پوست و مو, روغن های طبیعی

چگونه خواص و مزایای روغن نارگیل را بشناسیم؟

خواص و مزایای روغن نارگیل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

روغن نارگیل، چند سال است که در سراسر جهان دارای محبوبیت بوده و کاربردهای فراوانی در: محصولات مو، غذاها، ضد آفتاب دارد و دارای طعم خوشی است.

روغن طبیعی نارگیل بکر دارای محتوای اسیدهای چرب مشابهی است که حاوی مقدار بیشتری از مواد مغذی مانند: ویتامین E و ترکیبات زیست فعال مانند: پلی فنول ها (مواد گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی) است. این روغن مواد مغذی زیادی دارد که می تواند به سلامتی و به یک رژیم غذایی خوب کمک کند.

روغن نارگیل پر از اسیدهای چربی است که بدن به آن نیاز دارد و به بهبود کمک شناختی تابع، سوخت و ساز بدن، مو و سلامت پوست کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل حاوی موارد زیر است:

  • کالری : ۱۱۷
  • چربی کل: ۱۴ گرم
  • چربی اشباع شده : ۱۲ گرم
  • چربی ترانس: ۰ گرم
  • کلسترول : ۰ گرم
  • سدیم: ۰ گرم
  • کل کربوهیدرات: ۰ گرم
  • پروتئین : ۰ گرم

مواد مغذی و مواد معدنی روغن نارگیل:

  • اسید لوریک
  • اسید میریستیک
  • اسید پالمیتیک
  • چربی های تک غیر اشباع
  • چربی های چند غیر اشباع
  • استرول های گیاهی
  • تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط

خواص و مزایای روغن نارگیل

خواص و مزایای روغن نارگیل برای سلامتی

خرید روغن نارگیل با داشتن خواص بی نظیر خود می تواند به درمان بسیاری از بیماری ها مانند: آسیب مو و پوست گرفته تا عملکرد شناختی ضعیف و متابولیسم کمک کند.

کاهش وزن: اسید لوریک نوعی چربی اشباع شده است که در روغن نارگیل پیدا می شود و واقعیت این است که این روغن حاوی بالاترین میزان اسید لوریک در منبع طبیعی است. مطالعات نشان داده اند که اسید لوریک به کبد می رود و به جای اینکه به عنوان چربی در بدن ذخیره شود، به انرژی تبدیل می گردد که به طور فوق العاده ای می تواند به کاهش وزن کمک کند.

برای تأیید اینکه روغن نارگیل به طور خاص به کاهش وزن و بهبود متابولیسم کمک می کند، به اطلاعات بیشتری نیاز است.

خواص و مزایای روغن نارگیل برای پوست و مو

مردم در حال حاضر از روغن نارگیل به عنوان درمانی برای زیبایی: پوست، مو، ناخن و دندان‌هایشان استفاده می نمایند. روغن نارگیل یک مرطوب کننده ایمن و موثر برای شرایطی مانند: خشکی پوست یا پوست خشن و خشک می باشد. همچنین، روغن نارگیل می تواند ریزش پروتئین در موهای شما را کاهش دهد و سلامت مو را بهبود بخشد.

هنگام مصرف روغن نارگیل به راحتی می توانید در رژیم غذایی خود از چربی های اشباع شده استفاده کنید. چربی اشباع بیش از حد می تواند منجر به کلسترول بالا، افزایش خطر بیماری قلبی و سکته شود.

خواص و مزایای روغن نارگیل

روغن نارگیل یک بالم لب طبیعی

ترک در لب‌ها می‌تواند باعث ایجاد ظاهر ناخوشایند در افراد شود و زیبایی فرد را تحت شعاع قرار دهد. ترک های روی لب در کنار اینکه زیبایی را تحت شعاع قرار می دهد باعث سوزش و زخم نیز می شود. این محصول به عنوان یک دارویی طبیعی مناسبتر از بالم های شیمیایی برای سلامت و زیبایی لب می باشند. حتی اگر به طور اشتباهی این روغن وارد دهان نیز گردد هیچگونه مشکلی نداشته و حتی برعکس بالم های شیمیایی مفید نیز خواهد بود.

یک نرم کننده طبیعی پوست است.

روغن طبیعی نارگیل یک نرم کننده عالی برای پوست به شمار می رود. برای افرادی که دارای پوستی خشک هستند یا اینکه پوستشان به دلایل مختلف همیشه خشک می شود یک درمانگر و نرم کننده طبیعی می باشد. با استفاده از این روغن باعث رطوبت رسانی به پوست شده و پوست را مرطوب و جوان می سازید.

همچنین برای نرم کردن پا به خصوص پاشنه که بسیار خشک و سفت است و در بعضی مواقع ترک می‌خورد، مفید و موثر است. این مشکل به خاطر سرمای زیاد یا کار سخت و تماس پا با سطوح غیرهموار یا کارهایی که نیاز به ایستادن طولانی‌مدت دارد، ایجاد می‌شود.

البته این را اضافه کنیم که ترک‌های پا ناپدید نمی‌شوند ولی به مرور زمان با استفاده از روغن نارگیل پوست پا نرم می شود و در دراز مدت به مرور ترک ها محو می گردند.

خواص و مزایای روغن نارگیل

خواص و مزایای روغن نارگیل برای مشکلات پوستی

به دلیل دارا بودن مقدار زیاد ویتامین E یک درمانگر مناسب برای سلامت پوست می باشد. این روغن به درمان بیماری هایی مثل: آکنه، اگزما، پسوزیاریس و … کمک می کند.

همچنین عفونت های پوستی را برطرف نموده و باعث ترمیم و بهبود زخم و آسیب های پوستی می شود.روغن نارگیل به دلیل داشتن لوریک اسید با میکروارگانیسم های مضر مبارزه نموده و جوانی را به پوست هدیه می دهد.

درمان اگزما

یک درمان کننده طبیعی برای اگزما می باشد و باکتری های مضر بر روی سطح پوست را ازبین می برد. همچنین به دلیل خواص ضد باکتری به ترمیم اسکارهای پوستی کمک شایانی می نماید.

نکته

توجه کنید که از مصرف بیش از اندازه آن پرهیز نمایید. چرا که پوست در یک حدی روغن را جذب پوست می کند. پس استفاده از روغن اضافه هیچ کمکی به پوست نمی کند و حتی باعث کثیفی و چربی پوست می شود.

درمان شوره سر

شوره سر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. راه های مختلفی را نیز برای درمان این عارضه رفته اند. اما هیچکدام جواب درستی ندادن. پیشنهاد ما برای ازبین بردن شوره سر استفاده از روغن نارگیل می باشد. این روغن به دلیل داشتن اسید های چرب توانایی ازبین بردن شوره سر را دارد.

حفظ رطوبت مو

از دیگر مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر افراد شود خشکی و شکننده بودن موها است. افراد برای اینکه موهای زیبا و جذابی داشته باشند از روش های مختلفی همچون: استفاده از مواد شیمیایی، رنگ کردن مو، سشوار کشیدن و … استفاده می کنند و اصلا توجه نمی کنند که ممکن است موهایشان دچار آیسیب و در نتیجه ریزش شود و زمانی که این مشکل ایجاد شد به دنبال راه حل می گردند. در این مواقع استفاده از روغن نارگیل که یک مرطوب کننده طبیعی می باشد می تواند موثر و مفید واقع گردد و رطوبت موها را حفظ کند.

مراقبت از مو

پروتئین موجود در این روغن باعث می شود تا پروتئین های از دست رفته به موها بازگردند. کافی است روغن نارگیل را به ساقه های مو بمالید تا جذب مو گردد و باعث متعادل سازی پروتئین در موها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *