پوست, درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت

خواص روغن آووکادو برای پوست | مزایای استفاده از روغن آووکادو برای پوست من چیست؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی و زیبایی روغن آووکادو برای پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن آووکادو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%88%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عصاره اسطوخدوس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b5%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%88%d8%ae%d8%af%d9%88%d8%b3-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a7-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5-30-%da%af%d8%b1%d9%85/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن گل سرخ” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%84-%d8%b3%d8%b1%d8%ae-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن آووکادو یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین ها است. همچنین یک ابزار عالی برای طبخ غذاهای خوش طعم و سالم به شمار می آید. علاوه بر این روغن آووکادو برای تسکین و التیام پوست نیز بسیار موثر است. روغن آووکادو هم به عنوان یک ضد آفتاب قوی و هم به عنوان یک مرطوب کننده دست های خشک مورد استفاده قرار می گیرد و دارای فوائد بی شماری می باشد. شما می توانید روغن آووکادو را مستقیماً روی پوست خود بمالید یا آن را با محصولات زیبایی مورد علاقه خود مخلوط کنید.

خواص روغن آووکادو برای پوست

آیا استفاده از روغن آووکادو فوایدی دارد؟

آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی موجود در روغن آووکادو به پوست شما کمک می کند تا صاف، قوی و الاستیک بماند. می توانید از روغن آووکادو برای: آرام کردن خارش پوست، التیام پوست ترک خورده، پرکردن پوست خشک، آبرسانی و مرطوب کردن پوست، محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش ومحافظت در برابر آسیب پوست استفاده کنید.

روغن آووکادو ضخیم و سبز رنگ در واقع یک روغن حامل محسوب می شود و جزو روغن های ضروری نمی باشد.اسانس ها روان کننده های بسیار غلیظی هستند که از قسمت های معطر یک گیاه مانند ریشهیا برگ تقطیر می شوند.

روغن های حامل از دانه ها، آجیل ها یا سایر قسمت های چرب میوه فشرده می شوند و برای کمک به رقیق شدن روغن های ضروری استفاده می شوند. روغن‌های ضروری تبخیر می‌شوند و رایحه‌ای قوی دارند در حالی که روغن‌های حامل این‌طور نیستند. فواید اصلی روغن آووکادو تسکین و افزایش رطوبت است بنابراین اگر پوست چرب دارید به خوبی کار نخواهد کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””] آووکادو برای کنترل وزن | آووکادو چه فوایدی برای کنترل وزن دارد؟[/info_box]

خواص روغن آووکادو برای پوست

چه از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید و چه آن را با یک عامل دیگر مانند کرم پوست مورد علاقه خود ترکیب کنید می توانید تاثیرات مثبت آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید. بتاکاروتن، پروتئین، لسیتین، اسیدهای چرب و ویتامین‌های A ،D و E موجود در روغن آووکادو به مرطوب‌سازی و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV کمک می‌کند و همچنین متابولیسم کلاژن را افزایش دهد.

روغن آووکادو ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند. چون اسید لینولئیک، اسید اولئیک و سایر اسیدهای چرب تک اشباع موجود در روغن آووکادو می توانند بهبود زخم را تسریع کنند.

روغن آووکادو می تواند به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس پلاک، یک بیماری خود ایمن مزمن که باعث ایجاد لکه های ضخیم، پوسته پوسته و قرمز روی پوست می شود کمک کند. روغن آووکادو مخلوط در کرم ویتامین B-12 می تواند علائم پسوریازیس را برای مدت طولانی تری نسبت به درمان سنتی ویتامین D-3 کاهش دهد. کرم ویتامین B-12 حاوی روغن آووکادو می تواند به عنوان یک درمان گرمسیری طولانی مدت برای پسوریازیس استفاده شود. البته مطالعات انسانی بیشتری در مورد روغن آووکادو نیاز است.

نحوه استفاده از روغن برای پوست

شما می توانید از خواص روغن آووکادو برای مراقبت از پوست خود به روش های مختلفی بهره ببرید. می توانید روغن را روی پوست خود ماساژ دهید یا آن را مانند ماسک روی صورت خود بمالید یا به لوسیون حمام خود اضافه کنید. می توانید روغن آووکادو را هر روز یا چند بار در ماه بدون هیچ گونه عوارض جانبی استفاده کرد. سعی کنید از روغن آووکادو به روش های زیر استفاده کنید:

به عنوان لوسیون برای پوست های ترک خورده

پس از حمام کردن مقدار مناسبی از روغن آووکادو را روی پوست خود ماساژ دهید. می توانید از روغن آووکادو به تنهایی استفاده کنید یا چند قطره به یکی از لوسیون های بدن روزانه خود اضافه کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خواص آووکادو | ۷ فایده بالقوه آووکادو برای سلامتی[/info_box]

به عنوان مرطوب کننده روغن صورت

دو سوم بطری ۱ لیتری را با روغن آووکادو پر کنید و سپس روغن مغذی دیگری مانند تامانو یا امو را انتخاب کنید و از آن برای پر کردن یک سوم آخر بطری استفاده کنید. ۳ تا ۴ قطره از اسانس مورد علاقه خود مانند: اسطوخودوس یا گل رز را اضافه کنید و درپوش را بچرخانید و خوب تکان دهید. کمی از روغن خانگی خود را کف دست خود بریزید و انگشتان خود را به روغن آغشته کنید و به صورت خود بمالید. می توانید از این روغن به عنوان مرطوب کننده دست نیز استفاده کنید. اگر بطری را از نور خورشید دور نگه دارید روغن می تواند تا یک سال دوام بیاورد.

روغن آووکادو به عنوان یک ماسک صورت خانگی

یک آووکادوی رسیده را به صورت مکعب برش دهید و مقدار کمی روغن آووکادو به آن اضافه کنید. از یک چنگال یا قاشق برای له کردن آن به صورت خمیری یکنواخت استفاده کنید. خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بسته به نوع پوستتان می توانید ماسک آووکادو را با آب گرم یا پاک کننده صورت بشویید.

به عنوان یک کرم ضد پیری طبیعی پوست

یک چهارم فنجان روغن آووکادو را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، یک دوم قاشق چای خوری روغن ویتامین E و یک قاشق غذاخوری کره در یک ظرف شیشه ای مخلوط کنید. شیشه را بدون درب آن در یک قابلمه پر از حدود ۴ سانت آب قرار دهید و به جوش بیاورید. مواد را همانطور که در شیشه ذوب می شوند هم بزنید و پس از ذوب شدن خامه را در ظرف کوچکتری بریزید و بگذارید بماند تا مخلوط سفت شود و در پایان درب شیشه را بگذارید و ذخیره کنید. اینگونه می توانید از خواص درمانی روغن آووکادو برای پوست در هر زمانی بهره ببرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]روغن مناسب آشپزی | با چه روغن هایی می توان آشپزی کرد؟ [/info_box]

خطرات و هشدارها

مطالعات در مورد عوارض جانبی روغن آووکادو کمیاب است. بهتر است قبل از استفاده ابتدا یک تست روی پوست خود انجام دهید تا هرگونه آلرژی را رد کنید. برای انجام این کار، مقداری از روغن را به داخل ساعد خود بمالید. اگر در عرض ۲۴ ساعت هیچ سوزش یا التهابی را تجربه نکردید استفاده از روغن برای شما بی خطر است.

کلام آخر

پس از استفاده از روغن آووکادو ممکن است فواید روغن آووکادو را فوراً روی پوست خود احساس می کنید. با این حال برای مشاهده نتایج طولانی مدت باید در طول زمان به طور مداوم از روغن آووکادو استفاده کنید. اگر به آووکادو حساسیت دارید قبل از استفاده از روغن آووکادو با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *