پوست و مو, روغن های طبیعی, زیبایی

روغن درخت چای برای پوست

روغن درخت چای برای پوست
2/5 - (3 امتیاز)

طبق نتایج تحقیقات، برای استفاده از مزایای روغن درخت چای، قبل از شروع استفاده، باید مراقبت‌های بهداشتی انجام شود و حتماً در مورد کیفیت محصول، از یک مارک، تحقیق کرده و یا اول آن را تست کنید.

دکتر اویل این اطمینان را به عزیزان می دهد که تمام محصولاتی که در این سایت موجود است به خصوص روغن درخت چای خاص و اصل بوده و توسط افراد متخصص و مجرب تهیه و به طور بهداشتی بسته بندی می گردد. با ما در این مطلب همراه شوید تا با خواص روغن درخت چای برای پوست آشنا گردیم.

 

روغن درخت چای برای پوست

طرز استفاده درخت چای برای پوست

اسانس درخت چای، از برگ های درخت استرالیایی Melaleuca alternifolia استخراج می شود، این اسانس به عنوان یک روش پنهان در طبیعت معروف است.

هر چند که کاربردهای متنوع دارد اما آن را به عنوان یک ضدعفونی کننده خانگی، دهان شویه DIY یا دئودورانت طبیعی، می توان استفاده کرد. بسیاری از مردم برای درمان خانگی پوست خود به خواص شفابخش این روغن اساسی روی آورده اند.

روغن درخت چای برای درمان آکنه و شوره سر و گزیدن حشرات، بسیار موثر است. اگر روغن این گیاه خالص باشد، بسیار قوی است، پس لازم نیست که آن را به مقدار زیاد بر روی پوست خود استفاده کنید. فقط کافیست که آن را با روغنی حامل و با کیفیت مانند: روغن نارگیل یا کنجد رقیق تر کنید.

نسبت استفاده از روغن حامل به روغن درخت چای باید یک به سه بوده و به تدریج با هم ترکیب شوند. یا اینکه ۳ تا ۴ قطره درخت چای را به هر قاشق چایخوری روغن حامل اضافه کنید.
البته بهتر است خودتان این روغن را ترکیب نکنید و از یک محصول آماده روغن درخت چای، مانند صابون یا شامپو تهیه کنید.

 

روغن درخت چای برای پوست

خواص روغن درخت چای

طبق تحقیقات روغن درخت چای برای بیماری های پوستی مفید بوده و تحقیقات گسترده تر حاکی آن است که روغن درخت چای خواص: ضد باکتری، ضد التهابی، ضد انگلی و ضد عفونی کنندگی دارد. این مطلب همان چیزی است که علم می خواهد و روغن درخت چای اینها را انجام می دهد:

آکنه را از بین می برد.

تحقیقات انجام شده در مورد روغن درخت چای نشان می دهد که این‌ روغن برای پوست تاثیر خوبی داشته و بعنوان پاک‌کننده پوست و منافذ پوست مناسب است. روغن درخت چای بخاطر تاثیر باکتریایی و ضد التهابی طبیعی که دارد، آثار قرمزی پوست را کاهش داده و سپس منافذ را باز می کند و اینگونه موجب بهبود جوش های بدن می شود.

هر چند روغن درخت چای درمانی معجزه آسا نیست اما جایگزین همه مراقبتهای روزانه پوست ماست. طبق تحقیقات، رژیم غذایی برای پاکسازی پوست هم تاثیرات خوبی دارد.

درخشان شدن پوست

مصرف روغن درخت چای علاوه بر مبارزه با جوش ها، از بروز جوش هم پیشگیری می کند و کمک می‌کند تا پوستتان درخشان تر شود.

در تحقیقات اخیراً اعلام کرده اند که وقتی از محصول حاوی روغن درخت چای برای صورت استفاده نموده اند، هیدراتاسیون بهتر شده و چربی ها بیشتر در پوست تجزیه شده اند.

طبق مطالعات تأثیر روغن درخت چای بر روی آکنه در مقایسه با تاثیر در مقابل بنزوئیل پراکسید، بهتر است چون مصرف روغن درخت چای موجب خشکی و پوسته پوسته شدن کمتر می شود.

روغن درخت چای برای پاکسازی پوست

خواص ضد باکتریایی روغن درخت چای به پاک کردن دستان شما کمک می کند و یک ضد میکروب است، چون می تواند از رشد ویروس ها و باکتری هایی مانند ویروس آنفولانزا و E. coli (میکروب های poo) هم پیشگیری کند.

برای اینکه دستان خود را بهتر ضدعفونی کنید به این روغن می توانید الکل اضافه کنید. روغن درخت چای آبرسانی قوی است و کمک می کند که دست های شما همیشه تمیز باقی بماند.

بهبود نیش حشرات

نیش حشراتی چون پشه دارای خواص انگلی است. پس طبق تحقیقات روغن درخت چای هم از DEET و سایر روغن های ضروری در دور نگه داشتن حشرات و انگل ها موثر است.

روغن درخت چای التهاب را کاهش می دهد. به همین دلیل برای بهبود نیش پشه نیز مفید است.

درمان شوره سر

این روغن در پوسته پوسته شدن و التهاب و قارچ، نقش بسزایی در تسکین پوست سر دارد.

طبق بررسی هاي انجام شده در طی ۴ هفته و بر روی ۱۲۶ نفر، که مبتلا به شوره سر بودند، روغن درخت چای می توانست علائم شوره را در ۴۱ درصد از افراد کمتر کند.

نشاط و رفع بوی بد

استنشاق بوی روغن درخت چای به بهود حال و روحیه کمک کرده و باعث نشاط فرد در طول روز می شود.

بوی عرق وقتی که به‌ خودی خود با باکتری پوست ترکیب شود، بویی بد ایجاد می کند. روغن درخت چای دارای ویژگی ضد باکتریایی بوده و با این باکتری ها مقابله می کند و موجب تمیزی این ناحیه می گردد.

روغن درخت چای برای تسکین سوختگی پوست

اگر شما هم از روغن درخت چای به عنوان یک مرهم بر روی زخم استفاده کرده باشید، حتماً متوجه شده اید که چه مقدار روغن درخت چای برای سلامت پوست مناسب است. به عبارتی روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی است. طبق شواهد این روغن، زخم را التیام می دهد و موجب ترمیم سوختگی و زخم پوست بدن می شود.

اگر از دستکش آشپزخانه غافل شدید، این بار مقداری مرهم روغن درخت چای را در آشپزخانه نگه دارید. روغن درخت چای بر روی آفتاب سوختگی بسیار عالی است و با انجام لایه برداری از پوست، به خنک شدن و بهبود پوست تاول زده، کمک می کند.

درمان خارش پوستی

هرگاه دچار خارش پوستی شدید از روغن درخت چای برای پوست خود بهره بگیرید. این روغن با آبرسانی پوست از خشکی و خارش پوست می کاهد. اگر پوست شما دچار التهاب و خارش باشد، به آن نیز کمک می کند.

عوارض و خطرات مصرف روغن درخت چای

بطور کلی مصرف موضعی روغن درخت چای برای پوست، محصولی بی خطر است اما ممکن است عوارض جانبی خفیفی هم در پی داشته باشد.

از زدن آن به لب و دهان خودداری کنید. چون این روغن خوراکی نبوده و ممکن است آنرا لیس بزنید و با اینکار وارد بدن گردد. پس، موقع استفاده از دهان شویه درخت چای، همیشه بطور ویژه مراقب خود باشید.

همچنین از استعمال روغن درخت چای برای صورت، مخصوصاً اطراف چشم ها و پلک های خودداری کنید.

توصیه می شودکه از مصرف روغن درخت چای در اطراف پوست تحریک شده، زخم ها و بثورات پرهیز گردد. همچنین روغن درخت چای را روی اگزما یا پسوریازیس نزنید.

اگر به تازگی از روغن درخت چای برای پوست استفاده می کنید، حتماً ابتدا آن را آزمایش کنید تا از احتمال آلرژی آن مطلع باشید. با یک آزمایش پچ، به خصوص در اطراف پوست بازو، آنرا امتحان کنید. مقداری از روغن رقیق شده را روی نواحی پوست بازو بماند، چنانچه تا روز بعد قرمزی یا بثورات پوستی نداشت، مشکلی ندارید.

فقط در صورت بارداری، قبل از استفاده از هر روغن ضروری با پزشک خود مشورت کنید.

وقتی روغن را دریافت کردید، آن را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید که تازه و دست نخورده بماند. در دسترس حیوانات و اطفال نباشد و در صورت استفاده از مزایای تسکین دهندگی روغن درخت چای برای پوست از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *