پوست, زیبایی و بهداشتی, صابون

انواع صابون ضد لک و ضد جوش

این پست چقدر براتون مفید بود؟

پوست از جمله اندام مهم است که در معرض مشکلات زیادی قرار دارد. جوش و لک از جمله مشکلات شایع پوستی است که با استفاده از انواع صابون ضد لک و ضد جوش می توان آن ها را درمان کرد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

انواع صابون ضد لک و ضد جوش

جوش و لک چیست؟

جوش یک عارضه پوستی است که در اثر تولید بیش از اندازه سبوم رخ می دهد و در صورت، قفسه سینه، شانه، گردن و … قابل مشاهده است. همچنین جوش ها خود انواع مختلفی اعم از جوش سر سیاه، جوش سر سفید، جوش گوشتی و … دارند که ممکن است منجر به ایجاد لک بر روی پوست شوند و با استفاده از انواع صابون ضد لک و ضد جوش می توان آنها را کنترل و درمان نمود.

جوش ها در اثر عواملی چون اختلالات هورمونی، مصرف داروهای خاص که حاوی آندروژن هستند، رژیم غذایی نامناسب(مصرف چربی و فست فود)، مصرف لوازم آرایشی چرب و استرس ممکن است رخ دهند .

در سال های اخیر صابون های طبیعی و گیاهی جایگاه ویژه ای را کسب کرده اند و همچنین دارای تنوع بالایی هستند و بنا به نوع پوست می توان صابون مناسب تهیه کرد.

صابونچی عرضه کننده انواع صابون ضد لک و ضد جوش می باشد که در تهیه آنها از هیچ گونه مواد مضری استفاده نشده است و شما می توانید محصولات طبیعی را که بر پایه روغن های طبیعی و گیاهی هستند از این فروشگاه خریداری کنید.

انواع پوست

انواع صابون های ضد لک و ضد جوش بنا بر پوست شما عملکرد متفاوتی دارد و ابتدا باید جنس پوست خود را بشناسید. پوست پنج نوع مختلف دارد که به طور مختصر به آن خواهیم پرداخت.

پوست چرب

افرادی که بعد از شستشو پوست، هنوز پوست براقی دارند داری پوست چربی هستند. افراد دارای پوست چرب از مصرف محصولات و شوینده های شیمیایی و حاوی الکل باید خودداری کنند تا چربی پوست تشدید نشود.

پوست خشک

در پوست خشک نیز غدد سباسه، سبوم تولید نمی کند و پوست، خشک و پوسته پوسته می شود. این خشکی پوست در اثر اختلالات هورمونی، دلایل ژنتیکی، آب و هوا، سبک زندگی و … ممکن است رخ دهد.

پوست مختلط

در پوست مختلط پیشانی، بینی‌ و چانه چرب هستند و بقیه نواحی خشک هستند. در این نوع پوست باید تعادل را برقرار کرد که کار آسانی نمی باشد. شما با استفاده از انواع صابون ضد لک و ضد جوش می توانید از بروز جوش بر روی پوستتان جلوگیری کنید‌.

پوست معمولی

پوست معمولی نه چرب است و نه خشک و دارای چربی متعادلی است و بهترین نوع پوست است. در پوست معمولی علائم پیری زودتر نمایان می شود و بهتر از محصولات طبیعی برای شستشو صورت استفاده کرد.

پوست حساس

همانطور که از اسم آن پیداست در مراقبت از پوست حساس باید بسیار دقت کرد. این پوست به بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی واکنش نشان می دهد و دچار مشکلاتی چون التهاب، خارش، جوش و … می شود.

انواع صابون ضد لک و ضد جوش

انواع صابون ضد لک و ضد جوش

پوست های چرب مستعد جوش و آکنه زیادی هستند چون چربی پوست بالایی دارند. در ادامه به طور مختصر به انواع صابون های ضد لک و ضد جوش خواهیم پرداخت‌.

صابون خرچنگ

صابون خرچنگ که مناسب پوست چرب است و به متعادل سازی چربی پوست کمک می کند یک صابون ضد لک و همچنین ضد جوش سرسیاه، جوش سرسفید و … است. این صابون در کنار این خواص، از پیری پوست جلوگیری می کند، لایه بردار است و پوست را شفاف می کند.

صابون درخت چای

صابون درخت چای به عنوان یک ضدعفونی کننده، ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس مفید می باشد. همچنین برای درمان آکنه و جوش مناسب است و برای افراد با پوست های خشک بسیار مفید است و از بروز بیماری پسوریازیس و اگزما جلوگیری می کند.

صابون خاویار

صابون خاویار برای کنترل چربی پوست مفید است و جزو انواع صابون ضد لک و ضد جوش می باشد که لک ها و جوش ها را از بین می برند‌.

صابون گوگرد

صابون گوگرد یک ضد میکروب، ضد انگل و ضد قارچ می باشد. این صابون با پاکسازی میکروب ها و عوامل مخرب می تواند از پوست محافظت کند و به بهبود جوش ها و آکنه کمک نماید.

نتیجه نهایی

در سال های اخیر، مصرف صابون های گیاهی بسیار بالا بوده است و تاثیرات مهمی بر روی پوست خواهد گذاشت. و با هر نوع پوستی می توان از یک صابون مناسب انتخاب و استفاده نمود. صابون های طبیعی و گیاهی فروشگاه صابونچی دستساز می باشند و زیر نظر متخصصان بدون هیچ مواد افزودنی مضر ساخته و روانه بازار می شوند.

شما می توانید این صابون ها را با قیمتی مناسب از این فروشگاه خریداری کنید. فروشگاه صابونچی دارای سیب سلامت و مجوز رسمی از وزارت بهداشت می باشد و با خیالی آسوده می توانید انواع صابون ضد لک و ضد جوش را برای پوستتان تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *