درمان و رفع آکنه پوست, روغن طبیعی

آکنه و روغن گل رز | چگونه می توان از روغن گل رز برای درمان آکنه و لک ها استفاده کرد؟

آکنه و روغن گل رز
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه آکنه و روغن طبیعی گل رز را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

از گیاهان خانواده Rosaceae روغن گل سرخ به دست می آید که یک اسانس هم محسوب می شود و به نام هایی مانند: روغن گل رز، روغن دانه گل رز مشهور است.

روغن گل رز را از گلبرگ های گل رز و روغن گل سرخ را از میوه و دانه های گیاه استخراج می کنند. هر چند این روغن ها از قسمت های مختلف گیاه فشرده می شوند ولی مواد فعال آنها به همدیگر شباهت دارند و فواید آنها هم یکی می باشد.

آکنه و روغن گل رز

آکنه و فواید روغن گل رز

ویتامین های مغذی پوست و اسیدهای چرب ضروری زیادی در روغن گل سرخ موجود است که می توان به عنوان راه درمانی برای آکنه و لک ها در نظر گرفته شود.

ویتامین  C

روغن گل سرخ یک منبع طبیعی ویتامین C است. به بهبود رنگدانه های نامنظم کمک کرده و باعث تولید کلاژن می شود. التهابی که از آکنه در پوست ایجاد می شود را نیز درمان می نماید و کلاژن تولید شده، سلول های پوستی را بازسازی کرده و باعث می شود که نواحی هایپرپیگمانتاسیون به حداقل برسد.

خواص روغن گل رز | خواص و عوارض روغن گل رز را بشناسیم.

تنظیم سبوم

همچنین مقدار زیادی اسید لینولئیک در گل رز وجود دارد که یک اسید چرب امگا ۳ است. طبق تحقیقات، کسانی که استعداد آکنه در خود دارند اسید لینولئیک آنها در حد پایینی می باشد که باعث تغییر تولید روغن طبیعی پوست می شود.

سبوم به دلیل ضخیم بودن و چسبندگی، منافذ پوست را مسدود می کند و باعث کنده شدن پوست می شود اگر سطح اسید لینولئیک افزایش پیدا کند امکان دارد تولید سبوم را تنظیم نماید و جوش های بدن را کمتر نماید.

ویتامین A

از دیگر عناصری که در گل رز وجود دارد ویتامین A است که تولید سبوم در پوست را به حداقل خواهد رساند. روغن گل رز چون ماهیت ضد التهابی دارد اثر آشکارتری را بر روی آکنه التهابی می گذارد مانند: پاپول ها، پوسچول، ندول ها و کیست ها از آکنه های التهابی هستند. ویتامین های A و اسید لینولئیک باعث می شود که تولید سبوم تنظیم شود و از تشکیل جوش های سر سیاه و سفید پیشگیری شود.

درمان آکنه | ۱۳ درمان خانگی قدرتمند برای آکنه

بهبود زخم: آکنه و روغن گل رز

با استفاده از روغن گل رز می شود جای زخم ها را نیز تا حدودی پوشاند و اسید لینولئیک هایپرپیگمانتاسیون را نیز کاهش داد. کسانی که اسکار های صاف و تیره دارند و جوش های قدیمی در آنجا باقی مانده با روغن گل رز می توان آنها را درمان نمایند.

روغن گل سرخ برای چه پوست هایی بی خطر است؟

این روغن فوق العاده طبق تحقیقات برای هر پوستی بی خطر است. بیشتر روغن ها مانند گل رز یک قابض کننده می باشند و باعث می شوند ظاهر منافذ پوست به حداقل برسد. کسانی که پوست های حساس دارند باید قبل از استفاده از روغن گل رز تست انجام دهند.

آکنه و روغن گل رز

طریقه مصرف

به دو صورت موضعی و مکمل می توان از روغن گل سرخ برای درمان آکنه استفاده نمود.

مکمل برای زنان باردار ممنوع می باشد و باید موضعی مصرف نمایند که برای این کار نیز بهتر است از پزشک مشورت بگیرند تا مشکلی پیش نیاید.

برای آنکه آکنه درمان شود. بهتر است از یک محصولی استفاده نمایید که گل رز در ترکیبات آن قرار گرفته باشد.
قبل از انجام محصول روی پوست برای درمان آکنه، بهتر است که تست انجام شود تا ببینید که این محصول چه واکنشی روی پوست شما ایجاد می کند یا چه تحریک پوستی خواهید داشت.

برای انجام آزمایش مقداری از محصول را در قسمت داخلی ساعد مالیده و محل را بانداژ نمایید و تا ۲۴ ساعت به حال خود رها نمایید. سپس منطقه را بررسی کنید که: قرمزی، خارش و سوزشی مشاهده نشود، سپس می توانید از آن استفاده کنید.

این محصول را ۲ بار در روز می توانید مصرف نمایید و به کل صورت خود بمالید و از لکه بینی خودداری نمایید و همه صورت را با این محصول پوشش دهید.

درمان خانگی لک | پنج روش مناسب برای از بین بردن لکه ها به طور طبیعی

عوارض و خطرات احتمالی: آکنه و روغن گل رز

بعضی امکان دارد بعد مصرف این محصول سورزشی در صورت خود مشاهده نمایند که باید حتما آزمایش پچ را انجام دهند. کسانی که پوست حساسی دارند باید روغن گل رز را با روغن حامل رقیق نمایند سپس استفاده کنند.

  • هر چند که روغن گل سرخ بی خطر باشد ولی رقیق کردن آن با نسبت ۱ به ۱ می تواند از ناراحتی های دیگر جلوگیری نماید.
  • ویتامین C و A امکان دارد اگر زیاد مصرف شود می تواند باعث ایجاد سم شود و هیپرویتامینوز را در بدن ایجاد می کند. اگر موارد غیر منتظره ای را در بدن مشاهده نمودید مانند:
  • سرگیجه، حساسیت در نور خورشید، تغییر بینایی، حالت تهوع، خستگی و استفراغ باید محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید.
  • کسانی که به گل رز یا گیاهان خانواده Rosaceae حساسیت دارند از روغن گل رز به صورت موضعی نباید مصرف نمایند.
  • هر چند که مصرف روغن گل رز به صورت موضعی خطر چندانی ندارد ولی قبل مصرف: زنان باردار، شیرده، یا کسانی که تالاسمی، هموکروماتوز، کم خونی و اختلالات خونی دارند بهتر است با پزشک مشورت کنند.
  • کسانی که داروهای: مکمل آهن، مکمل ویتامین C، اسپرین، وارفارین و دیگر داروهای رقیق کننده خون، استروژن ها، لیتیوم و فلوفنازین مصرف می کنند باید قبل مصرف روغن گل سرخ با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *