پوست و مو, طب سنتی, نسخه های گیاهی

چگونه خواص روغن کرچک برای ابرو و مو تاثیر می گذارد؟

خواص روغن کرچک برای ابرو و مو
3.9/5 - (7 امتیاز)

با توجه به تنوع سرم ابروهایی که در بازار وجود دارد، یک ماده آشنایی به نام روغن کرچک را در برچسب ها، شاید دیده باشید. علت اصلی استفاده از این روغن، غنی بودن آن است که در طی  سالهای گذشته، توسط طرفداران زیبایی برای زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته، چرا که قابلیت هایی چون رطوبت رسانی و  خواص آنتی اکسیدانی موجود در این روغن بسیار مورد توجه است‌.

برخی افراد بر این عقیده اند که روغن به طور مستقیم بر آنها اثر می گذارد تا به تاثیر مطلوب و مورد نظر خودشان دست یابند.  خواص روغن کرچک برای ابرو و مو چگونه است؟ برای رسیدن به جواب این سوال با ما همراه باشید.

خواص روغن کرچک برای ابرو و مو

 روغن کرچک چیست؟

از دانه های کوچک گیاه کرچک، روغنی تهیه می شود که به همین نام معروف می باشد. این روغن گیاهی دارای مقدار زیادی اسید چرب است. در واقع ۸۵ تا ۹۵ درصد این روغن را اسید ریسینولئیک تشکیل داده است. علاوه بر این آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی فراوان نیز در آنها یافت می شود. از جمله خواص روغن کرچک: ضد التهاب بودن، ضد حساسیت، آنتی اکسیدان، ضد قارچ و ضد میکروب در سیستم ایمنی می باشد.

از خواص روغن کرچک طی سالها در طب سنتی و همچنین در خانواده های سیاه پوستان به عنوان یک ماده اصلی زیبایی نیز استفاده می شده است.

 

آیا خواص روغن کرچک بر تقویت ابرو و مو شما کمک می کند؟

از نظر متخصصان پوست و مو در مورد خواص روغن کرچک بر مو و ابرو هیچ اطلاعات علمی منتشر نشده است. اما گاهی متخصصان مو به طور عینی، بیمارانی دارند که به تاثیر این روغن ایمان داشته و فواید آن را به عینه دیده اند.

وجود محتویاتی چون: آنتی اکسیدان و اسید چرب در روغن کرچک به تغذیه موهای ظریف ابرو کمک کرده و می تواند برای مقابله با آسیب و التهاب ایجاد شده توسط رادیکال های آزاد مبارزه کند. استفاده از این روغن در مورد بهبود سفیدی و ریزش مو نیز تاثیر گذار می باشد.

تاثیر فوق العاده روغن کرچک برای مرطوب کردن، نرم کنندگی و هم اثر انسدادی منافذ باز مو بسیار مناسب است. یعنی می تواند به راحتی در رشته های مو نفوذ کرده و باعث رطوبت دهی به موها شود.

خواص روغن کرچک برای ابرو و مو

چگونه از روغن کرچک استفاده شود؟

چنانچه خواص روغن کرچک بر ابرو، موجب رشد واقعی  ابرو و تحریک کرک ها نشود، تنها با مرطوب کردن ابروهای شما موجب آبرسانی مناسب می شود. رطوبت دهی مناسب، خودش دلیلی مناسب برای استفاده مواد اصلی و طبیعی برای زیبایی می تواند باشد‌. باید بدانید که داشتن تار موهای خشک و شکننده، چه در پوست سر و چه در ابروها، باعث شکنندگی آنها می شود که در آخر هم از رشد مناسب آنها جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از خواص روغن برای ابرو و مو

بعد از تمیز کردن صورت، مطمئن شوید که هرگونه آرایش های ماندگار بر روی ابروها را پاک کرده اید. مواد آرایشی، مثل ژل ابرو، پودر ابرو و موارد مشابه می تواند راه نفوذ چربی بر پوست را مسدود کند.

گاهی افراد مایل نیستند که از پاک کننده های حاوی روغن بر روی پوست خود استفاده کنند. همانطور که قبلاً در مورد استفاده از روغن کرچک روی مژه ها گفته بودیم، پاک کننده هایی که دارای روغن هستند، با قرار گرفتن بر روی موها، می توانند مانع از نفوذ روغن کرچک به ماهیچه ها شوند.

برای انجام مرحله بعد، می توانید با استفاده از یک فرچه پنبه ای تمیز یا یک برس نازک که در روغن کرچک فرو کرده اید و آن را به آرامی در امتداد ابروهای بکشید، آنرا رنگ آمیزی کنید و به شکل لایه ای یکنواخت از پایه تا دم ابرو بکشید.

اما در موقع خوابیدن در رختخواب، امکان دارد در اثر غلطیدن و به پشت خوابیدن، این روغن غلیظ را بر بالش خود بمالید. بعلاوه خوابیدن به پشت دارای مزایای دیگری برای مراقبت از پوست است.

 

در هنگام دم صبح، اگر مقداری روغن بر روی ابروی شما باقی مانده بود را به آرامی با آب یا با استفاده از پاک کننده آرایشی تمیز کنید. دیگر بعد از این می توانید روال مراقبتهای پوستی همیشگی خود را انجام دهید. اما اگر فکر می کنید که هنوز کمی روغن، در موهای شما وجود دارد یک سواب پنبه آغشته به پاک کننده آرایشی را بردارید و آن را پشت سر هم بچرخانید. با این کار در ابروها، حتی چربی ها و مواد سرسخت روی آنها را می توانید بردارید.

خواص روغن کرچک برای ابرو و مو

چه غذاهایی به رشد ابروها کمک می کند؟

آیا فکر می کنید روغن کرچک به شما برای داشتن ابروهای پرپشت کمک می کند؟ در واقع پاسخ مشخص و قطعی وجود ندارد. نظر برخی افراد بر این است اما تعداد زیادی از افراد هم رشد آنچنانی را مشاهده نمی کنند. مخصوصاً در مورد کسانی که ابروهای دچار زخم یا ابروهای بیش از حد کنده شده دارند، چون هیچ ماده ای نمی تواند فولیکول های مرده و آسیب دیده را احیا کند.

نتیجه گیری

تا هنوز به طور قطعی نمی توان در مورد تاثیر روغن بر ابرو بگوییم یا اینکه آیا پوشاندن موهای ابرو با روغن کرچک به کرکی و پر کردن آنها چگونه کمک می کند؟

در این مورد تحقیقات بالینی وجود ندارد و این ادعا هنوز به اثبات نرسیده است. هر چند ممکن است نتایج خواص روغن کرچک برای ابرو برای برخی افراد چشمگیر باشد. اما ترکیبات و خواص خاصی که در روغن کرچک  وجود دارد، دارای اهمیت علمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *