پوست, درمان, ویتامین ها و مکمل ها

درمان پوست با ویتامین A | مزایای ویتامین A برای پوست و نحوه استفاده از آن بر اساس درماتیت

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ما در فروشگاه عطارچیان  به شما درمان‌‌‌های طبیعی و خانگی را آموزش می‌دهیم تا با آنها به راحتی بتوانید از پس مشکلات خود بر بیایید. در ادامه درمان خانگی پوست با ویتامین A را خواهید خواند. ما محصولاتی داریم که شما میتوانید با مراجعه به لینک آنها که در ادامه آورده شده است اقدام به خرید محصولات مورد نیاز خود کنید. با ما همراه باشید.

محصولات پیشنهادی مجموعه فروشگاه عطارچیان در این مقاله:

[button title=”روغن ماهی” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c-60-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c-%d9%84%db%8c%d8%aa%d8%b1/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

[button title=”روغن زیتون” link=”https://attarchian.com/product/%d8%b1%d9%88%d8%ba%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d9%86-%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%a8%da%a9%d8%b1-%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%88-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d8%b5/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”green” font_color=”” size=”big” full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

دو مورد از محبوب ترین ویتامین ها برای مراقبت از پوست ویتامین E و C هستند. این دو ویتامین برا تغذیه، روشن و جوان نگه داشتن پوست بسیار موثر هستند. اما ما در این مقاله به یک ویتامین دیگر که کمتر مورد توجه قرار دارد صحبت می کنیم. ویتامین A ممکن است برای بسیاری شناخته شده نباشد اما به رفع تعدادی از نگرانی های پوستی کمک می کند. ویتامین A نقش مهمی در بدن ایفا می کند و به تولید سلول های جدید کمک می کند که بازسازی پوست را تسریع کرده و عملکرد کلی را ارتقا می بخشد.

درمان پوست با ویتامین A

ویتامین A چیست؟

وقتی درباره چیزی صحبت می کنیم ابتدا هر چقدر می توانیم باید از آن اطلاعات داشته باشیم. ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی و یک ریز مغذی ضروری است و بدن ما نمی تواند آن را تولید کند و باید از طریق رژیم غذایی ما از خارج دریافت شود.

ویتامین A به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای عملکرد سالم سیستم ایمنی، سلامت باروری، چشم و پوست ضروری است. ویتامین A دو نوع می باشد که به رتینوئیدها و کاروتنوئیدها معروف هستند. هر دو نوع توسط کبد به رتینول تبدیل می شوند و سپس توسط سیستم لنفاوی در بدن ذخیره یا تأمین می شوند. پوست نیز توانایی جذب رتینوئیدها را دارد و می توانید به صورت موضعی نیز استفاده کنید.

فواید ویتامین A برای پوست

ویتامین A برای پوست بسیار مهم است زیرا حاوی رتینوئیدها است و این ترکیب پوست شما را در بهترین حالت نگاه می دارد. در ادامه برخی از مزایای ویتامین A را برای شما بیان می کنیم.

ویتامین A تولید کلاژن و الاستین تقویت کننده پوست را افزایش می دهد و به کاهش خطوط و چین و چروک کمک می کند. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به افزایش رنگدانه ها و لکه ها شود و یکی از فواید ویتامین A این است که به رفع این آسیب کمک می کند. ویتامین A دارای خاصیت لایه برداری ملایم است که به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و در نتیجه از آکنه و مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

ویتامین A فیبروبلاست ها را تحریک می کند و این باعث جوان شدن و درخشندگی پوست می شود. ویتامین A به عادی سازی چربی کمک می کند و همین امر باعث می شود پوست کمتر چرب شود و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. ویتامین A به دلیل حمایت از سیستم ایمنی پوست با تقویت عوامل مرطوب کننده طبیعی و سرعت بخشیدن به بهبود کمک می کند. همچنین ویتامین A باعث سلامت درم و اپیدرم، ۲ لایه محافظ پوست می شود.

[info_box title=”” image=”” animate=””]روغن زیتون فرا بکر بی بو اصل در دکتر اویل[/info_box]

راههای بدست آوردن ویتامین A

شما می توانید از محصولات گیاهی یا حیوانی مقدار زیادی ویتامین A تهیه کنید. شما همچنین می توانید مکمل های ویتامین A را مصرف کرده و به صورت موضعی برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید.

محصولات مبتنی بر حیوانات

ویتامین A به شکل رتینوئیدها در محصولات حیوانی مانند: محصولات لبنی مانند: شیر، پنیر و کره، ماهی سالمون، تخم مرغ، ماهی، میگو، جگر گاو و روغن کبد ماهی یافت می شود.

محصولات گیاهی

گیاهخواران می توانند سهم ویتامین A خود را از طریق منابع گیاهی مانند: سیب زمینی های شیرین، سبزیجات برگ سبز، هویج، گوجه فرنگی ها، فلفل دلمه ای قرمز و میوه هایی مانند زردآلو، آلو و انبه به دست آورند.

توجه داشته باشید بدن شما تنها زمانی می تواند ویتامین A را جذب کند که با نوعی چربی مصرف شود. هنگام به دست آوردن مزایای ویتامین A  مانند: میوه های خام یا سبزیجات که حاوی چربی نیستند بهتر است با غذاهای غنی از چربی های سالم مانند: آجیل، آووکادو و روغن زیتون میل کنید.

درمان پوست با مکمل های ویتامین A

شما می توانید از طریق خوردن غذا ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کنید همچنین می توانید از انواع مکمل ها نیز برای بدست آوردن ویتامین A استفاده کنید. برخی از این مکمل ها رتینوئیدها را با کاروتنوئیدها ترکیب می کنند در حالی که برخی دیگر فقط رتینوئیدها یا کاروتنوئیدها هستند.

همچنین به تعدادی از مولتی ویتامین های معمول و مکمل های معدنی اضافه می شود. با این حال باید توجه داشته باشید دوزهای بالای ویتامین A می تواند برای بدن شما خطرناک باشد پس سعی کنید بدون تجویز پزشک و خودسر کاری انجام ندهید. قبل از مصرف هرگونه کپسول ویتامین A با پزشک خود مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف کلی شما بیش از ۱۰۰۰۰ میکروگرم در روز نیست.

[info_box title=”” image=”” animate=””]خرید روغن ماهی اصل در دکتر اویل[/info_box]

استفاده موضعی از ویتامین A

اگر می خواهید نتایج سریع تری در مبارزه با چین و چروک، آکنه یا پوست آسیب دیده از خورشید بدست آورید بهترین گزینه استفاده از ویتامین A به صورت موضعی می باشد. پوست شما به سرعت رتینوئیدهای ویتامین A را جذب می کند و اکثر مشکلات پوستی شما را برطرف می کند.

کرم های ضد آفتاب، مرطوب کننده ها، کرم های ضد پیری و سرم های شما به طور کلی حاوی ویتامین A به عنوان یک ماده فعال برای مبارزه موثر با نگرانی های پوستی است. ترتینوئین یکی از رایج ترین رتینوئیدها است که به دلیل افزایش تولید سلول های تازه پوست در نتیجه به حداقل رساندن چین و چروک، تیرگی پوست و بافت ناهموار معروف است.

همچنین برای کسانی که آکنه خفیف تا متوسط ​​دارند توصیه می شود از این مکمل ها استفاده کنند. ولی باید توجه داشته باشید خود درمانی نکنید و در مورد پوست خود با پزشک مشورت کنید. پزشک ممکن است چیزی بیشتر از ویتامین A را برای استفاده موضعی پیشنهاد کند و این دو با هم می توانند نتایج بهتری را به شما بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *