سبک زندگی

زندگی مشترک و نکات مهم آن

این پست چقدر براتون مفید بود؟

ارزیابی کردن نکات زندگی مشترک‌

زمانی مثل پایان سال می تواند فرصت مناسبی برای شما به وجود آورد تا بتوانید زندگی مشترک خود را مورد بررسی و کنکاش قرار دهید. حتی برای این که مطمئن شوید که شما یک رابطه سرپا و خوبی دارید یا خیر، بد نمی شود سوالاتی را از خود بپرسید و زندگی زناشویی مشترک تان را مورد ارزیابی قرار دهید. ببینید کجا را اشتباه کرده اید و چه زمانی عملکرد خوبی داشته اید. ما دراینجا پرسش های کلیدیی برای چک کردن سالانه، همراه با فهرستی از رفتارهای یک زوج سالم برای شما جمع آوری کرده ایم. تا بتوانید زندگی موفق داشته باشید.

با همسرتان بنشیند و دیدن برنامه های تلوزیونی و دید و بازدید کردن را کنسل کنید. کمی برای نظم دادن به زندگیتان، باید و نبایدهایی که در زندگی برای شما پیش آمده صحبت کنید و نقاط ضعف و قوت زندگی شخصیتان را بشناسید و ببینید می خواهید ادامه زندگیتان چگونه باشد. و چه مشکلاتی برای داشتن زندگی آرام باید پشت سر بگذارید.

زندگی زناشویی

میزان تعهد شما در زندگی زناشویی چقدر قوی است؟

تعهد به عنوان چسب عمل می کند که رابطه ها به هم وصل گردد. این موضوع باعث میشود که شما از قالب (من) و یا (تو) خارج شوید و به (ما) و (خودمان) نزدیک تر و انتخابش کنید. محققان در این باورند که وقتی زوج ها تصمیم گرفته اند به طور متعهدانه با هم باشند می توانند میزان موفقیت بیشتری در زندگی نسبت به دیگران داشته باشند. ممکن است کمتر دچار اشتباه در زندگی زناشویی خود شوند.
ببینید چقدر شما و همسرتان به این زندگی که بر پایه: استقلال و مسئولیت طرفین، تعهد نزدیک هستید. و آیا به این رابطه پایبند خواهید ماند یا خیر؟

در بانک حافظه خود چه ذخیره کرده اید؟

زندگی مشترک

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانند زوج ها در زندگی مشترک خود روی آن سرمایه گذاری کنند، گذاشتن وقت مفید با همدیگر است. وقتی با هم وقت می گذرانید، در درجه احساسی با هم مرتبط باشید. این موضوع باعث می شود تا فرصتی مناسب برای سرگرمی و ساختن خاطرات مشترک با هم داشته باشید و به شما انعطاف پذیری می دهد و کمک می کند که وقتی طوفانی از راه می رسد به عنوان یک زوج به راحتی با مشکلات روبرو شوید. حالا اگر یک سال از زندگی زناشویی شما گذشته چه خاطرات مشترکی با هم ساخته اید؟ کدام یک برای شما مهمترین، بهترین و لذت بخش ترین لحظات بوده است؟ دوست دارید در سال پیش رو چه برنامه ایی را با هم پیش ببرید؟

درباره همسرتان چقدر می دانید؟

زوج هایی که شاد هستند دقیقا با دنیای درونی همسر خود و دنیای اجتماعی یکدیگر آشنایی کامل دارند. ببینید شما چقدر در سالی که از زندگی مشترکتان گذشته چیزهایی درباره همسرتان کشف کرده اید؟ یا ببینید چقدر به صورت منظم درباره چیزهایی که واقعا برای شما مسئله و مهم بوده است بحث می کنید؟ بیشتر اوقات ما کنجکاوی خودمان را درباره کسانی که به ما بسیار نزدیک هستند متوقف می کنیم. اما بهتر است بدانید کنجکاوی کردن در مورد همسرتان باعث می شود که شما در موردش بیشتر بدانید. مثلا: درباره کودکی اش، امیدها، رویاها، ترس ها، پشیمانی ها، علائق و تجربیاتش و حتی درباره افرادی که روی زندگی اش نیز تاثیر گذاشته اند.

اگر دوست دارید در سال های آینده دانش تان درباره هم دیگر بالا برود، بهتر است روزانه مختصری از خودتان برای همدیگر بگویید. حتی شده برای ۱۰ دقیقه. این زمانی است که می توانید شما و همسرتان درباره هر چیزی که در این دنیا وجود دارد صحبت کنید. فقط موضوعاتی مثل بچه ها، کار و مسئولیت های خانه داری صحبت نکنید.

زندگی موفق

چطور به نتایج خوبی در زندگی موفق با هم برسیم؟

دکتر جان گاتمن، یک روانشناس است که در کتاب موفقیت یا شکست ازدواج (ترجمه ارمغان جزایری) این موضوع را کشف کرده است که ضریب خاصی میان مقدار مثبت و منفی بودن در یک رابطه با ثبات وجود دارد. ضریب جادویی او پنج تعامل مثبت برای هر یک کار منفی است. گرچه بعضی چیزهای منفی برای کمک به فضای زندگی و پرهیز از تک صدایی متفاوت لازم است اما کسانی که رفتاری مثبت دارند آنهایی هستند که در ساختن و قوی تر کردن عشق در رابطه موفق تر هستند.
حالا با گفته های بالا بهتر است به این فکر کنید که کدام یک از شما در زندگی مشترک تعامل داشته است، و چه نکاتی لازم است عوض شود تا شما یک ضریب سالم ۵:۱ خلق کنید؟ (شما به جای هر کار منفی که انجام می دهید باید پنج کار مثبت در مقابلش انجام دهید.)

چقدر احساس خود را در زندگی مشترک شفاف کرده ای؟

زندگی موفق

داریم درباره شفاف کردن احساس ها صحبت می کنیم. ببینید چقدر شما و همسرتان برای هم قابل اعتماد هستید و آیا در معرض آسیب های یکدیگر قرار گرفته اید؟ روانشناسان بر این باور هستند که زوج ها باید بتوانند با هم دیگر رابطه ای احساسی و قوی بسازند. برای این کار لازم نیست که ترس ها و نیازهای تان را مخفی کنید، ترس و نیاز تان را برای همدیگر بازگو کنید. به احساساتی که مخفی کرده اید بها بدهید. مثلا: گاهی اوقات ممکن است احساستان ناشی از ناراحتی یا شرمندگی باشد اما بعضی مواقع ترس یا دلبستگی است. ممکن است برای شما سخت ترین قدم باشد اما بعد ها می بینید که بیشترین برداشت را از آن می کنید. این کار به همسرتان اجازه می دهد تا متوجه شود، وقتی بحث می کنید بفهمد موضوع اصلی چیست و چه چیزی در معرض خطر قرار گرفته است.

به زندگی مشترک زناشویی خود از ۰ تا ۱۰ چه امتیازی می دهید؟

رضایت مندی از زندگی مشترک زناشویی اغلب باعث می شود یک زندگی و رابطه سلامت بوجود آید. ببینید چقدر از میزان رابطه زناشویی خود راضی هستید؟ یا چقدر هر دوی شما با حرف زدن از نیازها و درخواست های تان راحت می توانید کنار بیاید و در موردش صخبت کنید؟
روانشناسان اعتقاد دارند، وقتی رابطه زناشویی دارید شور و شوق در شما زنده است. اگر در زندگی شخصی خود علاقه ایی به زندگی جنسی تان ندارید می توانید برای گرفتن کمک اقدام کنید و بدانید، کمک گرفتن در این زمینه همیشه در دسترس است. ازدواج هایی که رابطه زناشویی شان شفافیت نداشته باشد ممکن است به خیانت و یا طلاق منجر شود.

چقدر روی «ما» بودن در زندگی زناشویی سرمایه گذاری کردید؟

زندگی موفق داشتن به راحتی اتفاق نمی افتد بلکه این موضوع نیاز و احتیاج به سرمایه گذاری زمان، انرژی و تمرکز زوج ها دارد. روانشناسان بر این باورند که یکی از دلایل شکست زندگی، خیانت عاطفی است و باعث می شود که انرژی از رابطه مشترک دور بماند.
سرمایه گذاری کردن روی کلمه «ما» به شما می گوید که الویت را در رابطه قرار داده اید. و نیاز به زمانی برای رشد کردن، تمرکز و توجه دارد.

هدف داشتن در یک زندگی موفق و ایده آل

 

زندگی ایده آل

اگر دوست دارید زندگی مشترک خود را بهبود بخشید و زندگی موفق داشته باشید. رفتار هایی که با سکوت کردن شما باعث صدمات جبران ناپذیری می شود را بشکنید. اکر می بیتید همسرتان مسئله ایی را بازگو می کند اول خوب به حرفهایش گوش کنید حتی اگر با آن مخالف هستید و ممکن است زمانبر باشد.

بهتر است صادق باشید؛ کسانی که عیب جو هستند همیشه احساس طرد شدگی دارند و کسانی که پاسخ نمی دهند احساس می کنند بی صلاحیت هستند. اگر عیب جو هستید بهتر است از کم کردن درخواست هایی که در طول روز دارید کم کنید.
اگر احساس می کنید نظری مقابل نظر همسرتان دارید با آگاهی کامل بیان کنید. و با هم یک نظریه منطقی برای راه حلتان پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *