درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت

خواص درمانی روغن نارگیل | ۱۰ مزیت سلامتی مبتنی بر شواهد روغن نارگیل

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی و دارویی روغن نارگیل را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

یکی از روغن های محبوب که به عنوان روغن پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می باشد و باعث بهبود سلامت پوست و دهان و حتی قدرت کاهش وزن را نیز دارا است. ما در این مقاله ۱۰ خواص درمانی روغن نارگیل را برای شما عزیزان بیان کرده ایم پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خواص درمانی روغن نارگیل

خواص درمانی روغن نارگیل

  1. ممکن است چربی سوزی را تشویق کند.

روغن نارگیل منبع غنی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است. به طور کلی چربی های اشباع شده به ۳ زیر گروه: زنجیره بلند، زنجیره متوسط و زنجیره کوتاه تقسیم می شوند که هر کدام اثرات متفاوتی در بدن شما دارند.

تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط​ دارای مزایای بالقوه سلامتی می باشند. مصرف تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ممکن است تعداد کالری هایی را که بدن شما می سوزاند افزایش دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

شواهد معتبری وجود ندارد که بگوید خوردن روغن نارگیل به خودی خود باعث افزایش تعداد کالری‌های سوزانده می‌شود. تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط میزان کالری سوزاندن شما را افزایش می دهند و به خاطر داشته باشید که روغن نارگیل کالری بسیار بالایی دارد و اگر آن را در مقادیر زیاد مصرف کنید به راحتی می تواند منجر به افزایش وزن شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]دیورتیک طبیعی | دیورتیک چیست؟ چه زمانی دیورتیک تجویز می شود؟[/info_box]

  1. ممکن است به عنوان یک منبع سریع انرژی عمل کند.

تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل منبع سریع انرژی را فراهم می کند. هنگامی که تری گلیسیریدهای زنجیره بلند می خورید مولکول های چربی از طریق خون به بافت هایی که به آنها نیاز دارند مانند بافت ماهیچه ای یا چربی منتقل می شود.

از سوی دیگر تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط مستقیماً به کبد شما می روند و به همان روش کربوهیدرات ها منبع انرژی ترجیحی بدن شما به منبع انرژی سریع تبدیل می کند. در واقع تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط برای مدت طولانی در محصولات تغذیه ورزشی برای ورزشکارانی که به منبعی از انرژی نیاز دارند که بدن آنها می تواند سریع جذب و استفاده کند استفاده می شود.

  1. اثرات ضد میکروبی از خواص درمانی روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل محتوای تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط به ویژه اسید لوریک دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است. اسید لوریک یک اسید چرب است که حدود ۵۰ درصد از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل را تشکیل می دهد. روغن نارگیل ممکن است اثرات ضد میکروبی در برابر میکرو ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری مانند: استافیلوکوکوس اورئوس، استرپتوکوک موتانس، استرپتوکوک پیوژنز، اشرشیاکلی و هلیکوباکتر پیلوری داشته باشد.

اسید لوریک ممکن است به عنوان یک عامل باکتریواستاتیک عمل کند. چون این ماده ای است که از تکثیر باکتری ها بدون کشتن آن ها جلوگیری می کند. همچنین ممکن است به عنوان یک عامل باکتری کش عمل کند که برخی از باکتری ها را از بین می برد. علاوه بر این ممکن است از رشد میکروارگانیسم هایی که برای گیاهان مضر هستند نیز جلوگیری کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان زخم | در منزل زخم و خراشیدگی را درمان کنید.[/info_box]

  1. ممکن است به کاهش گرسنگی کمک کند.

یکی از ویژگی های جالب تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط این است که ممکن است به کاهش مصرف غذا کمک کنند. این ممکن است به نحوه تجزیه بدن آنها مرتبط باشد. بخشی از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط هایی که می خورید در فرآیندی تجزیه می شوند که مولکول هایی به نام کتون تولید می کند. کتون ها با اثر مستقیم بر پیام رسان های شیمیایی مغز یا تغییر سطح هورمون های گرسنگی مانند گرلین، اشتها را کاهش می دهند.

شاید با کتون ها در زمینه رژیم های کتوژنیک که این روزها بسیار محبوب هستند آشنا باشید. افرادی که رژیم دارند کربوهیدرات زیادی نمی خورند اما اغلب چربی زیادی می خورند. اگر چه روغن نارگیل یکی از غنی ترین منابع طبیعی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است. اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه روغن نارگیل به خودی خود اشتها را بیش از سایر روغن ها کاهش می دهد وجود ندارد.

  1. ممکن است به کاهش تشنج کمک کند.

کاهش مصرف کربوهیدرات باعث کاهش گلوکز در خون می شود و افزایش مصرف چربی منجر به افزایش قابل توجه غلظت کتون ها می شود. مغز شما می تواند از کتون ها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز استفاده کند. پیروی از رژیم‌های کتو اصلاح‌ شده که شامل تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط و مقدار کربوهیدرات سخاوتمندانه‌تر برای القای کتوزیس هستند و به طور مؤثری صرع را درمان می کنند. تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل به کبد شما منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند.

  1. تقویت سلامت پوست از خواص درمانی روغن نارگیل

بسیاری از افراد از آن برای اهداف آرایشی برای بهبود سلامت و ظاهر پوست خود استفاده می کنند. چون روغن نارگیل می تواند رطوبت پوست خشک را افزایش دهد. روغن نارگیل می تواند عملکرد پوست را بهبود بخشد، به جلوگیری از دست دادن بیش از حد آب کمک کند و از شما در برابر عوامل خارجی مانند عوامل عفونی، مواد شیمیایی و آلرژن ها محافظت کند.

استفاده از ۶ تا ۸ قطره روغن نارگیل بکر روی دست‌ها و گذاشتن آن در طول شب ممکن است راهی موثر برای جلوگیری از خشکی پوست ناشی از استفاده مکرر از ضدعفونی‌ کننده‌ های مبتنی بر الکل باشد. همچنین ممکن است شدت علائم خفیف تا متوسط ​​درماتیت آتوپیک را کاهش دهد، یک بیماری پوستی مزمن که با التهاب پوست و نقص در عملکرد سد پوست مشخص می شود.

  1. ممکن است از موهای شما محافظت کند.

روغن نارگیل همچنین می تواند از آسیب مو محافظت کند. روغن نارگیل عمیقاً به تارهای مو نفوذ می کند و آنها را انعطاف پذیرتر می کند و قدرت آنها را افزایش می دهد تا از شکستن آنها توسط تنش جلوگیری کند. همچنین روغن نارگیل تارهای مو را تغذیه می کند و شکستگی را کاهش می دهد که باعث تقویت بیشتر مو می شود.

  1. ممکن است سلامت دهان را بهبود بخشد.

روغن نارگیل به عنوان دهانشویه فرآیندی به نام روغن کشی به روشی مقرون به صرفه برای بهداشت دهان مفید است. روغن کشی شامل چرخاندن روغن نارگیل در دهان مانند دهانشویه است. به دلیل خواص ضد باکتریایی اسید لوریک به طورقابل توجهی تعداد باکتری های مضر در دهان را در مقایسه با یک دهانشویه معمولی کاهش دهد.

علاوه بر این، اسید لوریک موجود در روغن نارگیل با بزاق واکنش نشان می‌دهد و ماده‌ای شبیه صابون تشکیل ایجاد میکند که از ایجاد حفره جلوگیری می نماید و به کاهش تجمع پلاک دندانی و التهاب لثه کمک می‌کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان زخم | در منزل زخم و خراشیدگی را درمان کنید.[/info_box]

  1. ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر کمک کند.

بیماری آلزایمر شایع ترین علت زوال عقل است و همین موضوع وضعیت توانایی مغز شما را برای استفاده از گلوکز برای انرژی کاهش می دهد. کتون ها می توانند با ارائه یک منبع انرژی جایگزین برای سلول های مغز علائم اولیه بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط ​​را خنثی کنند. البته اطلاعات و تحقیقات انسانی بیشتری در مورد تاثیر گذاری روغن نارگیل بر روی آلزایمر نیاز است.

  1. منبع آنتی اکسیدانی خوب از خواص درمانی روغن نارگیل

روغن نارگیل منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به بدن شما کمک می کند مولکول های آسیب رسان به نام رادیکال های آزاد را خنثی کند. توکوفرول ها، توکوترینول ها، فیتواسترول ها،فلاونوئیدها و پلی فنول ها از انواع اصلی آنتی اکسیدان های موجود در روغن نارگیل می باشند.

  • نکته

روغن نارگیل ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و باعث سلامت قلب شود. اما مطالعات و تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است.

کلام آخر

روغن نارگیل دارای فواید زیادی برای بدن می باشد چه زمانی که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و چه زمانی که از آن برای اهداف آرایشی استفاده می کنید. باید توجه داشته باشید حتما آن را در حد اعتدال مصرف کنید. متخصصان و پژوهشگران توصیه می کنند میزان مصرف خود را متعادل نگه دارید تا از افزایش خطر بیماری قلبی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *