ادویه جات, التهاب, تغذیه, خواص گیاهان دارویی, درمان, گیاهان دارویی

ادویه های ضد التهاب | چگونه ادویه های ضد التهاب را مصرف کنیم؟

بذر طالبی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه نحوه مصرف ادویه های ضد التهاب را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”ادویه زنجبیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c%d9%84/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زردچوبه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b2%d8%b1%d8%af%da%86%d9%88%d8%a8%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”دارچین” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%da%86%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل قرمز” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2-red-pepper-spice/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”فلفل سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر میخک صد پر” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d9%85%db%8c%d8%ae%da%a9-%d8%b5%d8%af-%d9%be%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

عوارضی که بعد از آسیب یا عفونت در بدن ایجاد می شود را التهاب می گویند. این التهاب که قرمزی موضعی، درد، گرما و ورم را ایجاد می کند کارکردهای قسمت هایی که دچار مشکل شده اند را از بین می برد و به بدن آسیب می رساند. التهاب باعث می شود که در مقابل عفونتی که به وجود آمده حالت حفاظتی ایجاد شود و تا درمانی صورت نگیرد فرد دچار مشکل می شود.

از علائم بیماری آرتریت: سفتی و ورم و التهاب مفاصل می باشد. التهاب مزمن موقعی رخ می دهد که بیماری مدت زیادی طول بکشد و درمان نشود و از عفونت و آلرژی به وجود آید.

ادویه های ضد التهاب

ادویه های ضد التهاب

بعضی از غذاها برای کاهش التهاب و دردهای مزمن مفید هستند. مانند: اسید های چرب امگا ۳ که در ماهی وجود دارد، بعضی از مغزها و شکلات ها هم خواص ضد التهابی دارند. به طور دقیق مشخص نشده است که چقدر این غذاها می توانند به التهاب هایی که در بدن ایجاد می شود کمک کنند. اما خوب تا حدودی برای سلامت و بهبود التهاب مناسب می باشند.

زردچوبه

زردچوبه ادویه ای زرد رنگ است که در غذاهای هندی بیشتر استفاده می شود .این ادویه سال های سال است که برای بسیاری از بیماری ها مانند: سرماخوردگی، عفونت، بیماری های کبدی و زخم ها دارویی موثر بوده است.
به دلیل کورکومین موجود در زردچوبه طبق تحقیقاتی که صورت گرفته برای کاهش التهاب بدن بسیار مفید است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید زردچوبه در عطاری انلاین[/info_box]

زنجبیل

زنجبیل در بسیاری از غذاها به دلیل طعم خوشی که دارد بسیار مصرف می شود. به صورت پودر یا ریشه در بازار یافت می شود. از داروهای سنتی محسوب شده که برای بیماری هایی مانند: سردرد، معده درد و عفونت مفید است. از قرن ها پیش از این داروی سنتی برای درمان التهابات مصرف می کردند و طبق تحقیقاتی که صورت گرفته زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد.

دارچین

یکی از ادویه هایی که خواص ضد التهابی دارد و در طبیعت موجود است دارچین می باشد که تورم را نیز درمان می کند. این ادویه به دلیل طعم و عطر خوشی که دارد برای پختن بیشتر غذاها استفاده می شود. در چای یا قهوه خود نیز می توانید از دارچین استفاده کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید ادویه دارچین در عطاری انلاین[/info_box]

سیر از ادویه های ضد التهاب

سیر هم یکی دیگر از ادویه هایی است که ما در غذاهای خود مصرف می کنیم . این ادویه نیز غذاها را خوش طعم می کند و برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است. خاصیت ضد التهابی دارد و به بهبود التهاب کمک می نماید.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به دلیل ترکیبات طبیعی مانند: کپسویسینوئید در خود تبدیل به یک ضد التهاب می شود و برای التهاباتی که در بدن ایجاد می شود بسیار مفید است. فلفل قرمز به دلیل طعم تندی که دارد مورد علاقه بیشتر مردم می باشد. در اکثر غذاها به عنوان ادویه مصرف می شود. همچنین ادویه ای مناسب برای دستگاه گوارش محسوب می شود.

فلفل سیاه

از دیگر ادویه های مورد توجه مردم فلفل سیاه است که پادشاه ادویه ها محسوب می شود. خواص: ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی داشته و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است چون ترکیبات شیمیایی که در خود دارد مانند: پیپرین التهاب های حاد و مزمن را درمان می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید فلفل سیاه در عطاری انلاین[/info_box]

میخک از ادویه های ضد التهاب

پودر میخک ادویه ای است که در غذاهای پخته شده مصرف می شود و غذاهایی مانند: سوپ ها و خورشت ها را خوش طعم و دلچسب می کند و چون طعم و مواد مغذی فراوانی دارد برای نوشیدنی هایی مانند: چای و قهوه هم مصرف می گردد.

میخک ادویه ای خلط آور است و برای درمان بیماری هایی مانند: دردمعده، حالت تهوع و التهابات دهان و گلو موثر است و تحقیقات ثابت کرده دارویی سنتی است که خاصیت ضد التهابی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *