تغذیه, خواص گیاهان دارویی, گیاهان دارویی

داروهای گیاهی | آیا داروهای گیاهی همیشه مناسب می باشند؟

ادویه شاورما گوشت
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان با داروهای گیاهی را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گاهان دارویی” link=”https://attarchian.com/product-category/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

داروهای گیاهی داروهایی هستند که دارای مواد موثر ای می باشند که از قسمت های مختلف گیاه مانند: برگ، ریشه، ساقه، بذر و گل ساخته شده اند. اما باید توجه داشته باشید که طبیعی بودن لزوماً به این معنی نیست که آنها برای شما بی خطر هستند. درست مانند داروهای معمولی داروهای گیاهی نیز بر روی بدن تأثیر می گذارند و در صورت عدم استفاده صحیح می توانند مضر باشند پس باید با دقت و احترام مشابه داروهای معمولی استفاده شوند. سعی کنید قبل از مصرف هر گونه داروی گیاهی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای گیاهی

مشکلات احتمالی داروهای گیاهی

اگر داروی گیاهی مصرف می کنید یا قصد مصرف آن را دارید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در صورت مصرف داروهای دیگر ممکن است مشکلات و اختلال دارویی برای فرد ایجاد کنند. همچنین می توانند منجر به کاهش یا افزایش اثرات دارو از جمله عوارض جانبی بالقوه شوند.
  • ممکن است پس از مصرف یک داروی گیاهی واکنش بد یا عوارض جانبی را تجربه کنید.
  • همه داروهای گیاهی تحت نظارت و دارای مجوز نیستند. درمان‌ هایی که به‌ ویژه برای افراد تهیه شده‌اند نیازی به مجوز ندارند و آنهایی که در خارج از کشور تولید می‌شوند ممکن است مشمول مقررات نباشند.
  • شواهد دال بر اثربخشی داروهای گیاهی به طور کلی بسیار محدود است. اگرچه برخی از مردم آنها را مفید می دانند اما در بسیاری از موارد استفاده از آنها بر اساس استفاده سنتی است و پایه تحقیقات علمی ندارند.

چه کسانی باید از مصرف دارو گیاهی اجتناب کنند؟

مصرف یک داروی گیاهی ممکن است برای مواردی مانند: افرادی که داروهای دیگر مصرف می کنند، افراد مبتلا به بیماری های جدی مانند بیماری های کبدی یا  کلیوی، افرادی که قرار است جراحی کنند، زنان باردار یا شیرده، سالمندان، کودکان مناسب نباشد. اگر در یکی از این گروه ها قرار می گیرید قبل از استفاده از یک داروی گیاهی با پزشک خود صحبت کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]داروهای گیاهی خانگی | داروهای گیاهی خانگی چه فوایدی برای بدن دارن[/info_box]

داروهای گیاهی و جراحی

مهم است که در صورت مصرف داروهای گیاهی قبل از انجام عمل جراحی به پزشک خود اطلاع دهید. به دلیل این که برخی از داروهای گیاهی ممکن است با بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده قبل، حین یا بعد از عمل تداخل داشته باشند و برخی از داروهای گیاهی ممکن است با لخته شدن خون و فشار خون تداخل داشته باشند که ممکن است خطر خونریزی در حین یا بعد از جراحی را افزایش دهد.

بنابراین ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف داروهای گیاهی را در هفته های منتهی به عمل خود متوقف کنید.

هنگام خرید داروی گیاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر می خواهید یک داروی گیاهی را امتحان کنید حتما به لیبل روی بسته بندی محصول توجه کنید و اطلاعاتی در مورد نحوه و زمان استفاده از آن ارائه می دهد را بخوانید.

اما باید توجه داشته باشید که:

سرفه، سرماخوردگی یا دردهای عمومی برای شرایطی طراحی شده‌اند که می‌توانند خود درمانی شوند و نیازی به نظارت پزشکی نداشته باشند.

در بعضی مواقع استفاده از محصولات گیاهی برای شرایط جدی‌تر می‌تواند مضر باشد به خصوص اگر درخواست مشاوره پزشکی را به تأخیر بیندازید و ادعاهای مطرح شده برای محصولات بر اساس استفاده سنتی است و بر اساس شواهدی از اثربخشی محصول نمی باشد.

خطرات خرید دارو گیاهی به صورت آنلاین یا از طریق پست

خطرات دستیابی به داروهای تقلبی، غیر استاندارد، بدون مجوز یا آلوده با خرید دارو به صورت آنلاین یا از طریق پست افزایش می یابد. داروهای گیاهی بدون مجوز تولید شده در خارج از کشور ممکن است مشمول مقررات نباشند و آنها ممکن است کپی داروهای دارای مجوز باشند اما در کارخانه های بدون مجوز و بدون کنترل کیفیت ساخته شده اند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]ضد التهاب | ادویه های ضد التهاب مانند زردچوبه[/info_box]

برخی از وب سایت ها ممکن است قانونی به نظر برسند اما توسط پزشکان یا داروسازان جعلی مدیریت شوند و محصولات گیاهی که به صورت آنلاین فروخته می شوند ممکن است حاوی مواد ممنوعه و سمی باشند.

از محصولات گیاهی لاغری و محصولات سلامت جنسی بهتر است خودداری شود. زیرا مشخص شده است که حاوی مواد خطرناکی از جمله مواد دارویی هستند که روی برچسب ذکر نشده است.

مهم است که تا آنجا که ممکن است جزئیات را به ویژه هر نام تجاری یا جزئیات سازنده مربوط به داروی گیاهی را مورد بررسی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *