خواص گیاهان دارویی, دانه ها, روغن طبیعی, گیاهان دارویی

دانه های طبیعی پرفایده | چه دانه هایی برای خوردن مناسب هستند؟

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه خواص دانه های طبیعی پرفایده را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”بذر آفتابگردان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%a8%d8%b0%d8%b1-%d8%a2%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a8%da%af%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”تخم کتان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%aa%d8%ae%d9%85-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”کنجد سفید” link=”https://attarchian.com/product/%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”کنجد سیاه” link=”https://attarchian.com/product/%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن شاهدانه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d9%87%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%87-250-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”کنجد قهوه ای” link=”https://attarchian.com/product/%da%a9%d9%86%d8%ac%d8%af-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%a7%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن کدو تنبل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%da%a9%d8%af%d9%88-30-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

مواد اولیه ای که در یک دانه موجود است یک گیاه را به وجود می آورد به همین دلیل مغذی و سالم می باشد.
بیشتر دانه ها دارای: آنتی اکسیدان، فیبر، انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. دانه ها به عنوان یک رژیم غذایی مصرف و به کاهش: قند خون، کلسترول و فشار خون کمک شایانی می کنند.

دانه های طبیعی پرفایده

دانه های طبیعی پرفایده

دانه کتان

دانه های کتان سرشار از: فیبر، چربی های امگا ۳ و اسید آلفا لینولنیک می باشد. دانه های آسیاب شده کتان سطح امگا ۳ را افزایش می دهد. دانه کتان موادی حاوی لیگنان دارد که مانند آنتی اکسیدان عمل می کند و این مواد به کاهش کلسترول و دیگر عواملی که ناراحتی قلبی را ایجاد می کند کمک می کند.

برای کاهش فشار خون بسیار مناسب است، برای زنانی که سرطان سینه دارند باعث کاهش رشد تومور می شود و حتی باعث جلوگیری از سرطان می شود. این دانه برای کاهش یافتن دیابت و قند خون نقش موثری دارد.

دانه چیا

نوعی گیاه شبیه کتان می باشد که مانند آن: فیبر، امگا ۳ و سایر مواد را در بر دارد. دانه چیا نیز موادی مانند پلی فنل آنتی اکسیدان دارد.  دارای ALA است و خون را زیاد می کند و برای کاهش التهاب مفید است. همچنین EPA خون را نیز افزایش می دهد. این دانه برای کاهش قند خون بسیار مناسب است. هم آسیاب شده و هم سالم دانه چیا اگر بعد غذا بلافاصله مصرف شود قند خون و اشتها را کاهش می دهد.

البته برای جلوگیری از بیماری قلبی نیز می توان از دانه چیا استفاده نمود.

دانه کنف جزو دانه های طبیعی پرفایده

دانه کنف منبع زیاد پروتئین در خود دارد و مواد مغذی فراوانی را هم دارا است. موادی مانند آمینو اسیدهای ضروری را که بدن قادر به ساخت آن نیست در این دانه موجود است. دانه های شاهدانه مواد فراوانی از جمله: گاما- لینولنیک اسید که ضد التهاب است در خود دارد. به همین دلیل بیشتر مردم از روغن کنف بهره می گیرند.
به دلیل امگا ۳ که این دانه دارد برای سلامت قلب بسیار مفید است و چون خاصیت ضد التهابی دارد اگزما را درمان می کند.

کسانی که به اگزما دچارند اگر ۲۰ هفته از مکمل های روغن کنف را استفاده نمایند خشکی و خارش پوست را کمتر حس می کنند و داروی پوستی کمتری هم استفاده می کنند.

دانه کنجد

این دانه در آسیا و کشور های غربی به عنوان خمیری به نام تاهین استفاده می شود. این دانه دارای مواد مغذی فراوانی است. دانه کنجد به مقدار زیادی لیگان در خود دارد و بهترین منبع غذایی محسوب می شود. این دانه باکتری های روده را به انترولاکتون تبدیل می کند که مانند نوعی هورمون جنسی استروژن عمل می کند. بیماری قلبی و سرطان سینه نیز به وسیله مواد لیگنان درمان می شود.

اگر روزانه ۵۰ گرم دانه کنجد را در ۵ هفته، زنان یائسه مصرف نمایند کلسترول خون آنها کاهش یافته و هورمون های جنسی سالمی خواهند داشت.

دانه کنجد التهاب و استرس را کاهش می دهد و علایم آرتریت را نیز از بین می برد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید کنجد سیاه در عطاری انلاین[/info_box]

دانه کدو تنبل

تخم کدو منابع فراوانی از مواد مغذی مانند: فسفر، چربی های غیر اشباع و چربی های امگا ۳ در خود دارد که مصرف فراوانی دارد.

کدو تنبل سرشار از فیتواسترول است. مصرف آن کلسترول خون را کاهش می دهد. به دلیل مواد مغذی که دارد برای سلامتی بسیار مفید است. کسانی که کدو تنبل و تخم آفتاب گردان مصرف می کنند سرطان سینه آنها درمان می شود و کودکانی که از این تخم استفاده نمایند مقدار کلسیمی که در ادرار وجود دارد کاهش پیدا می کند و از مبتلا شدن به سنگ مثانه جلوگیری می شود.

اگر از روغن دانه کدو تنبل برای کسانی که سرطان پروستات دارند استفاده شود بهبودی پروستات و بیماری های ادراری حاصل می شود. کسانی که مثانه پیش فعال دارند با مصرف این دانه می توانند به درمان خود کمک کنند. البته برای زنان یائسه نیز مناسب بوده و فشارخون و کلسترول را در این افراد تنظیم می نماید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن تخم کدو تنبل[/info_box]

تخمه آفتاب گردان از دانه های طبیعی پرفایده

تخم آفتاب گردان سرشار از پروتئین و چربی ها و ویتامین E می باشد. با مصرف این دانه التهاب هایی که در افراد میانسال و مسن وجود دارد و باعث ناراحتی قلبی می شود را بر طرف می کند. با تحقیقی که صورت گرفته خوردن آجیل برای بزرگسالان باعث کاهش التهاب می شود.

اگر در هفته ۵ بار از این دانه استفاده شود سطح پروتئین کاهش پیدا می کند. دانه آفتاب گردان برای کلسترول خون در زنان یائسه مفید است و همچنین دیابت نوع ۲ را نیز در آنها تا حدودی کنترل می شود. زنان یائسه باید ۳ روز در هفته ۳۰ گرم دانه آفتاب گردان را به عنوان رژیم غذایی مصرف نمایند.

در آخر

با اضافه نمودن این دانه های ۶ گانه در رژیم های غذایی سلامت بدن را تامین نمایید و آنها را در غذا هایی مانند: بلغور، ماست، جودوسر و اسموتی ها استفاده نمایید تا باعث کاهش کلسترول و بیماری قلبی و سرطان شوند. چون دارای فیبر و انواع ویتامین ها و چربی امگا ۳ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *