تغذیه, روغن طبیعی

مصرف روغن نارگیل | چگونه و به چه مقدار از روغن نارگیل استفاده نماییم؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه نحوه مصرف روغن طبیعی نارگیل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از روغن های منحصر به فرد دارای چربی اشباع شده بالا روغن نارگیل می باشد که از میوه نارگیل به دست می آید. چون هنوز تحقیقات دقیقی در مورد روغن نارگیل وجود ندارد و برخی از محققان روغن نارگیل را برای سلامتی مناسب می بینند. اما برخی نیز آن را تهدید برای سلامتی می دانند و عقیده دارند باید مصرف آن را محدود نمود. ما در این مقاله نحوه گنجاندن روغن نارگیل در رژیم غذایی را به شما آموزش می دهیم.

مصرف روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل می تواند به عنوان یک مکمل مغذی به رژیم غذایی شما اضافه شود و باید مانند هر چربی یا روغن دیگری با آن برخورد کنید. روغن نارگیل دارای مزایایی برای سلامتی مانند: کاهش وزن، پوست و موی سالم تر و افزایش متابولیسم می باشد. ولی هیچ دوز استاندارد توصیه شده برای استفاده از روغن نارگیل وجود ندارد.

شما باید سعی کنید کل چربی‌های اشباع مصرفی خود را از تمام منابع غذایی از جمله روغن نارگیل، به کمتر از ۱۰ درصد از کل کالری روزانه خود برسانید. این می تواند حدود ۲۰۰ کالری از چربی اشباع شده در روز بر اساس یک رژیم غذایی معمولی ۲ هزار کالری باشد.

از آنجایی که یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل معادل ۱۱۷ کالری است بهتر است هر روز ۲ قاشق غذاخوری مصرف کنید. اگر شما از روغن نارگیل استفاده می کنید فضای کمی برای سایر منابع چربی اشباع شده، مانند کره یا شورتنینگ باقی می گذارید.

بهتر است بیشتر چربی‌های غیراشباع مصرف کنید که با نتایج بهتری برای سلامتی، مانند کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. چربی‌های غیراشباع شامل: آجیل، دانه‌ها، روغن زیتون فوق بکر و آووکادو هستند. گفتنی است تا زمانی که مصرف روغن نارگیل را تعدیل کنید قطعا می توانید از آن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]روغن مناسب آشپزی | با چه روغن هایی می توان آشپزی کرد؟ [/info_box]

نحوه مصرف روغن نارگیل

شما می توانید از راه های مختلفی برای گنجاندن روغن نارگیل در رژیم غذایی استفاده کنید و یا می توانید از آن برای پخت و پز استفاده کنید. روغن نارگیل خالص دارای نقطه دود در ۱۷۵ درجه سانتیگراد است که آن را برای پخت و پز و پخت با حرارت متوسط ​​مناسب می کند.

تقریباً ۹۰ درصد از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل چربی های اشباع شده هستند که باعث می شود در دمای اتاق نیمه جامد باشد. این باعث می‌شود برای سس‌های سالاد ایده‌آل نباشد. اما برای پخت و پز یا پخت روی اجاق گزینه‌ای عالی به حساب بیایند.

چند ایده آشپزی با روغن نارگیل

  • تفت دادن یا سرخ کردنی: یک تا دو قاشق غذاخوری از این روغن را برای پختن سبزیجات، تخم مرغ، گوشت یا ماهی استفاده کنید.
  • پاپ کورن: روغن نارگیل ذوب شده را روی پاپ کورن بپاشید یا آن را در دستور پخت پاپ کورن روی اجاق گاز امتحان کنید.
  • پخت: از آن برای پوشاندن مرغ یا گوشت قبل از مالیدن با چاشنی استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خواص درمانی روغن نارگیل | ۱۰ مزیت سلامتی مبتنی بر شواهد روغن نارگیل [/info_box]

روغن نارگیل را می توان جایگزین روغن یا کره با نسبت یک به یک در اکثر دستور العمل ها کرد. قبل از مخلوط کردن مطمئن شوید که مواد سرد مانند تخم مرغ یا شیر به دمای اتاق برسند بنابراین به جای کلوخه شدن به آرامی مخلوط می شوند.

بهتر است آن را ذوب کنید و به تدریج به اسموتی ها و شیک های پروتئینی اضافه کنید. شما می توانید روغن نارگیل را به: کدو سبز، کدو حلوایی و پیاز تفت داده شده و اسموتی توت فرنگی و روغن نارگیل و یا به قهوه یا چای اضافه کنید.

روش دیگر مصرف این روغن در قهوه یا چای است. مقدار کمی را حدود یک یا دو قاشق چایخوری بردارید. ابتدا آب جوش را روی چای کیسه ای بریزید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه دم بکشد. سپس چای کیسه ای را بیرون بیاورید و یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو شیرین نشده به همراه یک قاشق غذاخوری خامه و ۲ قاشق روغن نارگیل را به آن اضافه کنید.

ذخیره سازی برای مصرف روغن نارگیل

به دلیل محتوای چربی اشباع بالای روغن نارگیل در دمای اتاق نیمه جامد است و در دمای ۲۴ درجه سانتیگراد ذوب می شود. بهتر است آن را به جای یخچال در کمد نگهداری کنید تا قابل انعطاف باشد. در طول ماه های سردتر یا اگر در یخچال نگهداری شود ممکن است بسیار سفت شود و خارج کردن آن از ظرف دشوار باشد. این را می توان با هم زدن آن با همزن برقی یا در یک مخلوط کن برطرف کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]تقویت ریش با روغن نارگیل | آیا می‌توان از روغن نارگیل برای تقویت ریش استفاده کرد؟[/info_box]

کلام آخر

روغن نارگیل یک ماده محبوب و در عین حال بحث برانگیز است. طرفداران می گویند که فواید سلامتی بی شماری دارد در حالی که شکاکان می گویند علم چیز دیگری را نشان می دهد. روغن نارگیل به طور گسترده در بسیاری از غذاهای فرهنگی استفاده می شود و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

به دلیل محتوای چربی اشباع بالا بهتر است بیش از ۲ قاشق غذاخوری یعنی ۲۸ گرم در روز مصرف نکنید. بهتر است از روغن نارگیل در پخت و پز با حرارت متوسط مانند تفت دادن یا پختن استفاده کنید. باید در دمای اتاق در کمد نگهداری شود تا انعطاف پذیر بماند. باید توجه داشته باشید روغن نارگیل نیز باید مانند بقیه خوراکی ها در حد اعتدال مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *