درمان, محصولات طبیعی, مردان

درمان بزرگی پروستات | ۶ داروی طبیعی برای جلوگیری از بزرگ شدن پروستات

لوبیا قرمز جیگری
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بزرگی پروستات را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”گیاه گزنه” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%da%af%d8%b2%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”عرق گزنه” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b9%d8%b1%d9%82-%da%af%d8%b2%d9%86%d9%87/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

لوله ای که ادرار از آن خارج می شود و به صورت یک غده گردویی شکل که در اطراف مجرای ادرار پیچیده می شود را پروستات می گویند. پروستات بخشی از دستگاه تناسلی مردان است که یکی از وظایف اصلی آن همراه با سایر اندام ها افزودن مایع منی است. البته این همان مایعی است که اسپرم را حمل می کند.

غده پروستات ابتدا کوچک بوده و بعد در ۲ مرحله شروع به رشد می کند. ابتدا در دوران نوجوانی رشد می کند و اندازه آن ۲ برابر می شود. سپس بعد از ۲۵ سالگی مجدداً در طول عمر یک مرد به رشد خود ادامه می دهد. اگر پروستات بیش از حد بزرگ شود منجر به بیماری معروف به هیپرپلازی خوش خیم پروستات می شود. بزرگ شدن پروستات می تواند مجرای ادرار را محکم کرده و جریان ادرار را از مثانه محدود کند. همچنین باعث تکرر ادرار، مشکل در تخلیه، نشت ادرار و عفونت های مجاری ادراری می شود.

درمان بزرگی پروستات

درمان بزرگی پروستات

برای درمان بزرگی پروستات موارد درمانی زیادی وجود دارند. شما می توانید از مسدود کننده های آلفا مانند: ترازوسین یا تامسولوسین استفاده کنید تا به آرامش عضلات پروستات و مثانه کمک کنید. البته می توانید دوتاستراید یا فیناستراید نوعی داروی متفاوت برای کاهش علائم بزرگی پروستات است مصرف کنید.

همچنین ممکن است پزشک، جراحی را برای برداشتن بافت اضافی پروستات توصیه کند. یکی از روشهای جراحی رایج برای بزرگی پروستات به عنوان برداشتن مجرای پروستات شناخته می شود. البته داروهای طبیعی وجود دارد که ممکن است برای مقابله با علائم بزرگ شدن پروستات مفید باشد.

در حال حاضر هیچ گونه درمان گیاهی برای مدیریت بزرگی پروستات توصیه گردیده نشده. اگر می خواهید یکی از این درمان های طبیعی را امتحان کنید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. زیرا برخی از درمان های گیاهی می توانند با داروهای تجویزی تداخل داشته باشند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] گیاهاهان دارویی در عطاری انلاین[/info_box]

نخل اره ای

نخل اره یک داروی گیاهی است که از میوه یک نوع درخت نخل به دست می آید. قرن هاست که در طب جایگزین برای تسکین علائم ادراری از جمله علائم ناشی از بزرگ شدن پروستات استفاده می شود. نخل اره ممکن است برای تسکین علائم بزرگی پروستات موثر باشد. نخل اره برای استفاده بی خطر است اما عوارض جانبی جزئی می تواند ناراحتی معده و سردرد را در پی داشته باشد.

بتا سیتوسترول

این داروی گیاهی مخلوطی است که از گیاهان مختلف گرفته شده و حاوی مواد شبه کلسترولی به نام سیتوسترول یا فیتوسترول است. بتا سیتوسترول می تواند علائم ادراری بزرگی پروستات از جمله قدرت جریان ادرار را تسکین دهد. تا کنون هیچ عارضه جانبی عمده ای با استفاده از بتا سیتوسترول گزارش نشده است. اما نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه وجود دارد.

پیجئوم از درمان کننده های بزرگی پروستات

پیجئوم از پوست درخت آلو آفریقایی بدست می آید و از قدیم در طب سنتی برای درمان مشکلات ادراری استفاده می شده. اغلب برای درمان علائم بزرگی پروستات به ویژه در اروپا قابل استفاده می باشد. مکمل پیجئوم می تواند به تخلیه مثانه و جریان ادرار کمک کند. به نظر می رسد استفاده از پیجئوم بی خطر است اما می تواند باعث ناراحتی معده و سردرد در برخی از افراد شود که از آن استفاده می کنند.

عصاره گرده علف چاودار

عصاره گرده علف چاودار از ۳ نوع گرده چمن چاودار، تیموتایی و ذرت ساخته می شود. مردانی که عصاره گرده علف چاودار مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند بهبودی بهتری داشته اند.

گزنه

پرز های روی گزنه باعث تکان شدید و درد شدید می شود ولی در موقع استفاده به عنوان دارو مزایای زیادی را دارا می باشد. تصور می شود که ریشه گزنه برخی از علائم بزرگی پروستات را بهبود می بخشد. البته به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. گاهی از گزنه در ترکیب با سایر درمانهای طبیعی بزرگی پروستات مانند پیژئوم یا نخل اره ای استفاده می شود. ناراحتی معده و بثورات پوستی از عوارض جانبی گزنه می باشد و معمولاً خفیف است.

[info_box title=”” image=”” animate=””] گیاه گزنه در عطاری انلاین[/info_box]

مواد غذایی برای درمان بزرگی پروستات

نقش رژیم غذایی در پیشگیری از بزرگی پروستات و درمان علائم آن همچنان در حال بررسی است. افرادی که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات دارند به ویژه: سبزیجات برگ دار، تیره و گوجه فرنگی علائم بزرگی پروستات کمتری داشته و احتمال بدتر شدن بزرگی پروستات آنها کمتر است.

کلام آخر

داروهای گیاهی می توانند عوارض جانبی ایجاد کرده و با سایر داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. قبل از استفاده از هر گونه مکمل طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *