بیماری ها, درمان, درمان و رفع کلسترول بالا, درمان و رفع گرفتگی قلب, سلامت قلب

تصلب شرایین | چگونه از بهترین مکمل و گیاه برای تصلب شرایین استفاده کنیم؟

عرق طبیعی فوروس بانوان
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه بهترین مکمل برای تصلب شرایین را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”زالزالک” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%db%8c%d8%a7%d9%84%da%a9/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

آشنایی با بیماری

این‌ مشکل، وقتی به وجود می آيد که کلسترول، کلسیم و سایر مواد موجود در خون، که در مجموع، پلاک نامیده می شوند موجب انسداد عروق خونی شوند. این جریان خون به اندام های حیاتی به ویژه قلب صدمه می زند و رگها را مسدود می کند.

آترواسکلروز یا همان تصلب شرایین مشکلات زیادی در سلامتی انسانها به وجود می آورد، از جمله این مشکلات: سکته مغزی، حمله قلبی، بیماری کلیوی و زوال عقل است. البته علت به وجود آمدن این بیماری مشخص نیست، چون عوامل تاثیرگذار زیادی در ایجاد این‌ مشکل، دخیل است.

در خصوص کسانی که سیگار می کشند، یا الکل زیاد مصرف می کنند و یا ورزش نمی کنند، ابتلا به بیماری را بیشتر می نمایند. حتی این عارضه می تواند به ارث هم برسد.

مکمل و گیاهان دارویی برای تصلب شرایین

اکثراً مکمل های گیاهی که وجود دارد می توانند کمک کنند تا مشکل درمان شود. با تحت تأثیر قرار دادن کلسترول خون به وسیله مکمل های گیاهی میزان کلسترول به سطح مطلوبی می رسد.

بالا رفتن کلسترول خون در سطوح بالا، یک عامل خطرناک در ایجاد آترواسکلروز نیست، اما تاثیر مهمی بر آن می گذارد.

دو نوع کلسترول وجود دارد. یک نوع آن لیپوپروتئین با چگالی پایین (LDL) و کلسترول بد است و نوع دوم لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان کلسترول خوب شناخته شده است. برای درمان کلسترول و عوارض مربوط به آن پایین نگه داشتن LDL و افزایش HDL است.

کلسترول تام باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر (میلی گرم، دسی لیتر) و کلسترول LDL باید زیر ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، در حالی که کلسترول HDL باید بیش از ۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

  • عصاره کنگر فرنگی (ALE)

بدست آوردن یک‌ نوع مکمل گیاهی با عصاره برگ کنگر فرنگی یا ALE ، تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. در طی مطالعات انجام شده، ALE می تواند موجب افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد شود.

از عصاره کنگر فرنگی برای تهیه: کپسول، قرص و ماده الکلی استفاده می کنند. توصیه می شود از این عصاره بسته به نوع محصول مصرفی به میزان‌ مناسب استفاده شود. هیچ الگویی بر مصرف بی رویه و زیاد از کنگر فرنگی، دلالت نداشته است. از عصاره کنگر فرنگی می توان هم به صورت مکمل و هم بصورت مایع استفاده کرد.

  • سیر

تاثیر شگفت انگیز سیر در درمان همه امراض از سرطان سینه تا طاسی خارق العاده بوده است. با این وجود، مطالعات انجام شده بر تاثیرات روی سیر و اثر سلامتی آن بر قلب متفاوت است.

در بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده اند که سیر، کلسترول را کاهش نمی دهد، اما طی بررسی مشابهی که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، ثابت شده که مصرف سیر، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. در یک منبع آگاه هم در سال ۲۰۱۲ از عصاره سیر کهنه با ترکیب کوآنزیم Q10، یاد شده که از پیشرفت آترواسکلروز جلو گیری می کند.

به هر حال، سیر ماده ای آسیب زننده نیست و مصرف آن به صورت خام یا پخته و یا به شکل کپسول و قرص، توصیه شده است. ماده فوق العاده‌ای در سیر به نام آلیسین وجود دارد که جادویی است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید پودر سیر در عطاری انلاین[/info_box]

  • نیاسین

ماده ای بنام نیاسین به عنوان ویتامین B-3 شناخته می شود. در غذاهایی مانند: جگر، مرغ، ماهی تن و ماهی آزاد یافت می شود. از طرفی هم به صورت مکمل هم در دسترس مردم می باشد.

چگونه پزشکان از مکمل های نیاسین، برای کمک به کاهش کلسترول خون، تجویز می کنند؟ از آنجا که این ماده می تواند سطح کلسترول خوب را تا بیش از ۳۰ درصد افزایش دهد. مورد استفاده قرار می گیرد. نیاسین، تری گلیسیریدها را کاهش می دهد، نوع دیگری از چربی هم وجود دارد که خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

این مکمل ممکن است باعث برافروختگی شما و یا حساسیت پوستی و خارش در شما شوند و یا باعث حالت تهوع بشوند.

مقدار توصیه شده در هر روز، از منابع نیاسین برای مردان ۱۶ میلی گرم و برای اکثر زنان ۱۴ میلی گرم، برای زنان شیرده ۱۷ میلی گرم و برای زنان باردار ۱۸ میلی گرم است.

نکته

حتماً با مشورت پزشک خود، مقدار توصیه شده نیاسین را مصرف کنید.

  • پلی کوزانول

از گیاهانی مانند: نیشکر، عصاره پولیکوسانول بدست می آید. در مطالعه انجام شده توسط دانشمندان کوبایی، مقدار پلیسوسانول از نیشکر محلی بدست می آید، نشان دهنده این است که این عصاره دارای خاصیت کاهش دهندگی کلسترول خون است. بعد از این تحقیق، دیگر هیچ آزمایشی در خارج از کشور کوبا، این یافته تحقیقاتی را مورد تأیید قرار نداده است.

اما از طرفی با بررسی های بیشتر در سال ۲۰۱۷ به این حقیقت رسیدند که مطالعات تحقیقاتی کوبا خیلی دقیق تر از مطالعات دیگر بوده است. اما هنوز هم تحقیقاتی در دست انجام است تا مورد استفاده پلیسوسانول را پیدا کنند.

همچنین پلی کوزانول، ماده ای است که در کپسول و قرص وجود دارد.

  • زالزالک

کشور آلمان از عصاره برگ ها این گیاه و انواع توت ها، داروی بیماری های قلبی تهیه می کند و به فروش می رساند.

طی تحقیقاتی که انجام شده، زالزالک ممکن است حتی بعنوان یک راه درمانی ایمن و موثر برای کاهش بیماری های قلبی باشد. این میوه کوچک، دارای مواد شیمیایی q استاورستین، است که کلسترول را نیز کاهش می دهد.

از عصاره زالزالک درجه یک در کپسول استفاده و به فروش می رسانند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه زالزالک (کیالک) در عطاری انلاین[/info_box]

  • برنج مخمر قرمز

از تخمیر کردن برنج سفید با مخمر، برنج مخمر قرمز تهیه می شود که به عنوان یک محصول غذایی در طب سنتی چین کاربرد دارد.

در مطالعات و بررسی های سال ۱۹۹۹، می تواند سطح کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. تاثیر برنج مخمر قرمز در ماده موناکولین K پنهان شده است. ترکیب این ماده همانند لوواستاتین، که داروی تجویز شده استاتین است، برای کاهش کلسترول استفاده می شود.

بخاطر شباهت زیاد بین موناکولین K و لوواستاتین سازمان غذا و دارو، فروش مکمل های برنج مخمر قرمز را به شدت محدود کرده است.

اینها مکمل هایی هستند که حاوی مقدار کمی موناکولین K و ممنوع اند. در نتیجه، بیشتر برچسب ها به میزان برنج مخمر قرمز توجه دارند، و میزان موناکولین K درآنها مهم نیست.

از طرفی برنج مخمر قرمز با خواص بسیاری دیگر برای آسیب احتمالی به کلیه، کبد و ماهیچه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

نتیجه گیری

تا کنون به هیچ دلیل محکمی نرسیده اند که تنها با مصرف یک مکمل، آن هم به تنهایی، تصلب شرایین درمان شود. برای انجام هر برنامه ای جهت درمان بیماری تصلب شرایین، رژیم غذایی سالم، برنامه ورزشی و داروهای تجویزی پزشک مهم است که باید همراه مکمل ها مصرف شود.

توصیه می شود که حتماً قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید، زیرا برخی از آنها با داروهای مورد استفاده شما، ممکن است تداخل داشته باشند. یا اگر باردار یا شیرده هستید، با پزشک خود مشورت کنید.

همیشه بخاطر بسپارید که مکمل ها توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نمی شوند. در نتیجه، کیفیت آنها ممکن است به طور چشمگیری از یک مارک یا حتی بطری، با مارک دیگر فرق های زیادی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *