بیماری ها, درمان, مشکلات معده

درمان زخم معده | درمان خانگی و طبیعی زخم معده

پودر نمک و لیمو عمانی
این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی زخم معده را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”چای سبز” link=”https://attarchian.com/product/%da%86%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a8%d8%b2/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”حبوبات” link=”https://attarchian.com/product-category/%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%aa/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”شیرین بیان” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”سیر” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”رزماری” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%b1%d8%b2%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”پونه کوهی” link=”https://attarchian.com/product/%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%d9%be%d9%88%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%88%d9%87%db%8c/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”تخم کتان” link=”https://attarchian.com/product/%d8%aa%d8%ae%d9%85-%da%af%db%8c%d8%a7%d9%87-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%86/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اسیدی که در معده ترشح می شود جدا از فوایدی که دارد، با زیاد ترشح شدن باعث آسیب در معده می شود و این درد می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. این زخم می تواند بر اثر استفاده زیاد از مسکن ها مانند آسپرین و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن ایجاد شود.

توجه داشته باشید شایع ترین زخم معده باکتری Helicobacter pylori است. زخم معده با داروهای شیمیایی که آنتی بیوتیک دارند کاهش پیدا کرده و درمان می شوند.

اما بعضی راه کارها و درمان های خانگی و طبیعی وجود دارد که به راحتی می تواند معده درد را تسکین و درمان کند. ما در این متن از بعضی از این راهکار های طبیعی خانگی صحبت می کنیم.

قبل از هر کار با پزشک خود در مورد افزودن این غذاها به رژیم غذایی خود صحبت کنید و در مورد استفاده کردن از آنها یا نکردن از پزشک مشورت بگیرید.

درمان خانگی زخم معده

درمان زخم معده

فلاونوئید

فلاونوئید یک ترکیب اضافه است که در بسیاری از سبزیجات و میوه ها وجود دارد و به عنوان یک درمان اضافی روی زخم معده موثر است.

غذاها و نوشیدنی هایی مانند: سویا، حبوبات، انگور قرمز، کلم پیچ، سیب، کلم بروکلی، انواع توت ها،چای ( به ویژه چای سبز) سرشار از فلاونوئید هستند. این غذاها می توانند به بدن کمک کنند تا با باکتری زخم معده مبارزه کند.

این ماده به عنوان منبع محافظت کننده گاستریت شناخته شده است و از پوشش داخلی معده دفاع می کند و زخم معده را بهبود می بخشد.

مصرف فلاونوئید که در رژیم غذایی وجود دارد هیچ عوارض جانبی ندارد، ولی مقدار بیشتر از حد استفاده از آن ممکن است باعث لخته شدن خون اختلال ایجاد کند. فلاونوئید را می توانید هم به صورت غذا و هم به عنوان مکمل مصرف کنید.

شیرین بیان و درمان زخم معده

شیرین بیان با مهار کردن رشد باکتری زخم معده می تواند این زخم را کاهش داد. شیرین بیان را می توانید به صورت مکمل نیز پیدا و استفاده کنید.
توجه داشته باشید آب نبات های شیرین بیان که در بازار وجود دارند نمی توانند مشکل معده شما را برطرف کند. استفاده بیش از حد شیرین بیان، بیماری های قلبی و یا فشار خون بالا را بدتر می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید گیاه شیرین بیان در عطاری انلاین[/info_box]

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها یک نوع مخمر و باکتری هستند که کارشان فراهم کردن میکروارگانیسم های سالم و مهم برای دستگاه گوارش است. پروبیوتیک‌ها را می توان در تخمیر شده و بسیاری از غذا مانند: آب دوغ، میسو، ماست، کیمچی، کفیر پیدا کرد. مکمل پروبیوتیک ها نیز در بازار وجود دارد.

این ماده می تواند هلیکوباکترپیلوری را از بین ببرد و با اضافه شدن به رژیم طب سنتز آنتی بیوتیک روند بهبودی را بهتر کند.

عسل

عسل ها را طبق گیاهی که از آن عسل گرفته شد است، بسته بندی می کنند. در عسل نزدیک به ۲۰۰ عنصر وجود دارد که بیشتر شامل پلی فنول ها و آنتی اکسیدان می باشد. همچنین ضد باکتری قوی نیز هست و می تواند مانع رشد باکتری هلیکوباکترپیلوری در معده شود.

اگر قند خون شما نرمال است، می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده بهره بگیرید و بااین کار زخم معده خود را تسکین دهید.

سیر و درمان زخم معده

در آزمایشات انجام شده روی حیوانات و انسان مشخص شد که عصاره سیر مانع رشد باکتری هلیکوباکتر پیلوری می شود و برای درمان زخم معده مفید است. اگر بوی سیر و طعم سیر برای شما خوشایند نیست می توانید از عصاره سیر به عنوان مکمل بهره بگیرید.

در طب سیر به عنوان یک رقیق کننده کار می کند، پس قبل از مصرف آن حتما با پزشک خود مشورت کنید و در مورد استفاده از وارفارین، سایر داروهای رقیق کننده خون یا آسپرین سوال بپرسید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید سیر در عطاری انلاین[/info_box]

ماستیک

ماستیک را از درختی در نواحی دریای مدیترانه می گیرند و یه شکل یک شیر مورد استفاده قرار می گیرد.
اثر بخشی ماستیک روی باکتری هلیکوباکترپیلوری هنوز ثابت نشده است ولی جویدن آدامس بنه می تواند به شما کمک کند تا با باکتری هلیکوباکترپیلوری مبارزه کنید.

با این حال اثر گذاری ماستیک روی زخم معده خیلی کمتر از ترکیبات سنتی آنتی بیوتیک ها و داروهای مسدود کننده اسید است. درمان سنتی آنتی بیوتیک بیش از ۷۵ درصد، می تواند باکتری را از بین ببرد.

می توانید آدامس را بجوید و یا ماستیک را به صورت مکمل مصرف کنید.

میوه، سبزی جات و غلات کامل در درمان زخم معده چه نقشی دارند؟

رژیم غذایی میوه ها، سبزیجات و غلات کامل برای سلامتی کلی بسیار مفید است. همچنین این رژیم غذای به خاطر ویتامین زیادی که دارد می تواند به شما در بهبود زخم ها کمک کند. این غذا ها حاوی آنتی اکسیدان پلی فنول ها هستند و می توانند شما را در مقابل زخم ها ایمن کنند و به بهبود زخم شما کمک کنند.

غذا ها و چاشنی های چون: رزماری خشک شده، پونه کوهی مکزیکی، شکلات تلخ، زیتون سیاه، دانه کتان، زغال اخته، تمشک و توت فرنگی پلی فنول دارند.
بعضی از غذاها هستند که رفلاکس معده و زخم معده را افزایش می هند. بعضی افراد همراه با زخم ماده به رفلاکس هم دچار می شوند.

بعضی غذاها قسمت اسفنکتر تحتانی مری را تهدید می کنند و به اسید و محتویات معده اجازه می دهد تا وارد مری شوند و باعث آسیب با مری و همچنین سوزش سر دل، سوء هاضمه و ناراحتی های دیگر شود.

برای کاهش درد رفلاکس اسید از مواردی چون: قهوه و سایر نوشیدنی‌ های کافئین دار، نوشیدنی های گازدار، شکلات، فلفل قرمز و فلفل دلمه، غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده، غذاهای حاوی نمک، غذاهای اسیدی مانند مرکبات وکوجه فرنگی اجتناب کنید.

خوردن زیادی غذا و غذا خوردن قبل از خواب نیز می تواند رفلاکس را زیاد کند. توانایی انسان ها با هم متفاوت است پس نمی توان گفت چون فلان غذا برای من مشکلی ایجاد نکرد برای دیگری هم مشکلی به وجود نمی آورد، پس پیگیری این که کدام غذا علائم رفلاکس را بدتر می کند مفید است.

برای درمان زخم ها باید صبور و وقت و اراده لازم را داشته باشید، زخم ها قابلیت درمان دارند ولی به وقت نیاز است. برای درمان هم به توصیه های پزشک خود عمل کنید وهم از داروهای طبیعی خانگی و رژیم غذای سالم بهره بگیرید.

مقدار مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذای خود افزایش دهید و مصرف الکل را محدود کنید تا تقریبا در مسیر سلامتی قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *