خونریزی, درمان

جلوگیری از خونریزی | شش راهکار خانگی برای جلوگیری از خونریزی

گیاهان دارویی پرطرفدار برای رفع انواع مشکلات و بیماری ها
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی جلوگیری از خونریزی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”چای سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%86%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه بومادران” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه دم اسب” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%a8/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

خونریزی هیچ ارتباطی به بزرگی یا عمق زخم ندارد حتی بریدگی های کوچک نیز می توانند خونریزی زیادی داشته باشند به ویژه اگر در موقعیت حساسی مانند دهان شما این اتفاق صورت پذیرد. پس از خونریزی در بیشتر موارد پلاکت های خون شما خود به خود منعقد می شوند و یک لخته را برای توقف جریان خون تشکیل می دهند.

اگر نیاز دارید تا سریعتر جلوی خونریزی را بگیرید بهتر از داروهای خانگی استفاده کنید تا خونریزی سریعتر متوقف شود. شما می توانید در ابتدا با اعمال فشار بر روی ناحیه بریده شده خونریزی را متوقف کنید و در ادامه با استفاده از برخی داروهای خانگی خونریزی را متوقف کنید. در ادامه ۶ راه خانگی برای متوقف کردن خونریزی برای شما بیان خواهیم کرد.

درمان خانگی برای جلوگیری از خونریزی

جلوگیری از خونریزی

فشار وارد کنید و بالا ببرید.

همانطور که در مقدمه این مقاله نیز گفته شد اولین قدم در صورت خونریزی این است که زخم را با یک پارچه یا گاز تمیز فشار محکم دهید. نوع پارچه اصلا مهم نیست مهم تمیز بودن پارچه می باشد و تا زمانی که خونریزی دارید پارچه را جدا و یا فشار را کم نکنید. اگر زودتر پارچه را بردارید امکان اینکه خون تازه لخته شده توسط پارچه کنده شود و ایجاد خونریزی جدید کند وجود دارد.

اگر پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه خونریزی متوقف نشد ۵ دقیقه دیگر فشار وارد کنید اگر باز هم متوقف نشد باید به پزشک مراجعه نمایید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه چای در عطاری انلاین[/info_box]

یخ

یکی از راه های درمان خانگی خونریزی مخصوصا خونریزی داخل دهان استفاده از یخ می باشد. یخ به کاهش تورم نیز کمک می کند و به عنوان یکی از درمان های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد. زمان خونریزی همیشه بیشتر از دمای بدن شما است. از طرف دیگر هر چه دمای بدن شما پایین تر باشد زمان لخته شدن خون کندتر می شود.

شما می توانید یک تکه یخ که با گاز پیچیده شده است را مستقیماً روی زخم بمالید. توجه داشته باشید اگر دمای بدن شما بالاتر یا پایین تر از حد معمول است از یخ برای متوقف کردن خونریزی استفاده نکنید.

چای

یکی دیگر از راه های درمان متداول برای جلوگیری از خونریزی پس از کار دندانپزشکی استفاده از کیسه چای مرطوب در منطقه آسیب دیده است. تصور می شود که تانن موجود در چای باعث لخته شدن خون می شود و دارای قابلیت قابض است. تانن ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که طعم تلخی به چای می دهند.

چای سبز ممکن است بهترین نوع چای برای جلوگیری از خونریزی بعد از کشیدن دندان باشد. افرادی که گاز استریل را با عصاره چای سبز روی حفره دندان خونریزی خود می مالیدند خونریزی و ترشح کمتری نسبت به افرادی که به تنهایی از گاز استریل استفاده می کردند تجربه می کنند.

توجه داشته باشید چای های گیاهی یا بدون کافئین مناسب نیستند. شما به تانن های چای سبز یا سیاه کافئین دار نیاز دارید. شما می توانید کیسه چای سبز یا سیاه را خیس کرده و در گاز بپیچید. روی گاز استریل چای محکم اما ملایم گاز بگیرید یا آن را مستقیماً در محل برش دهان خود به مدت ۳۰ دقیقه یا بیشتر نگه دارید. برای استفاده از چای برای جلوگیری از خونریزی یک برش خارجی، یک کیسه چای سبز یا سیاه خشک را روی آن فشار دهید. می توانید آن را با گاز استریل خشک و با استفاده از فشار مداوم نگاه دارید.

بومادران

یک گیاه بسیار مفید برای قطع خونریزی بومادران است. گونه های مختلف گیاه بومادران در سراسر جهان یافت می شود. آنها به خانواده آشیله معروف هستند که گفته می شود به نام آشیل قهرمان جنگ تروا در اساطیر یونان مشهور شده است. افسانه ها می گویند آشیل از بومادران برای جلوگیری از خونریزی زخم سربازانش در طول جنگ استفاده می کرد.

شما می توانید ابتدا پودر بومادران را با آسیاب کردن گیاه خشک بومادران تهیه کنید. سپس برای استفاده از پودر بومادران برای جلوگیری از خونریزی زخم را با پودر بومادران یا برگها و گلهای مرطوب و تازه بومادران بپوشانید و سپس فشار وارد دهید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه بومادران در عطاری انلاین[/info_box]

فندق جادوگر

یکی از خصلت های اصلی فندق جادوگر قابض بودن آن است. طبیعت قابض فندق جادوگر ممکن است به توقف خونریزی در لکه ها و بریدگی های کوچک کمک کند. قابض به سفت شدن پوست و کشیدن آن به یکدیگر، کاهش خون رسانی و ترویج لخته شدن کمک می کند. برخی دیگر از گیاهان قابض مانند: دم اسب، چنار و گل رز ممکن است خونریزی را متوقف کنند.

شما می توانید برای استفاده از فندق جادوگر برای کاهش خونریزی ابتدا مقدار کمی از آن را روی گاز استریل بمالیدیا فشرده کنید و روی زخم فشار دهید. فندق جادوگر خالص بدون هیچ گونه الکل یا مواد دیگر در اکثر داروخانه ها یافت می شود.

پودر ویتامین C و قرص های روی

ترکیب پودر ویتامین C و قرص های روی ممکن است خونریزی طولانی مدت را متوقف کرده و باعث لخته شدن خون پس از کشیدن دندان شود. پاشیدن پودر ویتامین C روی گاز استریل و استفاده از آن روی حفره خونریزی کننده باعث کند شدن خونریزی می شود.

پاشیدن مستقیم پودر روی لثه های خونریزی شده در نهایت خونریزی بافت لثه موضعی را متوقف می کند. هنگامی که خونریزی متوقف شد می توانید یک قرص روی را در دهان خود حل کند. این منجر به تشکیل لخته خون در امتداد سطح داخلی لثه در عرض ۳ دقیقه می شود.

برای استفاده حتماً از پودر ویتامین C خالص که با قندها و طعم دهنده ها مخلوط نشده استفاده کنید. شما می توانید پودر را مستقیماً روی لثه های خونریزی شده بپاشید سپس یک قرص روی را بمکید. قرص های روی را می توان در اکثر داروخانه ها یافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *