غذاها

ادویه فلافل چیست؟ این ادویه ترکیبی از چه ادویه هایی تشکیل میشود؟

ادویه فلافل
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ادویه‌ ها برای طعم دار نمودن غذاها کاربرد فراوانی داشته و به جرات می توان گفت که غذایی که بدون ادویه تهیه گردد هیچ ارزشی ندارد. چرا که نه طعم، نه بو و نه حتی خواص مورد نیاز را دارد. پس استفاده از ادویه در غذا خالی از لطف نیست. ادویه فلافل هم به عنوان یک ادویه پرخاصیت و خوش طعم و بو بسیار در طبخ غذا می تواند موثر باشد. در ادامه با خواص و خصوصیات این ادویه بیشتر آشنا می شویم.

ترکیبات ادویه فلافل به همراه خواص آن

فلافل به علت ادویجاتی که در خود جای داده است باعث شده تا بیشتر خواص مفید و درمانی در یک غذا جمع گردد و به غیر از یک غذای لذیذ و خوشمزه خواص فراوانی را نیز به ما هدیه دهد.

حال با ادویه های بکار رفته در فلافل به همراه خواصشان آشنا خواهیم شد.

پودر انبه ۱/۲ قاشق غذا خوری:

این پودر هم باعث لذیذ تر شدن غذا می گردد و هم به دلیل خاصیت هضم کنندگی، باعث هضم غذا می گردد، از یبوست جلو گیری نموده، خاصیت آنت اکسیدانی دارد و به سلامت استخوانها کمک بسزایی می کند.

فلفل سیاه۱/۲ قاشق غذا خوری:

همچنین ادویه فلافل باعث تندی غذا شده و خواصی همچون: ضد سرطان، ویتامین K , C را در خود جای داده و دارای فیبر و آهن می باشد.

زردچوبه ۱/۲ قاشق غذا خوری:

رنگ دهنده غذا بوده و خواصی همچون: ضد سرطان بودن، بهبود آلزایمر، درمان و تقویت قلب و ضد التهاب را در خود دارد.

پودر زیره سیاه۱/۲ قاشق غذا خوری:

ادویه فلافل بوی مطبوعی به غذا داده و خواصی مانند: افزایش اشتها، ویتامین هایی همچون: کلسیم، روی، آهن و منیزیم دارد و نفخ شکم که از نخود ایجاد شده را ازبین می برد.

جعفری خشک ۱ قاشق غذا خوری:

برای افراد دیابتی مناسب است و به لاغری و کاهش وزن کمک بسزایی می کند.

پودر سیر ۱ قاشق غذا خوری:

این ادویه در ادویه فلافل باعث کاهش کلسترول می شود، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می باشد و به کاهش فشار خون کمک می نماید.

پودر پیاز ۱ قاشق غذا خوری:

ضد سرطان بوده، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، باعث تنظیم قند خون می شود و مناسب قلب است.

پودر زنجبیل ۱ قاشق غذا خوری:

ضد سرطان بوده و به مشکلات معده و روده کمک بسزایی می نماید.

بکینگ پودر ۱ قاشق غذا خوری:

باعث پف کردن و ترد شدن می شود

ادویه فلافل

طرز تهیه ادویه فلافل

برای اینکه بتوانیم عطر بیشتری به فلافل خود دهیم بایستی تمام موادی که در بالا ذکر شد را به طور دقیق از عطاری جمع آوری نموده و خود آنها را آسیاب نماییم تا تازگی خود را داشته باشند.

حال همه را یکنواخت آسیاب نموده و درون یک شیشه دردار قرار داده و در آن را محکم ببنید.

هر زمان که مایل بودید فلافل آماده کنید می توانید از این ادویه ترکیبی خوش طعم نهایت استفاده را ببرید.

نکاتی در رابطه با تهیه فلافل

توجه کنید که میزان ادویه فلافل بسته به اندازه نخود دارد. چون اگر بیش از اندازه از این ادویه استفاده شود باعث تغییر طعم فلافل می گردد.
استفاده ادویه بسته به مزاج فرد دارد. به عنوان مثال اگر کسی علاقه ایی به فلفل سیاه ندارد می تواند به مقدار کم از آن در تهیه فلافل استفاده کند.

می توان از پودر جوز هندی نیز در این ادویه استفاده نمود.
اگر به یکی از این مواد حساسیت و آلرژی دارید آن را از لیست خود حذف نمایید.

تعریف ادویه فلافل

فلافل در اصل یک غذای لبنانی است و به عنوان خوشمزه ترین فلافل شناخته شده است. اما خوب در شهر آبادان ما هم به عنوان یک غذای محلی شناخته شده می باشد و امروزه در بیشتر شهرها فلافل را در خانه و فست و فود ها تهیه و با خانواده به همراه ترشیجاتی مثل ترشی انبه میل می نمایند.
اما پیدایش فلافل به زمان مصر باستان باز می گردد و به مرور زمان به دست ما رسیده است.

تفاوت بین فلافل لبنانی با سایر فلافل ها

فلافل لبنانی به این علت محبوب می باشد که از ادویه بیشتری در این غذا استفاده می کند. مقدار زیاد پودر هل‌ که لبنانی ها در فلافل استفاده می کنند باعث شدن تا عطر و طعم غذایشان نسبت به سایر جاهای دیگر بیشتر باشد.

حتی فلافل های خیابانی خوشمزه ت. از خانگی آن می باشد. چرا که در فلافل خیابانی از ادویه بیشتری نسبت به خانگی استفاده می گردد.
با این اوصاف هرچه ادویه در فلافل بیشتر باشد طعم و مزه فلافر نیز بهتر می گردد. و اگر شما هم مایل هستید همچون فلافل لبنان، فلافل خوشمزه تهیه کنید بهتر است به ادویه هل آن توجه نماید و مقدار ادویه فلافل را کمی افزایش دهید.

فلافل دستور تهیه آنچنانی ندارد و همه خوشمزه و معطر بودنش فقط بر روی ادویه فلافل می چرخد. معمولٱ فلافل را از نخود یا باقالا تهیه می کنند و بعد از آن از ادویه های معطری همچون: پودر انبه، زیره و … استفاده می کنند.

لبنانی ها این غذا را به عنوان یک غذای مهم می شمارند و یک بشقاب فلافل به عنوان بشقاب رسمی آماده می کنند. این بشقاب دارای: فلافل، سالاد تبوله، هوموس، سیب زمینی سرخ شده و سس تهینی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *