خواص گیاهان دارویی, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

خواص گل گاوزبان | در مورد خواص درمانی گل گاوزبان چه می دانید؟

بذر گل تاج خروس
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص درمانی گل گاوزبان را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه گل گاوزبان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%af%d9%84-%da%af%d8%a7%d9%88-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن گل گاو زبان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%af%d9%84-%da%af%d8%a7%d9%88%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن آووکادو” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%a2%d9%88%d9%88%da%a9%d8%a7%d8%af%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%ad%d8%ac%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%a7/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

گل گاوزبان چیست؟

گل گاوزبان گیاهی است که از دیرباز به دلیل خواص سلامتی اش مورد توجه بوده است. گل گاوزبان به ویژه غنی از اسید گاما لینولئیک (GLA) است که یک اسید چرب امگا ۶ است که نشان داده شده که التهاب را کاهش می دهد.

گل گاوزبان همچنین ممکن است به درمان چندین بیماری از جمله: آسم، آرتریت روماتوئید و درماتیت آتوپیک کمک کند.

با این حال، برخی از عوارض جانبی جدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و گروه های خاصی از مردم باید به طور کامل از این ماده اجتناب کنند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه گل گاوزبان مرغوب در عطاری انلاین[/info_box]

ما در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به خواص، کاربردها و عوارض جانبی احتمالی گل گاوزبان می اندازیم، پس با ما همراه باشید.

گل گاوزبان همچنین به عنوان گل ستاره ای شناخته می شود، گیاهی است که به دلیل گل های بنفش پر جنب و جوش و خواص دارویی آن قابل توجه است.

در طب سنتی از گل گاوزبان برای گشاد کردن رگ‌های خونی، آرام‌بخشی و درمان تشنج استفاده می‌شود. هم برگ و هم گل این گیاه خوراکی است و معمولاً به عنوان: چاشنی، سبزی خشک یا سبزی در انواع نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود.

برگها را نیز گاهی آسیاب می کنند و در آب داغ غوطه ور می کنند تا چای گیاهی تهیه کنند. در همین حال، از دانه ها برای تهیه روغن گل گاوزبان استفاده می شود که معمولاً به صورت موضعی روی مو و پوست مالیده می شود و خواص فوق العاده ایی از خود ساطع می کند.

خواص درمانی گل گاوزبان

خواص درمانی گل گاوزبان

التهاب را کاهش دهد.

برخی تحقیقات نشان داده اند که گل گاوزبان ممکن است دارای خواص ضد التهابی قوی باشد. بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی و حیوانی، روغن دانه گل گاوزبان در برابر آسیب سلولی اکسیداتیو که می‌تواند به درمان التهاب کمک کند، مبارزه می‌کند.

به درمان آسم کمک می کند.

چندین مطالعه نشان داده اند که عصاره گل گاوزبان می تواند با کاهش التهاب و تورم در مجاری هوایی به تسکین علائم آسم کمک کند.

در یک مطالعه، مصرف روزانه کپسول های حاوی روغن گل گاوزبان و روغن دانه اکیوم به مدت ۳ هفته سطح التهاب را در افراد مبتلا به آسم خفیف را کاهش داد.

مطالعه ۱۲ هفته ای دیگر روی ۴۳ کودک نشان داد که مصرف مکمل حاوی روغن گل گاوزبان همراه با ترکیبی از مواد دیگر مانند: روغن ماهی، ویتامین ها و مواد معدنی، التهاب و علائم آسم را کاهش می دهد. اما هنوز در مورد میزان اثر گذاری گل گاوزبان نتیجه‌ای بدست نیامده است.

سلامت پوست از خواص گل گاوزبان

روغن گل گاوزبان حاوی مقادیر زیادی اسید گاما لینولنیک (GLA) است، یک اسید چرب که برای ساختار و عملکرد پوست ضروری می باشد.

روغن گل گاوزبان همچنین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود زخم و ترمیم طبیعی پوست کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که گل گاوزبان ممکن است برای چندین بیماری شایع پوستی، از جمله: درماتیت آتوپیک که نوعی اگزما است مفید باشد.

مطالعات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود روغن گل گاوزبان چگونه می تواند بر سلامت پوست در صورت مصرف خوراکی یا موضعی تأثیر بگذارد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن گل گاوزبان مرغوب در دکتر اویل[/info_box]

عوارض جانبی گل گاوزبان

مانند سایر اسانس‌ها، روغن گل گاوزبان را نباید بلعید، بلکه به صورت موضعی مصرف کرد. قبل از استفاده، حتما روغن گل گاوزبان را با روغن حامل مانند: روغن نارگیل یا آووکادو رقیق کنید تا از تحریک پوست جلوگیری شود.

همچنین باید با استفاده از مقدار کمی روی پوست و بررسی هرگونه واکنش نامطلوب، یک تست انجام دهید.

همچنین می‌توانید مکمل‌های سافت ژل را در بسیاری از فروشگاه‌های بهداشتی و داروخانه‌ها پیدا کنید، معمولاً در دوزهای ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در دسترس است.

مکمل های گل گاوزبان ممکن است با عوارض جانبی خفیفی از جمله مشکلات گوارشی مانند: گاز، نفخ و سوء هاضمه همراه باشد.

در موارد نادر، نشان داده شده است که مصرف دوزهای بالای روغن گل گاوزبان عوارض جانبی جدی‌تری از جمله تشنج ایجاد می‌کند. این مکمل‌ها همچنین ممکن است با برخی داروها از جمله رقیق‌کننده‌های خون تداخل داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که گیاه گل گاوزبان همچنین حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین (PAs) است که ترکیباتی هستند که می توانند برای کبد سمی باشند و ممکن است به رشد سرطان کمک کنند.

با این حال، این ترکیبات بیشتر در طول پردازش حذف می شوند و مکمل های گل گاوزبان بدون PA به طور گسترده در دسترس هستند.

مصرف بیش از اندازه گل گاوزبان

به یاد داشته باشید که مکمل ها توسط FDA تنظیم نمی شوند. به همین دلیل، بهتر است محصولاتی را خریداری کنید که از نظر کیفیت توسط شخص ثالث آزمایش شده باشند.

علاوه بر این، گل گاوزبان نباید توسط افراد مبتلا به مشکلات کبدی یا زنان باردار یا شیرده استفاده شود.

در نهایت، اگر دارویی مصرف می‌کنید یا بیماری‌های زمینه‌ای دارید، حتماً قبل از مصرف مکمل با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.

روغن گل گاوزبان باید رقیق شده و به صورت موضعی استفاده شود. مکمل های گل گاوزبان ممکن است عوارض جانبی خفیفی از جمله مشکلات گوارشی ایجاد کنند. کسانی که مشکلات کبدی دارند و زنان باردار یا شیرده باید از گل گاوزبان اجتناب کنند.

کلام آخر

گل گاوزبان یک گیاه دارویی است که با تعدادی از فواید سلامتی قوی همراه بوده است. مشخص شده است که گل گاوزبان التهاب را کاهش می دهد، سلامت پوست را بهبود می بخشد و علائم آسم را کاهش می دهد.

با این حال، مهم است که مکمل‌ها را فقط طبق دستور العمل استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد PA هستند و قبل از مصرف با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید، به‌ ویژه اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید یا شرایط بهداشتی زمینه‌ای دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *