پوست, صابون های ویژه

بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب

این پست چقدر براتون مفید بود؟

پوست انواع مختلفی اعم از پوست خشک، پوست معمولی، پوست چرب، پوست مختلط و پوست حساس دارد که باید در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نهایت دقت را نمود و محصولاتی مناسب با نوع پوست را انتخاب کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب صحبت کنیم با ما همراه باشید.

بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب

پوست چرب چگونه است؟

چربی پوست کمک زیادی به سلامت پوست می کند ولی اگر این چربی بیش از اندازه باشد آسیب های زیادی به پوست می رساند. افراد با پوست چرب، صورت براق و چربی دارند و ممکن است در اثر عوامل زیر رخ دهد.

ژنتیک

پدر و مادر اگر پوست چربی داشته باشند پس امکان دارد که فرزند نیز پوست چرب از آنها به ارث ببرد و غدد سباسه در زیر منافذ پوست او، سبوم زیادی تولید کند‌.

وضعیت آب و هوا

وضعیت آب و هوایی مرطوب و گرم تاثیر زیادی در ترشح سبوم دارد و منجر به چرب شدن پوست می شود. همچنین آب و هوای خشک و سرد در ترشح چربی اختلال ایجاد می کند و باعث خشکی پوست خواهد شد.

شست و شوی زیاد

از شستشوی زیاد پوست چرب با شوینده های قوی باید خودداری شود. زیرا این کار باعث مشکلات پوستی و همچنین تشدید چربی پوست می شود.در صورت بروز چربی پوست در اثر شست و شو زیاد بهتر است از بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب استفاده کنید.

اختلال دارویی

داروهای کنترل بارداری، قرص های جایگزین هورمون و داروهای حاوی استروئید موجب چرب شدن پوست می شوند.

عدم مصرف مرطوب کننده

مرطوب کننده ها کمک زیادی به کاهش چربی پوست می کنند و مانع از تحریک غدد سباسه می شود. افراد با پوست چرب از مرطوب کننده های بدون روغن بهتر است استفاده کنند تا منافذ پوست آنها بسته نشود.

مصرف لوازم آرایشی های مسدود کننده پوست

در هنگام خرید لوازم آرایشی بهتر است به برچسب بدون چربی یا بدون کومدوژنیک توجه کنید. این نوع محصولات موجب بسته شدن منافذ پوست نخواهند شد.

تغذیه نامناسب

تغذیه نیز در چرب شدن پوست نقش دارد و بهتر است از مصرف بیش از اندازه لبنیات، شکر و سایر کربوهیدرات ها که ترشح سبوم را تحریک می کنند خودداری کنید.

چربی پوست موجب مرطوب شدن پوست می شود و برای پوست مفید است. ولی تولید چربی زیاد نیز موجب بروز مشکلات پوستی نظیر آکنه، لک، جوش های پوستی و … می شود. افرادی که پوست چربی دارند بهتر است از محصولات آرایشی و مراقبتی شیمیایی و محصولات الکل دار استفاده نکنند‌ و از محصولات و صابون های طبیعی استفاده نمایند و به راحتی مشکلات پوستی ناشی از چربی پوست را درمان کنند.

صابونچی عرضه کننده بهترین صابون های طبیعی مناسب پوست چرب می باشد و در تهیه آنها از هیچ گونه مواد افزودنی مضر استفاده نشده است و تمامی محصولات اصل و ارگانیک می باشد. در تهیه صابون های فروشگاه صابونچی از روغن های طبیعی و گیاهی استفاده می شود و هیچ ضرری برای پوست نخواهد داشت.

بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب

بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب

صابون های گیاهی تنوع زیادی دارد و هر فردی با توجه به پوست خود باید صابون مفیدی را انتخاب کنند.‌ در ادامه به چند نمونه از بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب اشاره خواهیم کرد.

صابون زغال

صابون زغال جزو بهترین صابون های طبیعی برای پوست های چرب است. این صابون با متعادل سازی چربی پوست منافذ پوست را پاکسازی می کند و در نتیجه موجب آبرسانی پوست خواهد شد. همچنین خواص ضد لک، ضد جوش، جوانساز پوست، لایه بردار و … دارد.

صابون زردچوبه

صابون زردچوبه نیز جزو بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب است و می تواند جوش و جای جوش را برطرف نماید. به بهبود کک و مک پوستی کمک کند و همچنین یک روشن کننده قوی پوست می باشد.

صابون آلوئه ورا

صابون آلوئه ورا از گیاه آلوئه ورا تهیه می شود و برای پوست های چرب مفید است. از خواص این صابون می توان به بهبود آکنه، از بین بردن لک های پوستی، نرم کننده و آبرسان پوست، ضد پیری پوست و … اشاره کرد.

همچنین صابون های دیگری چون صابون جوانه گندم، صابون بابونه، صابون لیمو، صابون گلیسیرین و … برای پوست های چرب مناسب می باشند.

نتیجه گیری

افراد بنا به نوع پوستی که دارند باید صابونی سازگار با پوست خود را انتخاب کنند و در تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی نهایت دقت را به کار گیرند.

فروشگاه صابونچی از فروشگاه های معتبر عرضه صابون های دستساز می باشد و محصولات خود را با روش های طبیعی تولید می کند.

شما می توانید این صابون های طبیعی را با قیمتی مناسب از این فروشگاه خریداری کنید. فروشگاه صابونچی دارای سیب سلامت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد و می توانید با خیالی آسوده بهترین صابون های طبیعی برای پوست چرب را از این فروشگاه تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *