بوی بد زیر بغل, پوست, درمان

درمان بوی بد بدن | چگونه بوی بد زیر بغل را ازبین ببریم؟

عرق شنبلیله
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی بوی بد بدن را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”خاک رس” link=”https://attarchian.com/product/%d8%ae%d8%a7%da%a9-%d8%b1%d8%b3/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن نارگیل” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d9%84-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1-2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”جوش شیرین” link=”https://attarchian.com/product/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”نشاسته ذرت” link=”https://attarchian.com/product/%d9%86%d8%b4%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%b0%d8%b1%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

سم زدایی زیر بغل چیست؟

یکی از قسمت های بدن که بوی بدی دارد زیر بغل است و از مهمترین جا برای سم زدایی در بدن می باشد. خیلی از افراد با استفاده از انواع مخلوط ها اقدام به درمان بوی بد زیر بغل خود می کنند. ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید تا راه های درمان بوی بد بدن را به شما آموزش دهیم.

درمان بوی بد بدن

طرز تهیه ماسک برای درمان بوی بد بدن

یکی از ماسک های خانگی که برای درمان و سم زدایی زیر بغل مورد استفاده بیشتر مردم قرار می گیرد مخلوطی از ماست خانگی و سرکه سیب می باشد. برخی از مردم از مخلوط خاک رس با روغن نارگیل استفاده می کنند که خواص ضد باکتریایی دارند.

برای استفاده از این ماسک ها باید به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه این ماسک ها را مانند ماسک صورت در زیر بغل قرار دهید. سپس بعد از خشک شدن زیر بغل را کاملا بشوئید.

سم زدایی چه فوائدی دارد؟

  • اثربخشی دئودورانت طبیعی را افزایش می دهد.

بیشتر سم زدایی های زیر بغل باعث می شود که انتقال از یک ضد عرق مبتنی بر آلومینیوم به یک دئودورانت طبیعی آسان تر شود. بعد از سم زدایی دئودورانت طبیعی بهتر کار می کند. دئودورانت ها و ضد عرق ها انواع و میزان باکتری های زیر بغل را تغییر می دهند.

افرادی که از ضد تعریق یا دئودورانت استفاده می کنند میکروب استافیلوکوک کمتری نسبت به افرادی که از هیچ ضد عرق یا دئودورانت استفاده نمی کنند، دارند. همچنین مشخص شده افرادی که از دئودورانت بدون هیچ گونه مواد مسدود کننده عرق مانند آلومینیوم استفاده می کردند باکتری استافیلوکوک بیشتری داشتند.

در حالی که افرادی که از هیچ محصولی استفاده نمی کردند کورین باکتریوم بیشتری داشتند. وقتی افرادی که معمولاً از دئودورانت بدون ترکیبات مسدود کننده عرق استفاده می کردند یا بدون هیچ گونه محصولی از ضد عرق استفاده می کردند باکتری های استافیلوکوک روی پوست آنها کاهش می یافت.

این تغییرات در باکتری ها می تواند فضا را برای باکتری های فوق بوی بد ایجاد کند. ضدعرق می تواند میزان اکتینوباکتری ها یک باکتری بدبو را روی پوست افزایش دهد.

این عدم تعادل در باکتری ها می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می شود انتقال از یک ضد عرق به یک خوشبو کننده طبیعی باعث درمان بوی بد بدن شما شود. طول می کشد تا باکتری های روی پوست متعادل شوند و هر محصول استفاده شده از جمله: خوشبو کننده طبیعی، صابون یا ماسک سم زدایی می تواند انواع و مقادیر باکتری ها را تغییر دهد.

سرکه موجود در سم زدایی ممکن است به از بین بردن برخی از باکتری های ایجاد کننده بو کمک کند اما آب و صابون نیز همین کار را می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید پودر جوش شیرین در عطاری انلاین[/info_box]

  • تجمع ضد عرق یا دئودورانت را برطرف می کند.

ضد تعریق با انسداد موقت غدد عرق و با ایجاد ژل روی سطح پوست باعث کاهش تعریق می شود. این ماده جذب پوست نمی شود اما حاوی محرک هایی مانند: عطر، الکل و سایر مواد تشکیل دهنده است.

چند بار شستشوی کامل با آب و صابون با استفاده از پارچه شستشو هرگونه ضد عرق یا خوشبو کننده را از بین می برد. ماسک سم زدایی همچنین ممکن است ضد عرق را از روی پوست شما پاک کند. اگر می خواهید مطمئن شوید که همه عطرها، الکل و سایر عوامل محرک از بین رفته اند آبکشی را با صابون و اسکراب با یک دستمال شستشو دنبال کنید تا عرق برداشته شود.

  • بدن شما را سم زدایی می کند.

کبد و کلیه واقعاً از سم زدایی بدن از هرگونه مواد شیمیایی مضر مراقبت می کنند. هیچ راهی برای بیرون آوردن آنها از غدد عرق یا از پوست وجود ندارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سموم می توانند به صورت فیزیکی از پوست یا لایه های عمیق بافت خارج شوند.

عرق می تواند سموم مانند فلزات سنگین را از بدن خارج کند اما بعید است خاک رس به تنهایی بتواند آنها را از بافت های زیر پوست بلند کند. همچنین هیچ تحقیقی نشان نمی دهد که سموم موجود در دئودورانت ها یا ضد عرق ها منجر به سرطان سینه شود.

  • تحریک ناشی از دئودورانت های طبیعی را کاهش می دهد.

افزایش باکتری ها باعث قرمزی و خارش بدن شما می شود. به احتمال زیاد این واکنش به مواد موجود در دئودورانت طبیعی مانند: جوش شیرین و نشاسته ذرت است. در صورت بروز: سوزش، خارش، قرمزی یا بثورات پوستی بلافاصله استفاده از یک محصول را متوقف کنید. سم زدایی زیر بغل نمی تواند از این تحریک جلوگیری کند. اگر قبلاً واکنشی داشته باشید احتمالاً ملتهب تر می شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””] خرید خاک رس در عطاری انلاین[/info_box]

  • بو را از بین می برد.

سرکه سیب ضد باکتری است و می تواند به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده بو کمک کند. با این حال مهم است که سرکه را به درستی رقیق کنید و به یاد داشته باشید که بوی نامطبوعی برای شما نخواهد داشت.

عوارض جانبی سم زدایی و درمان بوی بدن

در بیشتر موارد انجام سم زدایی زیر بغل چندان خوب یا بد نخواهد بود. با این حال سرکه می تواند باعث خارش یا سوزش پوست شود. البته بعضی از محققان اصلا سم زدایی زیر بغل را قبول ندارند و فقط آن را مشکلی برای پوست می دانند.

کلام آخر

بدن شما به طور طبیعی سم زدایی می کند و مواد شیمیایی مضر را از طریق کبد، کلیه ها و دفع ادرار، اجابت مزاج و تعریق حذف می کند. استفاده از خاک رس یا سرکه بر روی پوست سموم را از بدن خارج نمی کند و غدد لنفاوی را پاک نمی کند.

یک شستشوی ساده با صابون و آب ملایم هرگونه ضد عرق یا دئودورانت روی پوست شما را از بین می برد و به کنترل بو کمک می کند. اگر نگران مواد تشکیل دهنده دئودورانت های معمولی هستید مقدار زیادی دئودورانت طبیعی در بازار وجود دارد. فقط مراقب باشید که آزمایش را در قسمت داخلی بازوی خود قرار دهید و مراقب هرگونه حساسیت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *