تقویت مو, درمان, روغن طبیعی, زیبایی, سلامت, مو

روغن جلبک برای مو | فواید و نحوه استفاده روغن جلبک برای مو

روغن جلبک برای مو | فواید و نحوه استفاده روغن جلبک برای مو
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه فواید روغن طبیعی جلبک برای مو را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

روغن جلبک برای آرام کردن پوست استفاده می شود و در واقع این روغن فواید زیادی هم برای پوست سر و هم برای مو دارد. ما در این مقاله در مورد فواید روغن جلبک و نحوه استفاده از آن در مراقبت از مو مطالبی را بیان کرده ایم با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

روغن جلبک برای مو

روغن جلبک چیست؟

روغن جلبک از گونه های خاصی از ریز جلبک ها تولید می شود که معمولاً به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان ها در آزمایشگاه پرورش می یابند. این ماده در تعدادی محصولات زیبایی و مراقبت از پوست گرفته تا مراقبت از مو یافت می شود.

روغن جلبک ضد التهاب بوده و دارای فواید اصلی مانند: سلامت پوست سر، تنظیم تولید چربی و صاف کردن موها می شود. به طور کلی هر کسی می تواند از روغن جلبک برای موهای خود بهره مند شود. به ویژه کسانی که دارای: شوره سر، التهاب یا چربی پوست سر هستند. روغن جلبک ممکن است پتانسیل افزایش ضخامت مو را نیز داشته باشد. بنابراین ممکن است مزایای بیشتری را برای افرادی که موهای نازک دارند فراهم کند.

در صورت استفاده موضعی روغن جلبک را می توان تا ۲ بار در روز استفاده کرد ولی شما می توانید از مکمل‌های خوراکی نیز به طور روزانه استفاده کنید. اما قبل از شروع هر مکمل جدید باید با پزشک مشورت کنید. روغن جلبک به خوبی با روغن مورینگا و نعناع کار می کند و هیچ ماده شناخته شده ای وجود ندارد که با روغن جلبک تداخل منفی داشته باشد.

نحوه استفاده از روغن های ضروری | نکات مهم که قبل از استفاده از روغن های ضروری باید بدانیم.

فواید روغن جلبک برای مو

فواید روغن جلبک عمدتاً به دلیل غلظت قوی اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل برای عملکرد سلول‌های بدن انسان ضروری می توانند باشند. روغن جلبک حاوی بسیاری از مواد مغذی از جمله: کلسیم، آهن، پتاسیم و ویتامین‌های A، B و C1 است و با توجه به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که این روغن دارد، برای پوست سر و برای مو مفید است.

روغن جلبک غنی از DHA و EPA است و توانایی آرام کردن پوست سر را دارد و به کاهش التهاب کمک می کند و حتی برای افراد مبتلا به شوره سر نیز مفید می باشد. روغن جلبک ظاهراً به پوست سر چرب کمک می کند و تولید روغن را تنظیم می نماید. البته باید توجه داشته باشید تولید بیش از حد چربی در پوست سر ممکن است نشان دهنده مسائل دیگری باشد. بنابراین برای تعیین علت مراجعه به متخصص پوست همیشه توصیه می شود.

روغن جلبک میکروبیوم پوست سر را متعادل می کند. جالب است مراقبت از پوست پروبیوتیک در حال افزایش است و میکروبیوم پوست سر شما به همان اندازه مهم می باشد. روغن جلبک با متعادل کردن مجدد میکروبیوم کار می کند و در نتیجه درماتیت سبورئیک پوست سر را کاهش می دهد که به دلیل رشد بیش از حد ارگانیسم های قارچی است.

رشد مو | چه درمان های طبیعی برای رشد مو وجود دارد؟

افزایش ضخامت مو

روغن جلبک برای مو

روغن جلبک ممکن است ضخامت و رشد مو را افزایش دهد و تأثیر روغن جلبک بر رشد مو به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته است. اما کارشناسان می گویند روغن جلبک ضخامت و رشد مو را افزایش می دهد. مکمل‌های غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و -۶ و همچنین آنتی‌ اکسیدان‌ ها اگر چه مختص روغن جلبک نیست ولی تراکم مو را بهبود بخشیده و تعداد موها را در حالت استراحت کاهش می دهد. همچنین در عین حال مقدار آن را نیز افزایش می‌ دهد.

علاوه بر این کلاژن موجود در روغن جلبک ممکن است به رشد مجدد مو کمک کند و از نازک شدن موها جلوگیری نماید. روغن جلبک مانند روغن های دیگر، مو و پوست سر را آبرسانی می کند و ممکن است موها را ابریشمی و صاف کند. در عین حال مواد مغذی لازم را نیز می تواند فراهم نماید. روغن جلبک می تواند موهای سالم را تقویت و علائم آسیب را معکوس کند. همچنین به تقویت تارهای مو کمک کرده و تا حدودی نوک‌های شکاف شده را ترمیم می‌کند.

روغن جلبک برای همه انواع مو ایمن است اما به احتمال زیاد برای افرادی که مشکلاتی در پوست سر دارند بیشترین سود را دارد. مخصوصا کسانی که مشکلات قارچی مانند شوره سر دارند یا کسانی که التهاب و تحریک پوست سر را تجربه می کنند. با توجه به توانایی روغن جلبک در متعادل کردن تولید روغن ممکن است برای افرادی که پوست سر یا موهایشان چرب است نیز مفید باشد و ممکن است مو را بهبود بخشده و افزایش دهد.

روغن آووکادو برای مو | مزایای استفاده از روغن آووکادو برای مو چیست؟

نحوه استفاده از روغن جلبک

برای استفاده حداکثری از فواید روغن جلبک باید بیشتر به صورت استفاده موضعی از آن بهره برد. شایان ذکر است که اگر پوست حساسی دارید باید همیشه در هنگام امتحان مواد جدید محتاط باشید و قبل از استفاده آزادانه یک تست پچ انجام دهید.

در حالی که بیشتر مزایای بهبود پوست سر ناشی از استفاده موضعی است اما مکمل خوراکی نیز فوایدی دارد. این می تواند مکمل خوبی برای یک رژیم غذایی متعادل باشد، به خصوص برای کسانی که قادر به مصرف مکمل های امگا ۳ با منبع ماهی نیستند. اما توجه داشته باشید اگر می‌خواهید یک مکمل خوراکی مصرف کنید توصیه می‌کنم قبل از شروع این روال با یک پزشک صحبت کنید.

بعضی از شامپوها نیز حاوی عصاره جلبک هستند و مخصوصاً برای افرادی که پوست سر چرب یا تحریک‌ شده دارند مناسب است.

بعضی از شامپوها علاوه بر عصاره جلبک حاوی عصاره جلبک دریایی و عصاره اسپیرولینا نیز می باشند که بسیار برای موی سر مفید می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *