درمان, سلامت, گیاهان دارویی

خواص ریشه گلپر | چگونه می توان از ریشه گلپر برای سلامتی استفاده نمود؟

لاغری بعد از عید
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی ریشه گلپر را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گلپر سابیده شده” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%d9%84%d9%be%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%a8%db%8c%d8%af%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”گیاه جینسینگ” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%b3%d9%86%da%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

گلپر از گیاهان دارویی محسوب می شود که در طب سنتی کشورهای آسیایی بسیار متداول می باشد و ریشه آن برای درمان فواید بسیاری به همراه دارد.

خواص ریشه گلپر

خواص ریشه گلپر

ضد سرطان

این ریشه می تواند نوعی سرطان که به مغز آسیب می رساند و به آن سلول گلیوبلاستوما گفته می شود را از بین ببرد. البته نمی توان گفت که سلول سرطانی را به کلی از بین می برد اما به کنترل و کاهش آن کمک بسزایی می کند.
برای درمان پای بیماران دیابتی هم از این ریشه استفاده می شود چرا که آسیب های عروقی، سطح قند خون بالا و زخم ها دیر بهبود می یابند.

گر گرفتگی یائسگی

یکی دیگر از درمان های ریشه گلپر یا جینسنگ علایم یائسگی را مدیریت می کند و برای هورمون های زنانگی مناسب است. برای گرگرفتگی و تعریق شبانه که از علایم یائسگی می باشد سطح سروتونین در بدن را کاهش می دهد و به حفظ و افزایش سطح سروتونین می تواند کمک شایانی نماید و شدت دفعات گرگرفتگی را کم کند.

تسکین دهنده آرتریت و باعث تقویت و ترمیم غضروف می شود.

ضد میکروبی از خواص ریشه گلپر

ریشه گلپر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها را از بین می برد. عصاره این ریشه ویروس هرپس سیمپلکس یا سرماخوردگی و کوکساکی که باعث بیماری گوارشی می شود را بهبود می بخشد.

ضد اضطراب

برای کاهش اضطراب از ریشه گلپر نروژی می توان استفاده نمود. طبق آزمایش از عصاره این ریشه برای آرامش و کاهش اضطراب استفاده می توان کرد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]درمان سرفه خشک | ۱۳ درمان خانگی برای سرفه خشک[/info_box]

عوارض مصرف ریشه گلپر

دوز بالای آن مشکلات قلبی ایجاد و فشار خون را افزایش می دهد، اگر با رقیق کننده خون مانند وارفارین هم زمان استفاده شود یا با داروهای ضد تشنج تداخل پیدا می کند باعث خونریزی خطرناک می شود. اگر داروی گریپ فروت مصرف می کنید قبل مصرف ریشه گلپر با پزشک مشورت نمایید.

زنان باردار و شیرده از مصرف ریشه گلپر خودداری نمایند. از خود درمانی ریشه گلپر اجتناب کنید چون امکان دارد مراقبت های حرفه ای به تاخیر بی افتد.

در پایان

ریشه گلپر یک دارویی گیاهی می باشد و در اروپا و شرق آسیا بسیار از آن استفاده می شود. اگر ریشه گلپر مصرف می کنید مطمین شوید که از کدام نوع می باشد. چون به دو نوع: جنیسیگ چینی و کرفس نروژی موجود است. هر کدام از گونه های ریشه گلپر خاصیت خاص خود را دارند و حتما گونه ای از گلپر را خریداری کنید که به آن نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *