خواص گیاهان دارویی, درمان, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

خواص روغن گل گاوزبان | در مورد روغن گل گاوزبان چه می دانید؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی روغن گل گاوزبان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن گل گاوزبان اصل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%84-%da%af%d8%a7%d9%88%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

روغن گل گاوزبان چیست؟

روغن گل گاوزبان عصاره ای است که از دانه های گیاه Borago officinalis تهیه می شود. روغن گل گاوزبان به دلیل محتوای بالای اسید گاما لینولئیک (GLA) آن ارزشمند است. تصور می شود که این اسید چرب می تواند به کاهش التهاب مرتبط با بسیاری از بیماری ها کمک کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید بالقوه روغن، و همچنین معایب و محدودیت ها، ادامه مطلب را بخوانید. توجه داشته باشید، قبل از استفاده از آن برای درمان هر بیماری، این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید.

این گیاه بزرگ که به خاطر گل های آبی ستاره ای شکلش قابل توجه است، بومی شمال آفریقا و اروپا است و از آن زمان به آمریکای شمالی منتقل شده است. قسمت های گیاهی این گیاه با نام مستعار “ستارگل” خوراکی است.

خواص روغن گل گاوزبان

خواص روغن گل گاوزبان

روغن گل گاوزبان در تحقیقات بالینی برای موارد زیادی از جمله: التهاب، آکنه، درد سینه، بیماری قلب و عروقی، اگزم، یائسگی، آکنه روزاسه، آرتریت، استفاده می شود. از این روغن برای بیمار های چون: دیابت، صرع، سندرم پیش از قاعدگی، اسکلرودرمی، سندرم شوگرن و همچنین خستگی آدرنال و تولید شیر نیز می توان بهره برد.

اسید لینولنیک

همانطور که گفته شد، روغن گل گاوزبان دارای محتوای GLA یا اسید لینولنیک بالایی است. GLA نوعی اسید چرب است که بدن شما آن را به پروستاگلاندین E1 (PGE1) تبدیل می کند و همچنین در سایر دانه ها و مغزها و همچنین روغن های گیاهی یافت می شود.

این ماده مانند یک هورمون در بدن شما عمل می کند و به کاهش التهاب مرتبط با بیماری های پوستی و مشکلات قلبی عروقی کمک می کند. روغن گل گاوزبان توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا گفته می شود که بالاترین محتوای GLA را در مقایسه با سایر روغن های دانه دارد.

اگرچه تحقیقات بیشتری باید انجام شود، مطالعاتی در مورد روغن گل گاوزبان به دلیل محتوای GLA آن وجود دارد که برخی از شواهد حکایتی را تأیید کرده است.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن گل گاوزبان اصل در دکتر اویل[/info_box]

ضد التهاب

یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ که روی روغن گل گاوزبان، روغن ماهی و ترکیب هر دو با هم انجام شد و این دو را بام هم مقایسه کرد، نشان داد که مصرف ۱.۸ گرم روغن گل گاوزبان و یا ۲.۱ گرم روغن ماهی در روز به کاهش علائم آرتریت روماتوئید (RA) کمک می کند.

سد پوستی از خواص روغن گل گاوزبان

تحقیقات در مورد اثرات روغن گل گاوزبان بر اگزما متفاوت است.

مروری بر مطالعاتی که از روغن گل گاوزبان به صورت موضعی و سایر روغن های گیاهی حاوی GLA استفاده می شود، نشان داد که روغن گل گاوزبان دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند برای افراد مبتلا به درماتیت آتوپیک مفید باشد.

از دیگر خواص روغن گل گاوزبان می توان به درمان: مشکلات غده فوق کلیوی، آرتروز، التهاب لثه، شرایط قلبی، یائسگی و علائم قبل از قاعدگی اشاره کرد.

عوارض جانبی روغن گل گاوزبان

مکمل های خوراکی روغن گل گاوزبان همچنان می توانند عوارض جانبی جزئی به همراه داشته باشند. این عوارض شامل: نفخ، آروغ زدن، سردرد، سوء هاضمه، گاز، حالت تهوع، استفراغ و علائم واکنش آلرژیک است.

روغن گل گاوزبان سمی نیست. با این حال، شما باید اگر مشکوک به علائم واکنش آلرژیک مانند: کندو ها، راش، ورم، مشکلات تنفسی، خستگی ناگهانی و سرگیجه هستید از گل گاوزبان استفاده نکنید.

عوارض جانبی کمتر شایع

اگر بیماری کبدی دارید یا از داروهایی استفاده می کنید که روی کبد شما تأثیر می گذارد، یا اگر از داروهایی استفاده می کنید که توانایی لخته شدن خون شما را تغییر می دهند، قبل از مصرف با پزشک خود صحبت کنید. به خصوص قبل از هر عمل جراحی حتما با پزشک خود در مورد مصرف گل گاوزبان مشورت کنید.

نحوه استفاده از خواص روغن گل گاوزبان برای پوست و مو

روغن موضعی گل گاوزبان باید قبل از استفاده روی پوست با روغن حامل رقیق شود. قبل از استفاده، می توانید تا ۱۲ قطره در هر اونس روغن بادام، جوجوبا یا زیتون مخلوط کنید. روغن را ۲ بار در روز به صورت لایه نازک روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

گزینه دیگر این است که زیر پیراهن را با روغن بپوشانید و آن را نزدیک به پوست خود بپوشید. این می تواند برای مناطق پشت مفید باشد. بر اساس تحقیقات بالینی، ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد تا روغن اثر کامل خود را بگذارد، بنابراین صبور باشید و محصول را به طور مداوم برای نتایج دلخواه استفاده کنید.

همچنین ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن گل گاوزبان رقیق شده روی بخش بزرگی از پوست خود، به خصوص جوش های اگزما، یک آزمایش انجام دهید. اگر در عرض ۴۸ ساعت هیچ نشانه ای از تحریک یا واکنش آلرژیک را در قسمت کوچکی از پوست خود مشاهده نکردید، روغن گل گاوزبان رقیق شده احتمالاً برای استفاده گسترده تر بی خطر است.

کلام آخر

روغن گل گاوزبان در کاهش التهاب در سراسر بدن بسیار نویدبخش است. التهاب یکی از علل زمینه ای بسیاری از بیماری ها از جمله اگزما و بیماری های قلبی عروقی است.

با این حال، چنین تأثیراتی کاملاً قطعی نیستند. در مورد روغن گل گاوزبان احتیاط کنید و قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *