پوست, درمان, زیبایی, سلامت, شفاف شدن پوست

درخشان کردن پوست | ۱۰ درمان خانگی برای درخشان شدن پوست

عوارض نارگیل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درخشان و سفید کردن پوست را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه آلوئه ورا” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d9%84%d9%88%d8%a6%d9%87-%d9%88%d8%b1%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بزرگترین عضوی که در بدن شما وجود دارد پوست می باشد و باید از آن مراقبت شود. اگر پوست شما درخشان باشد نشانه سرزندگی و سلامت بدن می باشد و برعکس پوست کدر یا خشک نشانه بیماری است. ما در این مقاله سعی کردیم ۱۰ درمان خانگی برای داشتن پوستی درخشان را به شما آموزش دهیم. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

درخشان کردن پوست به روش خانگی

درخشان کردن پوست

  1. روغن نارگیل بکر

یکی از راه های داشتن یک پوست درخشان و صاف استفاده از روغن نارگیل می باشد. چون دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و شفابخش است. دقت داشته باشید استفاده از روغن نارگیل روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی کارساز نباشد و اگر به نارگیل حساسیت دارید از آن استفاده نکنید.

شما می توانید از روغن نارگیل برای: پاک کردن آرایش، تسکین پوست و تقویت پوست های نازک استفاده کنید. روغن نارگیل یک مرطوب کننده خوب است پس سعی کنید مقدار کمی روغن نارگیل را روی صورت خود ماساژ دهید. قبل از اینکه با پاک کننده معمولی خود بشویید بگذارید چند دقیقه خیس بخورد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]رفع خشکی مو | چه درمان هایی برای رفع خشکی مو استفاده می شود؟[/info_box]

  1. استفاده از آلوئه ورا

یکی دیگر از شیوه های موثر در داشتن پوستی درخشان و سالم استفاده از روغن آلوئه ورا می باشد که دارای خواص درمانی است و ممکن است رشد سلول های جدید را تحریک کند. روغن آلوئه ورا همچنین بدون انسداد منافذ پوست را تسکین و مرطوب می کند. استفاده از آلوئه ورا پس از شستن صورت هر روز ممکن است به پوست شما درخشندگی طبیعی بدهد. شما باید قبل از استفاده از آلوئه ورا ابتدا مقدار کمی روی ساعد خود آزمایش کنید و اگر در ۲۴ ساعت هیچ واکنشی نشان نداد می توانید از آن به طور کامل استفاده کنید.

  1. مرطوب کردن صورت از راه های درخشان کردن پوست

پوست خود را با محصولاتی که رطوبت را حفظ می کنند، بهبود بخشید. چرا که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. هنگامی که پوست خشک است لایه برداری نکنید.

فقط به این دلیل که صورت شما احساس چربی می کند از مرطوب کننده پرهیز نکنید.

هنگامی که پوست خود از دوش گرفتن یا شستشوی صورتتان هنوز مرطوب است، مرطوب کننده بزنید. این کار به جای اینکه روی سطحی کار کند تا صورت شما صاف شود، رطوبت اضافی را مسدود می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]سفید کردن دندان | ۶ راه ساده برای سفید کردن طبیعی دندان های خود در خان[/info_box]

  1. روزانه از ضدآفتاب استفاده کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب می تواند از سرطان پوست پیشگیری کند. همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر فرابنفش همچنین از پیری پوست محافظت می کند. حتماً هر روز صبح حتی در روزهایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  1. یک روش پاکسازی را پیدا کنید که موثر باشد.

نیازی نیست با شستن زیاد رطوبت پوست خود را از بین ببرید و منافذ پوست خود را تشویق کنید تا روغن اضافی تولید کنند تا شستشوی بیش از حد را جبران کند. شستن صورت بعد از تعریق، اول صبح و درست قبل از خواب معمولاً نقطه شیرینی برای داشتن پوستی سالم است.

  1. در معرض دود سیگار قرار نگیرید.

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می دهید صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می پوشانید. این استرس اکسیداتیو را در سلول های پوست شما افزایش می دهد و منجر به پیری زودرس پوست می شود. برای داشتن پوست سالم و درخشان سیگار را ترک کنید.

  1. نوشیدن آب بیشتر از راه های درخشان کردن پوست

پوست شما از سلول هایی تشکیل شده است که برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوست سالم‌تر ارتباط قوی وجود دارد. حداقل ۸ لیوان آب در روز باید میل کنید تا پوست سالمی داشته باشید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]فواید دانه کنجد | ۱۲ فایده مصرف دانه کنجد بر سلامتی[/info_box]

  1. برای تغذیه پوستتان بخورید.

داشتن یک رژیم غذایی غنی از: میوه ها و سبزیجات می تواند: ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها را در بدن شما افزایش دهند. طبق گفته محققان، خوردن چربی های سالم مانند: روغن ماهی و دوری از غذاهای فرآوری شده با مقدار زیادی مواد نگهدارنده ممکن است ارتباط مستقیمی با ظاهری سالم تر داشته باشد.

  1. پروبیوتیک مصرف کنید.

مکمل های پروبیوتیک باعث: تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم غذا و کاهش نفخ و التهاب در دستگاه گوارش می شود.

  1. کوتاه کردن زمان حمام از راه های درخشان کردن پوست

بخار و گرما می تواند منافذ را باز کند و به شما کمک کند از شر سموم خلاص شوید. اما ریختن آب داغ روی پوست به مدت بیش از چند دقیقه می تواند چربی پوست را از بین ببرد و آن را خسته و کدر نشان دهد. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود در معرض آب بسیار داغ را به حداقل برسانید.

کلام آخر

توجه به پوست نوعی از خود مراقبتی است که می تواند در پوستی که به وضوح می درخشد مشاهده کرد. گاهی اوقات: استرس، کمبودهای تغذیه ای، عدم تعادل هورمونی و سایر شرایط سلامتی می تواند دستیابی به پوستی درخشان را به تاخیر بیاندازد. اگر در مورد ظاهر پوست خود نگران هستید با متخصص پوست صحبت کنید. پوست کدر، خشک، پوسته پوسته یا لکه دار می تواند نشانه ای از سایر بیماری ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *