ادویه جات, پیشگیری و درمان سرماخوردگی, تغذیه, خواص گیاهان دارویی, درمان, روغن طبیعی, سلامت, گیاهان دارویی, محصولات طبیعی

خواص درمانی سیر | ۱۱ فایده ثابت شده سیر برای سلامتی

بذر شنبلیله
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی و طبیعی سیر را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%b1-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عرق سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پودر سیر” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بقراط پزشک یونانی که به عنوان پدر طب غربی نامیده می شود در یک جمله برای سلامتی می گوید بگذار غذا داروی تو باشد و دارو غذای تو باشد. بقراط سیر را برای درمان انواع بیماری ها تجویز می کرد و علم مدرن اخیراً بسیاری از این اثرات مفید برای سلامتی را تأیید کرده است.

در این مقاله ما ۱۱ مزیت سلامتی سیر که توسط تحقیقات انسانی تائید شده است را برای شما بیان خواهیم کرد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

خواص درمانی سیر

خواص درمانی سیر

حاوی ترکیباتی ترکیبات

سیر در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند و به دلیل بوی تند و طعم لذیذی که دارد یک ماده محبوب در آشپزی است ولی از زمان های قدیم استفاده اصلی از سیر برای سلامتی و خواص دارویی آن بوده است. بیشتر فواید سیر برای سلامتی ناشی از ترکیبات گوگردی است که هنگام: خرد کردن، له کردن یا جویدن یک حبه سیر ایجاد می شود.

معروف ترین ترکیب موجود در سیر آلیسین می باشد. آلیسین یک ترکیب ناپایدار است که فقط برای مدت کوتاهی در سیر تازه پس از بریدن یا له شدن آن وجود دارد. ترکیبات دیگری مانند: دی آلیل دی سولفید و اس آلیل سیستئین در مزایای سلامتی سیر نقش بسزایی دارند. ترکیبات گوگرد موجود در سیر از دستگاه گوارش وارد بدن می شود و در سراسر بدن حرکت می کند و در آنجا اثرات بیولوژیکی قوی خود را اعمال می کند.

دارای کالری کم

یک حبه یا ۳ گرم سیر خام حاوی: ۲ درصد منگنز، ۲ درصد ویتامین B6، یک درصد ویتامینC ، یک درصد سلنیوم، ۶ درصد فیبر، مقادیر مناسبی از کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر، آهن و ویتامین B1 و حاوی ۴٫۵ کالری، ۰٫۲ گرم پروتئین و ۱ گرم کربوهیدرات است. سیر همچنین حاوی مقادیر کمی از مواد مغذی مختلف است و در واقع حاوی اندکی از تقریباً همه چیزهایی است که شما نیاز دارید.

بهبود سرماخوردگی از خواص درمانی سیر

یکی دیگر از خواص سیر می تواند کمک به سیستم ایمنی بدن باشد. مکمل های سیر برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی شناخته شده اند. مصرف روزانه مکمل سیر در مقایسه با داروها، سرماخوردگی‌ را کاهش می‌دهد. اگر زیاد دچار سرما خوردگی می شوید حتما سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته تحقیقات و مطالعات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه سیر در عطاری انلاین[/info_box]

کاهش فشار خون

همانطور که می دانید بیماری های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته مغزی بزرگترین قاتل در جهان هستند و فشار خون بالا یا پرفشاری خون یکی از مهم ترین محرک های این بیماری ها به حساب می آیند. مکمل های سیر تاثیر قابل توجهی بر کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا دارند.

عصاره سیر کهنه شده به اندازه داروی آتنولول در کاهش فشار خون مؤثر است و دوز مکمل باید نسبتاً بالا باشد تا اثرات مطلوب را داشته باشد. اگر می خواهید نتیجه مطلوب بدست آورید بهتر است روزانه ۴ حبه سیر را میل نمایید.

بهبود سطح کلسترول

یکی دیگر از فوائد سیر بهبود سطح کلسترول و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می باشد و سیر می تواند کلسترول تام و کلسترول بد را کاهش دهد. سطوح بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عوامل خطر شناخته شده برای بیماری قلبی است اما به نظر می رسد سیر هیچ اثر قابل توجهی بر سطح تری گلیسیرید ندارد.

پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل از خواص درمانی سیر

سیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های محافظتی بدن در برابر آسیب اکسیداتیو حمایت می کند و آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد است که به روند پیری کمک می نماید. دوزهای بالای مکمل های سیر باعث افزایش آنزیم های آنتی اکسیدانی در انسان می شود و همچنین استرس اکسیداتیو را در افراد مبتلا به فشار خون بالا به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و همچنین خواص آنتی اکسیدانی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مغزی رایج مانند: بیماری آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهد.

داشتن عمر طولانی

افرادی کمی هستند که دوست نداشته باشند عمر طولانی داشته باشند پس باید بدانید سیر بر طول عمر انسان تاثیر گذار می باشد. با توجه به اثرات مفید سیر بر روی عوامل خطر مهم مانند: فشار خون، منطقی است که سیر می تواند به شما کمک کند طولانی تر زندگی کنید. این واقعیت که می تواند با بیماری های عفونی مبارزه کند نیز عامل مهمی است زیرا اینها علل شایع مرگ و میر هستند به ویژه در افراد مسن یا افراد که دارای سیستم ایمنی ناکارآمد هستند. البته باید توجه داشته باشید تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید عرق سیر در عطاری انلاین[/info_box]

بهبود عملکرد ورزشی

شما می توانید مانند سالیان قدیم از سیر برای رفع خستگی و افزایش ظرفیت کاری در هنگام کار کردن استفاده کنید. سیر به عملکرد ورزشی کمک می کند اما مطالعات انسانی بسیار کمی در این مورد انجام شده است. افراد مبتلا به بیماری قلبی که به مدت ۶ هفته روغن سیر مصرف کردند ۱۲ درصد کاهش در اوج ضربان قلب و ظرفیت ورزش بهتر داشتند. در ضمن طبق مطالعات انجام شده خستگی ناشی از ورزش ممکن است با سیر کاهش یابد.

سیر به سم زدایی فلزات سنگین در بدن کمک می کند.

یکی دیگر از فواید سیر سم زدایی فلزات سنگین از بدن می باشد و ترکیبات گوگرد موجود در سیر از آسیب اندام ناشی از سمیت فلزات سنگین محافظت می کند. سیر سطوح سرب در خون را تا ۱۹ درصد کاهش می دهد و همچنین بسیاری از علائم بالینی سمیت از جمله سردرد و فشار خون را بهبود می بخشد.

سلامت استخوان ها از خواص درمانی سیر

در مورد تاثیر سیر بر روی سلامت استخوان ها تا کنون هیچ مطالعه انسانی انجام نگرفته است. یک مطالعه در زنان یائسه نشان داد که دوز روزانه عصاره سیر خشک معادل ۲ گرم سیر خام به طور قابل توجهی نشانگر کمبود استروژن را کاهش می دهد. این نشان می دهد که این مکمل ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت استخوان در زنان داشته باشد و غذاهایی مانند سیر و پیاز نیز ممکن است اثرات مفیدی بر آرتروز داشته باشند.

طعم بی نظیر سیر

شما می توانید به آسانی سیر را به بیشتر غذاها اضافه کنید و از آن به عنوان طعم دهنده در سوپ ها و سس ها استفاده کنید. طعم قوی سیر همچنین می تواند به دستور العمل های و غذاهای بی مزه کمک کند. به خاطر داشته باشید که سیر عوارضی مانند: بوی بد دهان دارد و برخی افراد نیز به آن حساسیت دارند. اگر اختلال خونریزی دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید قبل از افزایش مصرف سیر با پزشک خود صحبت کنید.

کلام آخر

سیر از زمان های قدیم و در تمام طب های سنتی به عنوان یک درمانگر عمل کرده است و اکنون علم جدید پزشکی تمام این موارد را تائید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *