روغن های طبیعی, طب سنتی

چگونه از روغن نارگیل برای ماساژ بدن استفاده کنیم؟

خواص روغن نارگیل برای ماساژ
2.7/5 - (4 امتیاز)

بدست آوردن روغن از میوه درخت نارگیل برای انجام ماساژ، یک محبت شگفت انگیز از طبیعت برای پوست و حتی بدن است. خواص روغن نارگیل برای ماساژ بدن، خیلی مفید هستند. در اینجا بیشتر در مورد ماساژ با روغن نارگیل برای بدن آشنا می شویم با ما همرا باشید.

در ابتدا در مورد ماساژ که نقش بسیار مهمی در سلامتی افراد دارد صحبت می کنیم. سالیان درازی است که در سرتاسر دنیا، مخصوصاً در کشورهند و کشورهای همسایه آن، بسیاری از نوزادان توسط مادرانشان با روغن تحت ماساژ قرار می گیرند تا هر چه بهتر رشد کنند، سالم‌تر بمانند و زیباتر شوند.

خواص روغن نارگیل برای ماساژ، علاوه بر نوزادان، برای مردان و زنان در همه گروه های سنی مناسب است و معمولاً هم افراد برای حفظ سلامتی خود طی سال ها از خواص روغن نارگیل برای ماساژ بهره می برند.

مراکز تخصصی و سالن های ماساژ زیادی در سده های اخیر افتتاح شده اند که صنعت میلیارد دلاری، بنام ماساژ دادن را به وجود آورده اند.

خواص روغن نارگیل برای ماساژ

چگونه ماساژ برای سلامتی اثر مفید می گذارد؟

موقع انجام ماساژ، پوست به روغن مالیده می شود و با آوردن فشار زیاد به ماهیچه ها، پوست بدن تحریک می شوند و گردش خون در زیر پوست و در تمام عضلات به خوبی تحریک می شود. پس با زیاد شدن گردش خون، اکسیژن بیشتری هم به بافت‌ها وارد می شود و کم کم همه این نسوج و بافت‌ها زنده می‌شوند و روند بهبود و رشد در آنها بسیار زیاد می شوند.

این عمل، افزایش سرعت متابولیسم را نیز در پی خواهد داشت. بعلاوه باید بدانید که این روغن وقتی از طریق پوست نفوذ می کند، باعث می شود که پوست بدن: نرم، صاف و مرطوب بماند و اجازه خروج رطوبت را از آن نمی دهد. مقدار روغنی که در زیر پوست جمع شده، هنگامی که در مواجه با نور خورشید قرار می گیرد، موجب تشکیل ویتامین D می شود.

خواص روغن نارگیل برای ماساژ

چه نوع روغنی برای ماساژ مناسب‌تر است؟

همانطور که می دانيد، خرید روغن نارگیل یک روغن ایده آل برای ماساژ است. باید بدانید که استفاده از یک روغن برای بدن خیلی مفید است، چه بسا با روغنی مثل روغن نارگیل اینکار انجام شود می تواند فوق العاده باشد.

اگر به خوبی تحقیقات را انجام دهید متوجه‌ می شوید که روغنی وجود ندارد که مانند روغن نارگیل با کیفیت و در برای ماساژ مناسب باشد.

اول

از آنجایی که خواص روغن نارگیل برای ماساژ، غلظت بالایی دارد و از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​یا همان چربی های اشباع، تشکیل شده است، یک روغن خیلی پایدار خواهد بود.

در نتیجه، موقعی که روغن نارگیل  را بر روی پوست خود می‌مالید و اجازه می‌دهید برای چند ساعت بماند، دیگر نگران این نباشید که پوست‌تان گندیده شود و به پوست‌تان آسیب برساند یا عفونت به وجود بیاورد.

دوم

عوامل ضد میکروبی بسیار قوی در این روغن وجود دارد. مثلاً اسید کاپریک و اسید لوریک که اجازه نمی دهد میکروب ها پوست بدن را آلوده کنند.

سوم

پوشاندن یک لایه ای از روغن نارگیل، با خاصیت پایداری و غنی از چربی های اشباع روی پوست، اجازه نمی دهد رطوبت از آن خارج شود و در نتیجه از خشک شدن و ترک خوردن پوست هم محافظت می کند.

چهارم

اطلاع داریم که این روغن سرشار از ویتامین E است، پس دوستی خوب برای پوست ما است. چون ویتامین E پوست را جوان و شاداب و سالم نگاه می دارد.

پنجم

از خواص روغن نارگیل برای ماساژ اینکه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. بنابراین مقدار ویتامین موجود در آن، شما را در دهه هفتاد زندگی هم جوان نگه می دارد. آنتی اکسیدان موجود در این روغن، از چروک شدن پوست جلو گیری می کند و همچنین از سایر تاثیرات نامطلوب پیری چون: افتادگی، لایه برداری و تغییر رنگ در پوست محافظت می کنند.

ششم

از آنجا که روغن نارگیل در موقع ماساژ بسیار عالی در پوست نفوذ می کند به عنوان روغن حامل برای سایر عصاره های گیاهی، روغن های ضروری یا داروها استفاده می شود، پس می تواند مفید باشد.

نکته

این نکته چندان هم کم اهمیت نیست، عطر خوش روغن نارگیل است. آنقدر که این روغن بی نظیر و آرامبخش است، شما هم در طول روز شاداب می مانید و بوی بد در بدن شما از بین می رود.

روغن نارگیل

چگونه از فواید روغن نارگیل برای ماساژ استفاده کنیم؟

روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ سالهاست مورد استفاده قرار گرفته است. بیشترین مصرف این روغن، در مناطق ساحلی هند و شبه قاره هند، فیلیپین، اندونزی، جاوه، سریلانکا و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین است.

مردم سواحل هند، در اثر استفاده از این روغن، حتی در ۶۰ سالگی، پوستشان: درخشان، صاف و زیبا است. چون در مدت زمان کودکی و حتی در طول زندگی خود از خواص روغن نارگیل بهره برده اند.

 

هم اکنون هم در کل جهان، مردم در مورد فواید روغن نارگیل استفاده می‌ کنند، ابن روغن، برای ماساژ طرفداران بسیاری دارد و در حال افزایش هم است. بسیاری از شرکت‌ها، روغن‌های ماساژ نارگیل مخصوص به بازار می دهند. بعضی از آنها بدون عصاره‌های گیاهی و در درجه اسانس های مختلف اند. پس بدانید، انتخاب های زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

شما می توانید با بهترین قیمت روغن نارگیل را از فروشگاه دکتر اویل خرید کنید و از کیفیت و اصالت محصول لذت ببرید.

 

نتیجه گیری

برای استفاده از فواید روغن نارگیل چه برای جوان سازی پوست و چه اثر ضد عفونی کنندگی آن و اثرات بی نظیر در طی سالیان سال در کشورها و نقاط مختلف از این روغن بهره برده اند.

تاکنون هیچ گونه تاثیر منفی از استفاده روغن نارگیل گزارش نشده و منع مصرفی خاصی هم ندارد. شما با استفاده از این خواص بارز روغن نارگیل، می توانید از تاثیرات آنتی اکسیدانی و عالی این روغن به خوبی بهرمند شوید و موجب شادابی و جوانی پوستان گردید.

کافیست که برای ماساژ از کودکی از روغن نارگیل برای فرزندانتان بهره بگیرید تا تاثیرات آن در در طی سالهای بعد ببینید و همچنان ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *