خود بطور روزانه از مقدار ۱۰ قطره روغن سیاه دانه استفاده کنید.

برای رهایی از سردردها، روغن سیاه دانه را بر قسمت‌هایی چون پیشانی و پشت گوش ها به خوبی بمالید. اگر هر روز بتوانید از یک قاشق چای خوری این روغن ۲ بار در روز و برای درمان سردرد نیز، مقداری بنوشید بسیار عالی است.

خواص روغن سیاه دانه برای سردرد

درمان درد معده

علاوه بر کارایی های فراوان این روغن و موارد ذکر شده، می توانید به درمان درد معده نیز کمک نمایید. در ضمن علاوه بر خواص روغن سیاه دانه برای سردرد یک راه مطمئن و مناسب برای درمان معده درد کودکان نیز می باشد.

طریقه استفاده روغن سیاه دانه برای درد معده

روش اول: معمولاً ۲ قطره روغن سیاه دانه و شیر گاو را با هم مخلوط کرده و  برای درمان درد معده به کودک دهید. اگر از نصف قاشق چایخوری روغن سیاه دانه و یک فنجان شیر به مدت ۲ بار در روز داده شود، از مشکلات قفسه سینه و درد در معده پیشگیری می شود.

روش دوم: آب زنجبیل و ۱ تا ۲ قاشق چایخوری روغن سیاهدانه را ترکیب نموده و ۲ بار در روز برای رفع یا درمان درد معده استفاده نمایید.

روش سوم: روغن سیاه دانه، شکر و سرکه را مخلوط کنید و ۲ بار در روز، صبح و عصر، و برای هضم غذا به کودک بدهید. البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب، لازم است که این کار را حدود ۱۰ روز ادامه دهید.

همچنین ترکیب و استفاده عسل و روغن سیاه دانه هنگام صبح و عصر، می تواند بیماری های کبدی و شکمی را درمان کند. برای از بین بردن کرم معده چون کرم گرد یا نواری، مصرف معجون سرکه و روغن سیاه دانه بسیار مفید می باشد.

آیا مشکلات مکرر معده می تواند سندرم روده تحریک پذیر باشد؟

اختلالات معده که سبب: دردهای شکمی، نفخ، عادت های نامنظم، دفع و … است را سندرم روده تحریک پذیر می گویند. یک مشکل گوارشی به شدت شایع  که خانم ها را بیشتر از آقایان تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین این مشکل در هر سنی به وجود می آید ولی موضوع نگران کننده یا جدی مانند سرطان نیست. با اینکه علت سندروم روده تحریک مشخص نشده است .

اما حدود نیمی از افراد شروع علائم را همراه با یک رویداد بزرگ در زندگی تجربه می کنند مانند عوض کردن خانه یا شغل یا عزادار شدن، به همین دلیل ممکن است تحریک کننده های روانی در افراد باعث بروز این عارضه شود.

علائم سندروم روده تحریک پذیر یا IBS می توانند بسیار متفاوت باشد و برای هرکسی بسته به قسمت های درگیر در روده متفاوت است. برخی افراد ممکن است تنها با یک قسمت از روده و بعضی نیز با چندین نقطه به مشکل بر بخورند.

ممکن است علائم دیگری مانند: کمردرد، خستگی و مشکل در ادرار نیز وجود داشته باشند که با روده بی ارتباط باشند. بسیاری از افراد متوجه می شوند هفته ها یا ماه ها علائمی وجود داشته است ولی بعد از چند روز ناراحتی و مشکل خود را نشان دادند. این علائم ممکن است با استرس در ارتباط باشد. شایع ترین علائم در ارتباط با IBS عبارتند از:

علائم سندروم معده

تیر کشیدن، گرفتگی یا درد شدید قسمت شکم؛ این نشانه معمولا در قسمت میانی و پایینی شکم حس می شود و مانند درد چاقو خوردن یا فرو رفتن چیزی تیز به معده توصیف می شود.

این درد ممکن است بیاید و برود، چند ثانیه بماند و یا ساعت ها دوام بیاورد. کسی که این علائم را تجربه می کند ممکن است دائم در حال حرکت باشد تا خود را آرام کند و از این رو نتواند درست استراحت کند.

یبوست یا اسهال از علائم شایع است اما برخی افراد دچار یبوست می شوند و تا چند روز روده شان مشکل دارد چون اسپاسم این کار را دشوار می کند.

خواص روغن سیاه دانه برای سردرد

درمان درد دندان با روغن سیاهدانه

از دیگر کاربردهای روغن سیاه دانه، این است که از درد دندان جلوگیری می کند. روغن سیاه دانه یک درمان طبیعی و موثر برای مشکلات دندان و بیماری های دندانی است. برخی از روش های استفاده از سیاه دانه:

برای تسکین فوری دندان درد، روغن سیاه دانه را به قسمت پوسیده دندان بمالید و بعد از هر ۱۵ ثانیه تکرار کنید تا درد ساکت شود.

با غرغره کردن ترکیبات روغن سیاه دانه و آب به حل مشکلات دندان خود کمک کنید.

از ترکیب روغن سیاه دانه و ماست آن هم ۲ بار در روز برای رفع مشکلات دندان و حتی افتادن زودرس دندان ها، خونریزی دندان و بوی بد دهان و موارد دیگر جلوگیری خواهید نمود.

چگونه از روغن سیاه دانه برای درمان خانگی و تسکین دندان درد استفاده شود؟

روغن سیاه دانه را با گیاهان مفید دیگر ترکیب و برای جلوگیری از دردهای مختلف و همچنین بدن درد استفاده می کنند.

سرکه، عسل و روغن سیاه دانه به عنوان یک مخلوط برای رفع درد استفاده می شوند.

اگر با این روغن ماساژ در نقطه درد صورت بگیر، برای تسکین درد مفاصل موثر است.

در ضمن شما هم برای درمان و تسکین دردهای مفصل، گردن و کمر، می توانید ۲ تکه انجیر خشک را با روغن سیاه دانه مخلوط کرده و میل کنید.

نتیجه گیری

سیاه دانه دارای ترکیبات معجزه آسایی بوده که در درمان هر دردی استفاده می شود. خواص روغن سیاه دانه برای سردردهای شدید معجزه می کند. بعلاوه در مشکلات معده و دندان درد هم خاصیت ضد دردی خود را نشان داده است. توصیه ما این است که از خواص آن بی بهره نمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *